Foto: Valdis Zāgeuss/Go4speed
Baltijas autošosejas sezona iesākusies spraigi un ar lielu dalībnieku skaitu. Visvairāk braucēju uz starta izgāja vēsturisko „GAZ" jeb „Dzintara Volgas" ieskaitē, savukārt par aizraujošāko braucienu gādāja Igaunijas čempionāta „BMW 325" klase, kas pirmā brauciena laikā izcēlās ar vairākām avārijām.
Pats pirmais šīs sezonas Baltijas autošosejas brauciens beidzās īsti nesācies, jo pirmajā aplī notika vairākas sadursmes, kuru laikā no sacīkstēm izstājās trīs braucēji. Tā kā sasistie automobiļi stāvēja uz trases, tad sacensības tika apturētas, un pēc vairāk nekā pusstundas ilgas pauzes starts tika atkārtots. Tomēr arī atkārtotajā braucienā igauņu piloti parūpējās par vairākām avārijām.
Kā nākamie startēja ātrākā „Baltic Open" klase, kurā gan uz starta izgāja vien četri piloti. Abos braucienos pārliecinošs līderis bija „TVA Racing" Vitālijs Kalmi („BMW M3"), savukārt aiz viņa notika interesantas cīņas starp „HGK" pilotu Kristapu Blušu („BMW M3") un Aleksandru Gavriļčiku („BMW 135"). Cīņas līdz finiša karogam gan nebija, jo pirmajā braucienā Blušam vienu apli pirms beigām izbeidzās degviela, savukārt Gavriļčikam otrajā braucienā sacensību vidū nācās izstāties.
Arī Nacionālajā klasē jau līdz ar pirmajiem apļiem izkristalizējās pārliecinošs līderis, pagājušā gada vicečempions Igors Zubkovs. Viņš aplī bija par divām sekundēm ātrāks nekā otrās vietas ieguvējs Jānis Vanks, tomēr, neraugoties uz to, viņš atzīst, ka sacensības nebija vieglas. „Pirmais brauciens nebija vienkāršs, jo bija jāstartē no pēdējās vietas. Tikai ar kontaktu cīņām sanāca izvirzīties uz pirmo vietu. Otrajā braucienā startējot no pirmās vietas sanāca cīnīties ar „Super 1600" klasi," tā par abiem braucieniem uzvarētājs Igors Zubkovs.
Igors Zubkovs pārliecinoši uzvarēja Nacionālo klasi. Foto: Valdis Zāgeuss/Go4speed
Varētu domāt, ka ar tik pārliecinošu sniegumu nevar būt šaubas par atlikušajiem posmiem, tomēr Zubkovs tam īsti nepiekrīt: „Visi Nacionālās klases braucēji ir ļoti ātri un konkurētspējīgi braucēji, tādēļ ir patīkami cīnīties ar tik spēcīgiem braucējiem." Aiz Zubkova risinājās aizraujošas cīņas par atlikušajām pjedestāla vietām, uz kurām pretendēja Jānis Vanks, Mārtiņš Putniņš un Viktors Vasiļjevs. Ar otro vietu otrajā braucienā sev otro vietu kopvērtējumā nodrošināja Jānis Vanks, bet pēdējo pjedestāla vietu aizpildīja Mārtiņš Putniņš.
Lielas cerības pirms sezonas tika liktas uz „Kumho Challenge" jeb „Super 1600" klasi, kurā tika pieteikti tādi braucēji kā Didzis Pope un Henrijs Grūbe. Diemžēl nedz viens, nedz otrs sacensībās nestartēja, jo Popes automobilis vēl nebija pabeigts, savukārt Grūbes auto treniņu laikā piemeklēja dzinēja defekts. Pārliecinoši ātrākais šajā klasē bija lietuvietis Mantas Neverdauskas („Honda Civic"), tomēr pirmajā braucienā bremžu defekta dēļ viņam nācās iebraukt boksos un pazaudēt vērtīgas pozīcijas.
