Foto: Raimonds Volonts
Lietainos apstākļos otrdienas, 21. jūnija, vakarā Biķernieku trasē norisinājās Minišosejas trešais posms. Slidenajos apstākļos ātrākos apļu laikus uzrādīja Roberts Rode ar klasisko Toyota Corolla (AE86), tādējādi triumfējot 3000 klasē.
Kamēr otrdienas pēcpusdienā Rīgā ielas pludoja, Biķernieku trases moto aplī bija izveidojusies tikai viena vērā ņemama peļķe, kas nozīmēja, ka sacensības varēja norisināties. Lai arī ierasti ātrākie OPEN klases piloti šoreiz nebija ieradušies, vakara gaitā uz starta izgāja vairāk nekā 40 braucēji.
Pirmie divi Minišosejas posmi un trīs treniņi bija notikuši sausos un siltos laika apstākļos, tādēļ pamatīgais lietus gan braucējiem, gan skatītājiem šosezon bija jaunums. Apstākļi sacensību laikā uzlabojās, jo pēc pirmās stundas lietus mitējās un ūdens daudzums trasē samazinājās. Jāatzīmē, ka atbilstoši laika apstākļiem nedaudz pamainīta bija arī trases konfigurācija – ātrumu slāpējošie roteri bija izlikti plašāk, kas nozīmēja, ka apļu laiki bija tikpat ātri kā sausā laikā.
Ļoti veiksmīgi šoreiz startēja Reinis Trūps, kurš slapjajā trasē spēja sacensties arī ar automobiļiem, kas sausos apstākļos būtu bijuši ātrāki par viņu. Ar savu MG ZR Trūps startēja četrās klasēs, visās arī kāpjot uz goda pjedestāla – 1600, 2000 un OPEN ieskaitēs viņam uzvara, bet 3000 klasē trešā vieta.
Foto: Raimonds Volonts
3000 klasē ar dienas ātrākajiem apļiem pārliecinošu uzvaru pirmo reizi šosezon izcīnīja Roberts Rode, kurš Latvijas sporta līdzjutējiem zināms arī kā divkārtējais Ziemas Olimpisko spēļu dalībnieks kalnu slēpošanā. Pirmo divu posmu šīs klases līderis Kristaps Laipnieks šoreiz atkal bija spiests startēt ar citu automobili (BMW 330, E46), jo Edija Lūkina BMW 328 (E36), ar kuru viņš startēja otrajā posmā, piemeklējis dzinēja defekts. Kā atzina pats Laipnieks, tad ar šo mazāk jaudīgo auto, ar kuru viņš līdz šim vispār nebija braucis, trasē esot gājis grūti. Lai arī atstatums līdz Rodem bija liels, otrā vieta tika izcīnīta, atstājot aiz sevis jau iepriekš minēto Trūpu.
2000 ieskaitē Trūpam uz papēžiem mina ar Rover braucošais Andris Putniņš, jo trīs apļu summā tika zaudēta vien nepilna sekunde, savukārt trešo vietu izcīnījušais Renārs Zapackis no Putniņa atpalika par trīs sekundēm. 1600 klasē pārliecinoša uzvara Trūpam, tomēr aiz viņa trīs apļu summā tika fiksēts vienāds rezultāts gan Putniņam, gan Kasparam Šmitam – 4:29,16 minūtes. Tā kā ātrākais aplis Šmitam, tad viņam attiecīgi otrā, bet Putniņam trešā pozīcija.
OPEN klasē aiz Trūpa ierindojās Kristaps un Mārcis Martinovi, kas sacensībās startēja ar BMW M3 (E36), savukārt PRO 2000 ieskaitē pirmais trijnieks sekojošs – Modris Žentiņš (Honda CRX), Kaspars Cikmačs (Seat Leon) un Edvīns Vansovičs (Honda Civic).
Atgādināsim, ka, turpinot pirmajos divos gados iesākto tradīciju, arī šosezon Minišosejas organizatori un atbalstītāji parūpējušies par īpašu galveno balvu – vienu dienu slavenajā Nirburgringas vairāk nekā 20 kilometrus garajā “Nordschleife” trasē, pilotējot jaudīgus Opel OPC automobiļus. Šīs balvas izlozē sezonas beigās piedalīsies visi dalībnieki, kas būs startējuši visos sešos Minišosejas sezonas posmos.
Nākamais Minišosejas treniņš Biķerniekos norisināsies 7. jūlijā, savukārt ceturtais posms notiks 21. jūlijā.
Minišosejas 3. posma rezultāti:
1600
1. Reinis Trūps, MG ZR
2. Kaspars Šmits, Honda Civic
3. Andris Putniņš, Rover 214
2000
1. Reinis Trūps, MG ZR
2. Andris Putniņš, Rover 214
3. Renārs Zapackis, Honda Civic
3000
1. Roberts Rode, Toyota Corolla (AE86)
2. Kristaps Laipnieks, BMW 330 (E46)
3. Reinis Trūps, MG ZR
OPEN
1. Reinis Trūps, MG ZR
2. Kristaps Martinovs, BMW M3
3. Mārcis Martinovs, BMW M3
PRO 2000
1. Modris Žentiņš, Honda CRX
2. Kaspars Cikmačs, Seat Leon
3. Edvīns Vansovičs, Honda Civic