Foto: Michael Nikolaev
Kopumā aizvadītajā nedēļas nogalē Biķernieku trasē uzvarētāji tika noskaidroti četrās ieskaites klasēs, kopā piedaloties 77 dalībniekiem no Baltijas, Skandināvijas, Gruzijas, Baltkrievijas un Krievijas.
Calko uz starta. Foto: Michael Nikolaev
Nenoliedzami visgaidītākās uz starta bija kopumā 29 Legend Car klases automašīnas, kuru vidū bija arī astoņi latviešu sportisti. Cīņa par uzvarētāja titulu visos no trim braucieniem bija neticami spraiga, jo par uzvaru cīnījās gan Somijas čempions Henrijs Tuomala, gan pasaules čempions Emils Persons un citi ātrākie Somijas braucēji. Latviešu līdzjutējiem par prieku veiksmīgākais šoreiz izrādījās Latvijas autosportists Konstantīns Calko, kurš visos trīs braucienos uzrādīja lielisku sniegumu un stabilitāti, kas ļāva izcīnīt uzvaru otrajā no trim čempionāta posmiem.
Pirmajos divos braucienos Calko izcīnīja 3. vietu, kamēr uzvaras sadalīja somu sportisti Henrijs Tuomala un Matias Hertens. Posma uzvaru izšķīra tieši noslēdzošais sacīkšu brauciens, kad no brauciena kontaktu cīņas rezultātā bija spiests izstāties Henrijs Tuomala, savukārt Matias Hertens šajā braucienā finišēja tikai 7. vietā. Calko trešajā braucienā aizvadīja spraigu cīņu ar pasaules čempionu Emilu Personu, taču piekāpās viņam noslēdzošajā sacīkšu aplī un finišēja otrajā vietā.
Nenoliedzami visgaidītākās uz starta bija kopumā 29 Legend Car klases automašīnas, kuru vidū bija arī astoņi latviešu sportisti. Cīņa par uzvarētāja titulu visos no trim braucieniem bija neticami spraiga, jo par uzvaru cīnījās gan Somijas čempions Henrijs Tuomala, gan pasaules čempions Emils Persons un citi ātrākie Somijas braucēji. Latviešu līdzjutējiem par prieku veiksmīgākais šoreiz izrādījās Latvijas autosportists Konstantīns Calko, kurš visos trīs braucienos uzrādīja lielisku sniegumu un stabilitāti, kas ļāva izcīnīt uzvaru otrajā no trim čempionāta posmiem.
Pirmajos divos braucienos Calko izcīnīja 3. vietu, kamēr uzvaras sadalīja somu sportisti Henrijs Tuomala un Matias Hertens. Posma uzvaru izšķīra tieši noslēdzošais sacīkšu brauciens, kad no brauciena kontaktu cīņas rezultātā bija spiests izstāties Henrijs Tuomala, savukārt Matias Hertens šajā braucienā finišēja tikai 7. vietā. Calko trešajā braucienā aizvadīja spraigu cīņu ar pasaules čempionu Emilu Personu, taču piekāpās viņam noslēdzošajā sacīkšu aplī un finišēja otrajā vietā.
Uldis Timaks. Foto: Michael Nikolaev
Ar to pietika, lai latviešu sportists izcīnītu negaidītu uzvaru, jo viņam ar 4 punktu pārsvaru izdevās izcīnīt uzvaru posma kopvērtējumā. Otro vietu izcīnīja Matias Hertens, savukārt trešais kopvērtējumā bija vēl viens somu braucējs Marko Kilpia. Otrs ātrākais latviešu braucējs Uldis Timaks visos braucienos stabili turējās pirmajā desmitniekā un tas kopvērtējumā ļāva izcīnīt augsto 4. vietu. 7. vietā ierindojās Mārtiņš Steinerts, bet titulētajam Jānim Horelikam šoreiz desmitais labākais rezultāts.
"Treniņos un kvalifikācijā somu un zviedru sportisti bija par veselām 2 sekundēm aplī ātrāki, tomēr īsi pirms pirmā sacensību brauciena manai komandai izdevās novērst būtisku tehnisku problēmu, kas man ļāva uzrādīt daudz labāku sniegumu. Esmu ļoti priecīgs un apmierināts ar aizvadītajām sacīkstēm," pēc finiša atzina Konstantīns Calko.
