Minišoseja ir vienīgais treniņš un sacīkstes, kuros oficiāli ar ielas automašīnu var izmēģināt spēkus aizraujošajā Biķernieku trasē, un pagājušajā nedēļā norisinājās tās trešais posms. Uzvaru izcīnīja ar Nissan GT-R startējošais Ralfs Liepiņš, tomēr aiz viņa OPEN klasē norisinājās ļoti aizraujošas cīņas par sudraba un bronzas godalgām.
Viens no pilotiem, kas cīnījās par pjedestālu, bija divkārtējais Latvijas čempions rallijā Matīss Mežaks. Viņš pēdējos gados veiksmīgi startējis ar žiguli autošosejā (Dzintara aplis), pagājušajā sezonā izcīnot titulu VAZ 1600 ieskaitē. „Tā kā pats šogad Dzintara apli nebraucu, jo savu žiguli esmu nodevis brālim Miķelim, tad Minišoseja ir viens no veidiem, kā saņemt organismam nepieciešamo autosporta “devu”. Patīk, ka pasākums notiek darba dienu vakaros un ka ar ielas auto var izbaudīt Biķernieku trasi,” savu dalību Minišosejā skaidro pieredzējušais autosportists, piebilstot, ka vēlētos nākotnē redzēt jaunas Biķernieku trases konfigurācijas.
Kopā ar Miķeli Mežaku viņi treniņos un sacīkstēs startē ar reto un īpašo Subaru Impreza WRX STI Spec C Type RA-R. „Auto ir ļoti tuvs standartam, kas gan ir ļoti labs jau rūpnīcas izpildījumā. Jauda ir 320 zirgspēki, bet savi papildus 50 Zs nenāktu par skādi. Mūsu auto ir uzstādīti labāki amortizatori, bremžu uzlikas un bremžu šķidrums. Daudzi nepiekritīs, bet vadāmība un bremžu sistēma ir pirmais, ko vajadzētu uzlabot vai vismaz sakopt,” savu sacensību spēkratu un auto sagatavošanu Minišosejai raksturo Matīss Mežaks.
Foto: Raimonds Volonts
Trešo vietu izcīnījušais Juris Jevhuta par pēdējo posmu arī izsakās pozitīvi: „Ļoti interesanta cīņa ar brāļiem Mežakiem, bet Ralfs (Liepiņš) nebija noķerams. Sākumā man izdevās noturēt brāļus aizmugurē, bet uz beigām Miķelim sanāca uzbraukt pāris labus apļus un aizbraukt man garām. Pēdējā sesijā izbraucu ar cerību uzlabot pāris desmitdaļas, bet riepas bija beigušās un tomēr nesanāca. Forša cīņa!”
Jevhuta, kura autosporta saknes arī meklējamas rallijā, Minišosejā jau vairākus gadus startē ar Mitsubishi Lancer Evo VIII, kas gan laika gaitā ieguvis dažādus uzlabojumus. „Palielināta dzinēja jauda, uzlabota dzesēšanas sistēma, samazināts klīrenss un uzstādīti Ohlins amortizatori. Tāpat uzliktas lielākas bremzes priekšējai asij, uzlabota transmisija un nedaudz samazināts svars. Lai sāktu braukt, vajadzētu sākt ar bremžu un dzesēšanas sistēmām. Pēc tam var turpināt ar balstiekārtu, amortizatoriem, un pašās beigās nāk dzinējs un svars,” par sava un citu auto sagatavošanu stāsta Minišosejas veterāns.
Foto: Raimonds Volonts
Nākamais Minišosejas treniņš Biķernieku trasē norisināsies 10. jūlijā, bet nedēļu vēlāk – 17. jūlijā – notiks sacensību seriāla ceturtais posms. Sīkāka informācija par Minišoseju atrodama gan mājaslapā www.minisoseja.lv, gan Facebook vietnē - https://www.facebook.com/minisoseja/.
Minišosejas 3. posma rezultāti:
1600
1. Renārs Bajaruns, Honda Civic
2. Reinis Trūps, MG ZR
3. Matīss Ošs, MG ZR
2000
1. Edvīns Vansovičs, Honda Civic
2. Renārs Zapackis, Honda Integra
3. Kārlis Roziņš, Honda Civic
3000
1. Andris Čats, BMW 3. sērija (E46)
2. Reinis Vilkaitis, BMW 3. sērija (E36)
3. Vilnis Vuļs, BMW 3. sērija (E36)
OPEN
1. Ralfs Liepiņš, Nissan GT-R
2. Miķelis Mežaks, Subaru Impreza
3. Juris Jevhura, Mitsubishi Lancer Evo
DĀMAS
1. Anastasija Kozlovska, Mazda MX-3
2. Aleksandra Svile, Audi 80
3. Svetlana Kozlovksa
Informāciju sagatavoja:
Eduards Kalve