Foto: Flash Racing
No 29. aprīļa līdz 1. maijam Biķernieku trasē notiks grandiozākais autošosejas notikums - Ziemeļeiropas zonas un Baltijas autošosejas čempionāta atklāšanas posms ''DEWALT Grand Prix". Šo sacensību ietvaros tiks aizvadītas arī Baltijas 4H izturības sacīkstes, kurās uz starta redzēsim arī vairākas latviešu komandas.
Viena no tām būs ''Flash Racing'' komanda, kuras sastāvā brauks Vilnis un Artūrs Batraki. Diemžēl pēc treniņiem ekipāžu piemeklēja dzinēja defekts, tāpēc īsi pirms kvalifikācijas komanda nolēma mainīt motoru. Lai arī laiks bija ļoti ierobežots, komanda paspēja samainīt motoru un pēdējās minūtēs nokļūt uz starta, lai piedalītos kvalifikācijā. Pēc kvalifikācijas portāls Go4speed aprunājās ar Artūru, kurš par šīs dienas trakajiem notikumiem pastāstīja vairāk.
Foto: Flash Racing
Artūr, kas Jums īsti notika?
Jau minišosejas laikā mūsu BMW parādījās daži tehniskas problēmas. It kā novērsām, bet ceturtdien atkal treniņos parādījās tās kļūdas. Acīmredzot tās ir dziļāk un tā viegli nevar izdzēst. Pa nakti mēģinājām visvisādi izdzēst šīs kļūdiņas, bet diemžēl nesanāca. Izmēģinājām visādus variantus, bet tas rezultātu nedeva.
Kad pieņēmāt lēmumu mainīt dzinēju?
Naktī. Sākumā domājām to arī darīt naktī, bet beigās tomēr nolēmām izgulēties un sākt to darīt no rīta. Programmētājs un elektriķis vēl pa nakti centās atrast un novērst vainu, bet neizdevās, tāpēc no rīta ap deviņiem sākām mainīt motoru.
Foto: Flash Racing
Cik kopā cilvēku strādāja?
Kādi 3 – 4 visu laiku tur bija. Vairāk jau par divi nevar strādāt, jo tad sanāk viens otram traucē. Bet katrs darīja savu darbu un viss kopā sanāca perfekti, jo paspējām laikā. Tagad vakarā un rīt novērsīsim sīkumiņus un dosimies kaujā.
Cik ilgs laiks pagāja, lai samainītu motoru?
Ap deviņiem sākām un 16:30 jau piedarbinājām. Uzreiz dzinām uz treilera un skrējām uz Biķerniekiem. Pa ceļam vēl eļļu lējām (smejas). Iebraucām Biķerniekos un uzreiz devos uz starta līniju, lai nobrauktu kvalifikāciju, lai būtu vismaz kaut kāds rezultāts.
Foto: Flash Racing
Kāds rezultāts kvalifikācijā?
No 25 ekipāžām palikām astotie absolūti un pirmie klasē. Bet mēs braucām ar lietus riepām, kamēr pārējie ar slikiem.
Šī laikam nav pirmā reize, kad jums tā atgadās?
Jā. Arī pagājušajā gadā, kad uzbūvējām jauno divturbo motoru, pēc minišosejas sacensībām sapratām, ka motors neiet, tāpēc toreiz pa nakti mainījām motoru, ar kuru nobraucām pirmās divas sacīkstes. Šogad ir tieši tas pats, jo pēc treniņiem sapratām, ka ir jāmaina atpakaļ uz to motoru, kurš ir gājis.
Sestdien sola lietu, kas nozīmē to, ka sacīkstēs jauda nebūs tā noteicošā.
Jā, tieši tā, jo visiem tā jauda vairs nebūs svarīga, jo visu noteiks braukšanas prasmes.
Foto: Flash Racing
Liela atšķirība starp to dzinēju, kuru bijāt spiesti nomainīt pret šo?
To varētu salīdzināt tā, kā izbraukt ar 2.0 parastu dzinēju un 2.0 turbo dzinēju. Starpība ir jūtama. Taču arī šis motors ir konkurētspējīgs (400 Zs). Taču, kā jau teicu – sezona gara un punkti ir jākrāj, tāpēc centīsimies tikt līdz galam.
Kādu mērķi tagad pēc dzinēja maiņas sev esat izvirzījuši?
Galvenais ir nobraukt līdz galam un izcīnīt punktus klasē. Pie veiksmes varam pacīnīties arī par Top 3 savā klasē, taču konkurence šogad būs ļoti sīva un tas nebūs viegli.