Ar to pietika, lai latviešu sportists izcīnītu negaidītu uzvaru, jo viņam ar 4 punktu pārsvaru izdevās izcīnīt uzvaru posma kopvērtējumā. Otro vietu izcīnīja Matias Hertens, savukārt trešais kopvērtējumā bija vēl viens somu braucējs Marko Kilpia. Otrs ātrākais latviešu braucējs Uldis Timaks visos braucienos stabili turējās pirmajā desmitniekā un tas kopvērtējumā ļāva izcīnīt augsto 4. vietu. 7. vietā ierindojās Mārtiņš Steinerts, bet titulētajam Jānim Horelikam šoreiz desmitais labākais rezultāts.
"Treniņos un kvalifikācijā somu un zviedru sportisti bija par veselām 2 sekundēm aplī ātrāki, tomēr īsi pirms pirmā sacensību brauciena manai komandai izdevās novērst būtisku tehnisku problēmu, kas man ļāva uzrādīt daudz labāku sniegumu. Esmu ļoti priecīgs un apmierināts ar aizvadītajām sacīkstēm," pēc finiša atzina Konstantīns Calko.
Legend Cars Rīgas posma uzvarētāji. Foto: Michael Nikolaev
Noslēdzošajā sacīkšu braucienā nopietnu avāriju piedzīvoja latviešu Legend Car braucējs Mārtiņš Niedols, kura automašīna piedzīvoja sadursmi, kas rezultējās ar vairākiem kūleņiem vairākiem kūleņiem, tomēr pēc ārstu apskates ar sportistu viss ir kārtībā un cietusi ir tikai automašīna. Kopumā latviešu Legend autobraucējiem šis posms izrādījies ļoti veiksmīgs.
Legend Car klases favorītam, zviedram Emilam Personam pirmajos braucienos automašīnai bija vairākas tehniskas problēmas, tomēr noslēdzošajā braucienā Legend autobraucējs pierādīja, ka ir pasaules čempiona titula cienīgs un ieguva pirmo vietu, diemžēl kopvērtējumā šajā posmā ne tik labs sniegums - 20. vieta.
Nākamais un noslēdzošais NEZ Legend Car čempionāta posms notiks Somijā, Ahvenistes trasē 10. un 11. septembrī. Šo posmu plāno apmeklēt arī lielākā daļa no Latvijas Legend Car braucējiem.
NEZ Legend Car čempionāta 2. posma kopvērtējuma rezultāti:
1. Konstantīns Calko (285 p.)
2. Mathias Herten (281 p.)
3. Marko Kilpia (268 p.)
4. Uldis Timaks (264 p.)
5. Victor Vorobyev (263 p.)
Noslēdzošajā sacīkšu braucienā nopietnu avāriju piedzīvoja latviešu Legend Car braucējs Mārtiņš Niedols, kura automašīna piedzīvoja sadursmi, kas rezultējās ar vairākiem kūleņiem vairākiem kūleņiem, tomēr pēc ārstu apskates ar sportistu viss ir kārtībā un cietusi ir tikai automašīna. Kopumā latviešu Legend autobraucējiem šis posms izrādījies ļoti veiksmīgs.
Legend Car klases favorītam, zviedram Emilam Personam pirmajos braucienos automašīnai bija vairākas tehniskas problēmas, tomēr noslēdzošajā braucienā Legend autobraucējs pierādīja, ka ir pasaules čempiona titula cienīgs un ieguva pirmo vietu, diemžēl kopvērtējumā šajā posmā ne tik labs sniegums - 20. vieta.
Nākamais un noslēdzošais NEZ Legend Car čempionāta posms notiks Somijā, Ahvenistes trasē 10. un 11. septembrī. Šo posmu plāno apmeklēt arī lielākā daļa no Latvijas Legend Car braucējiem.
NEZ Legend Car čempionāta 2. posma kopvērtējuma rezultāti:
1. Konstantīns Calko (285 p.)
2. Mathias Herten (281 p.)
3. Marko Kilpia (268 p.)
4. Uldis Timaks (264 p.)
5. Victor Vorobyev (263 p.)
...
7. Mārtiņš Steinerts (244 p.)
10. Jānis Horeliks (218 p.)
16. Ernests Veismanis (193 p.)