Foto: Aigars Tīdmanis
Ar vēl nebijušu rallijreida automobili nākamā gada Dakāras rallijā uz starta izies Andris Dambis un Māris Saukāns.
Izmantojot jaunākos tehniskos sasniegumus elektroautomobiļu jomā, Dambja vadībā Ogrē jau tiek būvēts (pirmie oficiālie darbi sākti 5. aprīlī) pilnvērtīgs sacīkšu auto maratoniem, kura riteņus griezīs tikai un vienīgi elektriskā strāva. Lai arī ar šādiem elektromobiļiem jau šobrīd startē citās sacīkstēs, rallijreidā kaut kas tāds būs pirmo reizi.
"Ar elektromobiļiem cilvēki jau startē dažādās sacīkstēs, taču tādā rallijreidā kā Dakāra to vēl nav uzdrošinājies neviens. Mēs būsim pirmie,'' ceturtdien žurnālistiem pavēstīja Dambis. Komandas mērķis šajā rallijā būs sasniegt finišu. ''Lai arī tas izklausās pārdroši, mēs patiešām mērķējam uz sava veida uzvaru klasē automobiļiem ar alternatīva tipa piedziņu," saka projekta iniciators un vairākkārtējs Dakāras rallija dalībnieks Māris Saukāns.
Jāatzīmē, ka Dakāras rallija sacīkšu tehniskajos noteikumos jau sen ir ieviesta klase, kurā paredzēts braukt ar elektriskajām sacīkšu automašīnām, taču līdz šim vēl neviens nav uzdrošinājies kaut ko tādu paveikt, tādēļ latvieši būs pirmie, kas startēs šajā klasē. Jau šobrīd Latvijas rallijreidu komanda jeb ''Team Latvia'' saņēmusi atbalstu no Dakāras rallija organizatoriem, kuri arī turpmāk sola visa veida atbalstu un palīdzību.
Par komandas ģenerālsponsoru kļuvusi Ķīnas kompānija ''Winston Battery'', kuri ''OSCar eO'' automašīnai piegādās akumulatorus. Izmantojot divus jaudīgus neodīma magnētu elektromotorus ar kopējo jaudu 180 kW, ''OSCar eO'' spēs attīstīt ātrumu 140 km/h. Lai arī tas nav daudz, šoreiz komandas uzdevums nav sacensties ar autorūpnīcu vai privātajām komandām. Jāatzīmē, ka ar pilnu akumulatoru varēs veikt 150 kilometrus rallija režīmā (pa normālu ceļu 300 km). Līdz ar to papildus ''OSCar eO'' tiks aprīkots ar 200 litru degvielas tvertni, ar kura palīdzību tiks saražots elektromotoriem nepieciešamā strāva.
Rallijs ''Dakar 2012" notiks no 1. līdz 15. janvārim Argentīnas, Čīles un pirmo reizi arī Peru teritorijā. Dalībniekiem būs jāveic vairāk kā 9000 km pa ļoti sarežģītu apvidu. Latvijas rallijreidu komanda plāno startēt ar ''OSCar eO'', atbalsta automašīnu ''OSCar O3'', kā arī tehniskās palīdzības smago automobili. Lai arī šobrīd vēl tiek veiktas pārrunas, Dambis atzina, ka, visticamāk, tehnisko palīdzību komandai sniegs ''KAMAZ'' komanda. Tāpat zināms, ka, lai labāk sagatavotos Dakāras rallijam, komanda plāno piedalīties rallijā "Zīda ceļš'' un Marokas rallijreidā.