Foto: xpbimages
Vakar pirmās formulas vidi satricināja spāņu braucējas Marijas de Vilotas traģiskā avārija, kuras laikā viņa guva bīstamas galvas un sejas traumas. Ja vakardien informācija bija ļoti skopa, tad šodien viņas „Marussia" komandas vadītājs Džons Bots nācis klajā ar paziņojumu, ka F1 testa pilote pēc garās operācijas, kas ilga no vakardienas pēcpusdienas līdz šim rītam, zaudējusi labo aci.
„Marija šorīt pēc ilgās operācijas, kuras laikā tika aprūpēti nopietnie galvas un sejas ievainojumi, iznāca no operācijas zāles. Mēs esam pateicīgi par medicīnisko uzmanību, kas tika veltīta Marijai, un viņas ģimene vēlas pateikties neiroloģisko un plastisko ķirurgu komandai. Tomēr man ar lielām skumjām jāpaziņo, ka avārijas laikā gūto savainojumu dēļ Marija zaudējusi savu labo aci," par traģisko avārijas iznākumu stāsta „Marussia" vadītājs Džons Bots.
Tālākajā sarunas gaitā Bots lūdz sapratni par ierobežoto informācijas daudzumu, kas līdz šim oficiāli izplatīts: „Mēs vairāk informāciju izplatīsim tad, kad mēs to uzskatīsim par piemērotu un kad tas būs ar ģimeni saskaņots. Tikmēr mēs vēlamies pateikt paldies Duksfordas lidostas glābšanas dienestam. Mēs esam uzsākuši vērienīgu avārijas analīzi, kas šobrīd tiek izpildīta."
De Vilotas formula pēc avārijas. Foto: Matt Power
Atgādināsim, ka vakar krievu F1 komandas „Marussia" testa pilote Marija de Vilota Duksfordas lidlaukā aizvadīja savus pirmos testa braucienus ar „Marussia" pirmo formulu. De Vilota izbraukusi pa lidlauka taisni, apgriezusies un braukusi atpakaļ uz improvizētajiem boksiem. Brīdī, kad de Vilota tuvojās mehāniķiem, viņa sāka bremzēt, tomēr tad neilgi pirms apstāšanās automobilis pēkšņi paātrinājies un nebremzējot ietriecies atvērtajā treilera rampā. Par nelaimi, rampa bija galvas augstumā, līdz ar to visu trieciena spēku uzņēmusi tieši braucējas ķivere.
32 gadus vecā Marija de Vilota ir izbijušā F1 pilota Emilio de Vilota meita, un nopietnās autosporta sacīkstēs piedalās kopš 2001. gada. Savu karjeru viņa iesāka Spānijas F3 seriālā, tomēr tad viņa uz vairākiem gadiem nonāca salona automobiļu seriālos kā „WTCC" un „Spanish GT Championship". 2008. gadā spāņu braucēja atkal nonāca pie formulām, savukārt uzmanību viņa sev pievērsa šī gada pavasarī, kad parakstīja testa pilotes līgumu ar „Marussia" F1 komandu.