Šo Neverdauskas neveiksmi izmantoja igaunis Stīvens Pūsts (Steven Puust) ar „Toyota Yaris", kas pirmo braucienu spēja uzvarēt, bet otrajā ierindojās trešajā vietā. Tādējādi kopvērtējumā pirmais Pūsts, otrais - Neverdauskas, bet trešajā vietā vēl viens lietuviešu braucējs Karolis Doleba ar „Honda Civic". Kā labākais latvietis piektajā pozīcijā Mārcis Martinsons ar „Honda Crx", bet ceturtajā pozīcijā viesis no Krievijas - Nikolajs Žuravļevs („Ford Fiesta").
„Dzintara Volgas" ieskaitē uz starta izgāja 21 braucējs. Foto: Valdis Zāgeuss/Go4speed
Visvairāk braucēju un arī skatītāju bija sanākuši uz vēsturisko „Dzintara Volgas" klasi, kurā dalību ņēma 21 braucējs. Līderi tie paši, kas aizvadītajā gadā - Antons Dolgopolovs un Andrejs Paupers. Pirmajā braucienā ar desmit sekunžu atrāvienu uzvarēja Dolgopolovs, savukārt otrajā tomēr izvērtās cīņa starp līderi Dolgopolovu un Pauperu. Visus divpadsmit apļus Paupers sēdēja Dolgopolovam astē, tomēr izveikt apdzīšanas manevru viņam tomēr neizdevās.
„Es esmu priecīgs par savu otro vietu. Pirmajā braucienā pat tā kārtīgi neiesvīdu, jo redzēju, ka atpalieku, un tādēļ taupīju riepas un braucu uz otro vietu. Otrajā gan uz pilnu klapi, emocijas pozitīvas, tāda vingrošana man vēl nebija bijusi. Dažas reizes jau likās, ka būs kontakts, bet Antons veiksmīgi izvairījās," smejot stāsta otrās vietas ieguvējs Andrejs Paupers. Līdz Dolgopolovam šobrīd pietrūkst 0,2 sekundes aplī, un Paupers zina, kur tās meklēt: „Volga ir ideāla, sekundes jāmeklē pašā."
Viņš ir priecīgs arī par Volgu kustību, sakot, ka „super, popularitāte ir iegūta, jāmēģina to noturēt līmenī. Dalībnieku daudz un visiem visa brauciena laikā ir ko darīt, un arī skatītāji mūs mīl". Par skatītāju mīlestību jāpiekrīt, jo tribīņu rindas visvairāk piepildījās tieši uz „Dzintara Volgas" braucieniem.
Rezultāti:
Baltic Open
1. Vitālijs Kalmi, BMW M3, 50 punkti
2. Kristaps Blušs, BMW M3, 36 punkti
3. Aleksandrs Gavriļčiks, BMW 135, 34 punkti
Kumho Challenge / Super 1600
1. Stīvens Pūsts (Igaunija), Toyota Yaris, 41 punkts
2. Mantas Neverdauskas (Lietuva), Honda Civic, 35 punkti
3. Karolis Doleba (Lietuva), Honda Civic, 28 punkti
Nacionālā klase
1. Igors Zubkovs, BMW 320, 50 punkti
2. Jānis Vanks, Opel Astra, 34 punkti
3. Mārtiņš Putniņš, VW Golf, 34 punkti
Vēsturiskie GAZ (Dzintara Volga)
1. Antons Dolgopolovs, Gaz 24, 160 punkti
2. Andrejs Paupers, Gaz 24, 80 punkti
3. Valdis Belmers, Gaz 24, 80 punkti
Vēsturiskie VAZ
1. Aivars Laipnieks, Vaz, 160 punkti
2. Armands Balceris, Vaz, 120 punkti
3. Ervīns Cauņa, Vaz, 80 punkti