profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Matvejevs Lietuvas Fast Lap sacīkstēs uzvar visu, ko vien var uzvarēt (FOTO, VIDEO)

Artūrs Virbulis 07.05.2012 - 18:00 Matvejevs Lietuvas Fast Lap sacīkstēs uzvar visu, ko vien var uzvarēt (FOTO, VIDEO)
Foto: matulaitis.lt

Aizvadītā nedēļas nogale latviešu braucējiem pagājusi autošosejas zīmē, jo „Biķernieku" trasē risinājās Latvijas, Baltijas un Igaunijas autošosejas sezonas atklāšana un Beļģijas „Spā-Frankošampas" trasē savu pirmo uzvaru ar „Radical SR3 RS" izcīnīja Konstantīns Calko. Klusām un nemanāmi par pārsteigumu parūpējās arī Mareks Matvejevs, kurš „Kačerginas" trasē Lietuvā izcīnīja pārliecinošu uzvaru pirmajā „Fast Lap" posmā.

Pagājušajā gadā trīskārtējais Vasaras autosprinta čempions „Fast Lap" sacīkstēs izcīnīja uzvaru „A2000" klasē, tādēļ šogad tika izvirzīti augstāki mērķi. Pa ziemu tika sagatavots jauns auto, kas pašos pamatos gan ir līdzīgs iepriekšējā gada „Lotus Elise". „Auto ir jauns, bet līdzīgs pagājušā gada automobilim. Galvenās izmaiņas ir dzinējs un virsbūve, kas ieguvusi „Lotus Exige" aerodinamisko virsbūves komplektu. Šogad ir „Honda Civic Type-R" divu litru dzinējs ar 285 zirgspēkiem," tā par jauno šī gada automobili stāsta Mareks Matvejevs.


Mareka Matvejeva šīs sezonas „Lotus Exige". Foto: Marius Bendzelauskas

Jāatzīmē, ka ar jauno „Lotus Exige" dragreisā ar panākumiem piedalās arī auto īpašnieks Edgars Eriņš. „Ziemas mērķis bija sasniegt Lietuvas ātrākā braucēja laiku," savu mērķi pirms sacensībām atklāj Mareks. Sākās braucieni un tajos Mareks spēja uzstādīt labāko laiku ne vien savā „PRO2500" klasē, bet arī absolūti. Tālāk sekoja divi sacīkšu braucieni, kuros Matvejevs pretiniekiem neatstāja nekādas iespējas.

„Pirmajā braucienā pirmo reizi mūžā startēju no „pole position", starts bija labs un kā braucu, tā aizbraucu. Kādu gabalu aizmugurē sekoja otrā un trešā vieta, un visu braucienu ar rezervīti nobraucu," pirmo sacīkšu braucienu raksturo Matvejevs. Otrajā braucienā pirmās desmit vietas startēja apgrieztā secība, un šeit latviešu sportista pārākums izpaudās vēl skaidrāk. „Startēju no desmitās vietas, un starts izdevās vairāk nekā labs. Pirms pirmā līkuma jau biju trešais, un 24 sekunžu laikā jau biju pirmais. Konkurenti laikam nedaudz aizķērās, un visu trasi noriņķoju vientulībā," stāsta Matvejevs.


Matvejevs pirms pirmā sacīkšu brauciena starta. Foto: Fast Lap

Uzreiz pēc otrā brauciena sekoja dienas lielākais notikums - „Super Lap" brauciens. Tajā uz starta, neatkarīgi no klases, izgāja piecpadsmit ātrākās dienas mašīnas. „Super Lap" princips vienkāršs - divi iesildošie apļi, pēc kuriem seko viens lidojošais aplis, pēc kura arī tiek noteikts lielais dienas uzvarētājs. „Pirms mana starta mikrofonos tika paziņots, ka viens no galvenajiem konkurentiem (Egidijus Bulotas ar „Porsche 968 RSR") uzstādījis 1:17.793 minūšu laiku. Sākās stresiņš, tomēr kārtīgi saņēmos un taisīju savu ideālo apli," satraukumu pirms pēdējā apļa skaidro Matvejevs.

