profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

WRC Akadēmija nākamgad būs lētāka

Mārtiņš Jankovskis 12.09.2012 - 18:39 WRC Akadēmija nākamgad būs lētāka
WRC Akadēmijas braucēju servisa parks. Foto: wrc.com

Starts WRC Akadēmijā ir daudzu jauno autosportistu mērķis, jo tieši tur, sevi labi pierādot, vēlāk var nokļūt pašā virsotnē - WRC. Protams, gribētāju startēt WRC Akadēmijā ir ļoti daudz, taču pārsvarā gribēšana atdurās pret finansēm, kas apslāpē daudzu talantīgu sportistu mēģinājumu izsisties līdz virsotnei.

Kā ziņo portāls irallylive.com, tad šogad dalības maksa WRC Akadēmijā bija no 120 000 (standarta cena) līdz 150 000 (pilna pakete) tūkstošiem eiro. Taču pēc šī brīža pieejamās informācijas nākamgad šī summa varētu samazināties. Plānojās, ka turpmāk pilna dalības maksa varētu būt 120 000 eiro, kurā gan nav iekļauts avāriju seku likvidēšanas izdevumi, apdrošināšana, ceļošanas izdevumi un personīgie tēriņi (arī šogad tas nav iekļauts cenā). Tāpat plānojas nākamgad minētajā cenā iekļaut dzīvošanas izdevumus (šogad par viesnīcu katrs dalībnieks maksā pats).


Ralfs Sirmacis/Māris Kulšs. Foto: Aigars Tīdmanis, Go4speed

Līdz šī gada beigām WRC Akadēmijas promouters ir Malkolma Vilsona M-Sport kompānija, taču starptautiskā autosporta federācija (FIA) šobrīd izskatot arī citas kandidatūras. Lai samazinātu izdevumus, pastāv iespēja, ka nākamgad WRC Akadēmijā varētu braukt ar R1 klases automašīnām, taču, kā sarunā ar portālu Go4speed atzina Okartes Autosporta Akadēmijas preses sekretārs Mārtiņš Dzenītis, tad viņš uz šādu automašīnu parādīšanos WRC Akadēmijā raugās ļoti skeptiski, jo tā jau zināmā mērā līdzinās N grupas spēkratam.


Foto: ewrc.cz

''R1 klases automašīnām ir 130 Zs, standarta kārba, standarta bremzes un standarta piekare. Uzskatu, ka ar šādu mašīnu Akropoles rallijā finišu nevarētu sasniegt," saka Mārtiņš.

Dzenītis pieļauj, ka kāds no ražotājiem ir pieteicies un gatavs apkalpot WRC Akadēmijas braucējus ar automašīnām, taču šobrīd, izņemot M-Sport, viņš neredz nevienu kompāniju, kura spētu nodrošināt visu loģistiku un menedžmentu. Stādāties priekšā, kādi loģistikas un citi darbi nepieciešami, lai, piemēram, uz Portugāles ralliju nogādātu 20 rallija mašīnas un visu pārējo, kas nepieciešams rallijam.


Daļa no WRC Akadēmijas tehniskā nodrošinājuma Somijas WRC rallijā. Foto: Mārtiņš Jankovskis, Go4speed

''Ir dažas kompānijas, kurām ir gan R1, gan R2 klases automašīnas. Iespējams, šīs mašīnas ir lētākas par M-Sport ''Ford Fiesta R2'' mašīnām, taču šīs kompānijas šobrīd nav gatavas (vai arī negrib) uzņemties tādus loģistikas darbus, kādus veic M-Sport. Visticamāk, FIA un WRC šobrīd veic šādas sarunas, lai nedaudz piespiestu M-Sport samazināt cenu. Manas domas ir tādas, ka arī nākamgad WRC Akadēmiju apkalpos M-Sport, taču, kā būs īstenībā, to mēs uzzināsim vēlāk,'' nobeidz Dzenītis.

Nākamgad plānojas, ka WRC Akadēmijā varētu būt no sešiem līdz septiņiem posmiem, kuros varētu startēt no 15 - 25 dalībniekiem. Vecuma grupa šajā klasē būtu no 18 - 25 gadiem.
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png