Luiss Hamiltons. Foto: Getty images
Pagājušajā nedēļas nogalē pirmā formula atgriezās no vasaras pārtraukuma, un Beļģijā, Spā-Frankošampas trasē, aizvadīja sezonas divpadsmitās sacīkstes. Uzvaru izcīnīja Džensons Batons, tomēr viņa „McLaren" komanda no Beļģijas prom devās ar dalītām jūtām, jo pēc sestdienas kvalifikācijas otrs „McLaren" pilots Luiss Hamiltons sociālajā tīklā „Twitter" publicēja komandas telemetrijas datus.
2008. gada F1 čempions Hamiltons bija neapmierināts ar to, ka viņš kvalifikācijā bija ievērojami lēnāks par komandas biedru Batonu. Viņš to skaidroja ar to, ka Batonam tika uzstādīts jauns aizmugurējais antispārns, bet viņam pašam bija jābrauc ar veco modeli. Lai apkārtējai pasaulei pierādītu savu taisnību, Hamiltons sociālajā tīklā „Twitter" publicēja komandas telemetrijas datus no kvalifikācijas, kuros bija redzamas tādas lietas, kā precīzi maksimālie ātrumi, riepu spiedieni un formulas augstums.
Hamiltona publicētie telemetrijas dati. Foto: Luiss Hamiltons
Neilgi pēc šīs informācijas publicēšanas Hamiltons gan pēc komandas norādījumiem savus ierakstus izdzēsa, tomēr bija jau par vēlu - tagad šis attēls klejo internetā un līdz ar to ir arī nonācis konkurentu rokās. Viens no citas F1 komandas vadītājiem, kurš vēlējies palikt anonīms, atzinis, ka šī informācija viņa inženieriem ir zelta vērta.
Hamiltons, protams, jau komandas ietvaros ticis nostrostēts, tomēr arī viņa komandas biedrs Batons par šo notikumu publiski izteicies negatīvi. „Tādām lietām nevajadzētu parādīties tviterī. Mēs strādājam ļoti smagi pie tā, lai auto uzlabotu un šādas lietas turētu slepenībā. Nebija runa tikai par aizmugurējo spārnu, bet gan visas kvalifikācijas telemetriju. Es biju ļoti pārsteigts un vīlies," tā sava komandas biedra izgājienu komentē Džensons Batons.
„Tas bija apkaunojums Luisam, tomēr es esmu drošs, ka viņš no tā mācīsies. Šis atgadījums nekādā gadījumā nav pasliktinājis attiecības starp viņu un komandu," skaidro „McLaren" vadītājs Martins Vitmāršs. To uzsvēris arī Batons, kurš atzīst, ka „lieta ir izbeigta. Man nav jādusmojas uz Luisu, jo tas nebija nekas personisks".
Beļģijā Džensona Batona „McLaren" bija pārliecinoši ātrākais spēkrats, tādēļ būs interesanti vērot, vai „McLaren" šādu ātrumu spēs saglabāt arī Monzā, Itālijā, un vai konkurenti spēs gūt priekšrocības no nopludinātajiem „McLaren" telemetrijas datiem.
F1 kopvērtējums pēc 12 posmiem:
1. Fernando Alonso, Ferrari, 164 punkti
2. Sebastians Fetels, Red Bull, 140 punkti
3. Marks Vēbers, Red Bull, 132 punkti
4. Kimi Raikonens, Lotus, 131 punkts
5. Luiss Hamiltons, McLaren, 117 punkti
6. Džensons Batons, McLaren, 101 punkts
7. Niko Rosbergs, Mercedes, 77 punkti
8. Romāns Grošāns, Lotus, 76 punkti
9. Serhio Perezs, Sauber, 47 punkti
10. Mihaels Šūmahers, 35 punkti