Lidojošais aplis esot izdevies labs, tomēr finišā Mareks bija nedaudz par ātru, kā rezultātā tika aizskarta uz finiša līnijas esošā riepa. „Rezultātu nesamaitāju, bet auto sanesa un uztaisīju pirueti, trāpot zālājā ārpus trases. Viss veiksmīgi beidzās, izņemot to, ka tika sabojāta aizmugurējā balstiekārta. Laiks izrādījās ļoti labs, biju vairāk nekā sekundi ātrāks kā dienas braucienos, un līdz ar to uzstādīju dienas absolūti ātrāko laiku," uzvaras braucienu raksturo Matvejevs.


„Super Lap" brauciena laikā Matvejevs uz saķeres robežas. Foto: Audrius Jonaitis.

Par tik pārliecinošu sniegumu latviešu sportists bija pārsteigts: „Protams, ka biju pārsteigts. Es rēķinājos, ka varētu uzvarēt savā klasē, tomēr jau pirmajā posmā tika sasniegts ziemā uzstādītais galvenais mērķis. Ātrākajam lietuvietim gan bija problēmas ar tehniku, tādēļ nākamajā posmā redzēšu, vai varēšu viņu pārspēt," smej „Fast Lap" dienas uzvarētājs. Lietuvā notiekošajās sacensībās piedalījās arī latvieši Kaspars Sirmais („Honda Accord Type-S") un Gatis Klasiņš („Honda Civic"), kuri „STR2500" ielas klasē ierindojās 18. un attiecīgi 19. pozīcijā.

Nākamais „Fast Lap" posms 23. jūnijā notiks pie mums Rīgā, „Biķernieku" trasē. Līdz ar to sagaidāms, ka tieši šajā posmā ātrākie lietuviešu sportisti vēlēsies atriebties Marekam Matvejevam. Jāatzīmē, ka pirmais „Fast Lap" posms priecēja ar iespaidīgu dalībnieku skaitu - uz starta „Kačerginas" trasē izgāja 75 braucēji.

Rezultāti:
STR2500
1. Simas Petkevicius, Honda Crx, 1:27.471 min
2. Karolis Manelis, Ford Fiesta ST, 1:28.303 min
3. Naglis Visinskis, Honda Integra Type-R, 1:29.014 min
...
18. Kaspars Sirmais, Honda Accord Type-S, 1:33.637 min
19. Gatis Klasiņš, Honda Civic, 1:34.656 min

STR2500+
1. Benas Cerniauskas, Honda Civic, 1:21.725 min
2. Gytis Vaitulionis, Subaru Impreza, 1:23.749 min
3. Dalius Maniusis, Subaru Impreza, 1:25.074 min

PRO1600
1. Deividas Sakalauskas, Honda Civic, 1:23.875 min
2. Kasparas Skyrelis, Honda Civic, 1:26.277 min
3. Jurgis Bridzius, Honda Civic, 1:27.307 min

PRO2500
1. Mareks Matvejevs, Lotus Exige, 1:17.782 min
2. Andrius Firantas, Honda S2000, 1:20.142 min
3. Gediminas Zabotkus, Honda Civic, 1:22.908 min

PRO2500+
1. Vytas Bilinskas, Mitsubishi Lancer Evolution VII, 1:18.540 min
2. Egidijus Bulotas, Porsche 968 RSR, 1:18.859 min
3. Jonas Poškus, Mitsubishi Lancer Evolution VII, 1:20.423 min

Race 1
1. Mareks Matvejevs, Lotus Exige
2. Egidijus Bulotas, Porsche 968 RSR
3. Gediminas Bilinskas, BMW 3. sērija (E30)

Race 2
1. Mareks Matvejevs, Lotus Exige
2. Egidijus Bulotas, Porsche 968 RSR
3. Andrius Firants, Honda S2000

Super Lap
1. Mareks Matvejevs, Lotus Exige, 1:16.497 min
2. Vytas Bilinskas, Mitsubishi Lancer Evolution VII, 1:17.356 min
3. Egidijus Bulotas, Porsche 968 RSR, 1:17.793 min

Mareka Matvejeva on-board video no lidojošā „Super Lap" apļa:


Mareka Matvejeva on-board video no otrā sacīkšu brauciena:
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png