Foto no personīgā arhīva.
Pēc veiksmīgā pirmā posma, kurā Konstantīns Calko „Radical Masters Euroseries" savā klasē izcīnīja otro vietu, gan komanda, gan pats Calko bija ļoti apmierināti ar sniegumu un cerēja arī nākamajos posmos turēties uz pjedestāla. Piektdien un sestdien leģendārajā „Spā-Frankošampas" trasē Beļģijā tika aizvadīts otrais posms, kurā izvirzītais mērķis tika pārspēts - Konstantīns Calko otrajā braucienā lietus laikā spēja izcīnīt savu pirmo uzvaru.
Sacīkstes iesākās ar brīvajiem treniņiem ceturtdienā, kuru laikā latviešu pilots „Radical SR3 RS" klasē spēja uzstādīt pārliecinoši labāko laiku, par divām sekundēm apsteidzot tuvāko sekotāju. Pieredzējušais komandas biedrs Tomass Maidingers no Calko atpalika par trīs sekundēm. „Biju ļoti priecīgs par treniņiem, kā arī par to, ka pirmo reizi dzīvē ieraudzīju „Le Mans" sērijas bolīdus," tā par pirmo dienu „Spā-Frankošampas" trasē Konstantīns Calko.
Arī piektdiena Calko iesākās veiksmīgi, jo kvalifikācijā ar 2:25 minūtēm viņš spēja atkal uzrādīt pārliecinoši ātrāko laiku, aiz sevis atstājos visus „Radical SR3 RS" pilotus, to starpā arī komandas biedru Tomasu Maidingeru ar 2:29 minūtēm. Pirmā brauciena startā latviešu uzlecošā autosporta zvaigzne spēja apdzīt trīs ātrākās „Radical SR8" klases braucējus un turpmākajos apļos ar tiem cīnīties. Tad gan viņiem priekšā sekoja avārija, kas izraisīja „Safety Car" fāzi, un sadeldēja Calko pārliecinošo vadību.
Tālāk sekoja braucēju maiņu, kas diemžēl noritēja ar problēmām, jo savu darbību atteica akumulators. Ar uzstumšanu auto gan tika iedarbināts, tomēr no sākotnējās pirmās vietas Maidingers atkrita uz septīto pozīciju. Pēc zaudētās pirmās vietas Calko bija sašutis: „Es visu vakaru biju bez garastāvokļa. Kamēr visi tusēja „Radical Party", es ar mehāniķiem līdz vienpadsmitiem biju boksos, un viņus morāli atbalstīju."
Konstantīns Calko liek par sevi runāt ne vien Latvijā, bet arī Eiropā. Foto: Go4speed
Kā Damokla zobens virs „Spā-Frankošampas" trases visu nedēļas nogali karājās lietus mākoņi, kas jebkurā brīdī varēja trasi pārvērst par slapju slidotavu. „Man bija riktīgas bailes no lietus visu nedēļas nogali, jo nekad nebiju braucis ar „Radical" pa lietu. Un tad speciāli naktī no piektdienas uz sestdienu sāka līt. Tomass gan par to bija ļoti priecīgs," savu skepsi pret lietu skaidro latviešu pilots. Braucienu iesāka Tomass, un viņš no septītās vietas spēja pacelties līdz piektajai pozīcijai.
Calko atzīst, ka pirms starta slapjajā trasē viņam esot bijis ļoti liels satraukums: „Pirms starta es nezināju, ko man darīt, kā braukt, man galvā bija haoss. Tomēr, kad apsēdos auto, nezinu kāpēc, bet kļuvu mierīgs." Arī tālākie notikumi trasē bija ne mazāk dramatiski. „Izbraucot no boksiem, gandrīz iebraucu sienā. Tomēr es noturēju auto, saņēmos un aizbraucu. Pirmajā aplī biju par astoņām sekundēm lēnāks nekā līderis, bet jau trešajā aplī es braucu vienā laikā ar līderi un sāku apdzīt pretiniekus," tā par otrā brauciena sākumu Konstantīns Calko.
Uzvarēt Calko vēlējās tik ļoti, ka pāris momentos gandrīz tika taranētas trases norobežojošās betona sienas. „Braucu uz limita. Kad finišēju maršali mani ieveda „parc ferme", atnāca mehāniķi un apsveica mani ar labu braukšanu, jo lietū biju par trīs sekundēm ātrāks nekā komandas biedrs, un teica, ka esmu finišējis kā trešais. Biju par to ļoti priecīgs, jo pirmajā reizē pa lietu jau nobraucu tik labi," savus iespaidus atklāj Calko.
Pēc stundas sekoja apbalvošana, un nedz uz trešo, nedz uz otro vietu „Speed Factory Racing" pilotus Maidingeru un Calko neizsauca. Izrādās, ka mehāniķi bija pārskatījušies un Calko bija finišējis kā pirmais, nevis trešais. „Visi kliedza, smējās un bija ļoti priecīgi par pirmo vietu. Otrais posms ar prieku, dusmām un beigās atkal prieku," nedēļas nogali rezumē Calko, piebilstot, ka „ar katru posmu man vairāk un vairāk patīk braukt „Radical" seriālā".
„Go4speed" Konstantīnu Calko apsveic ar pirmo uzvaru „Radical Masters Euroseries" un atlikušajos posmos novēl tikpat labus sasniegumus kā Beļģijā. Nākamais, trešais, posms 26. maijā risināsies Zandvortas trasē Nīderlandē.