Foto: Valdis Zāgeuss
No nākamās sezonas Baltijas autošosejas čempionātā, startējot kopā ar "S1600" klases automašīnām, piedalīsies R2 klases automašīnas, ar kurām plāno startēt jaunie Latvijas autosporta talanti, viņu vidū varētu būt gan "LMT Autosporta Akadēmijas" jaunie braucēji, gan Ralfs Sirmacis un Nikolajs Grjazins. Ja dalībnieku skaits ar R2 automašīnām būs pietiekami liels, tad šīm automašīnām tiks izveidota arī atsevišķa ieskaites klase.
"Autošosejas kā treniņu iespēja jaunajiem braucējiem ir nenovērtēta. Tā ir iespēja ne tikai mācīties braukt pa asflata segumu, bet arī braukt ar lielāku vidējo ātrumu. Turklāt autošoseja ir tā vieta, kur var saprast jebkuras izmaiņas automašīnas regulējumos," stāsta "Baltic Motorsport Promotion" vadītājs Mārtiņš Dzenītis.
Šī gada autošosejas posmos Rīgā bija iespējams novērot, ka R2 automašīnas ir pietiekami konkurētspējīgas "Super 1600" klasē - divos no autošosejas posmiem uzvaras guva autošosejas vecmeistars Ģirts Krūzmanis un pasaules rallijkrosa čempionāta dalībnieks Reinis Nitišs, braucot tieši ar R2 klases automašīnu.
Ģirts Krūzmanis. Foto: Rawcar.com
"Šobrīd Latvijā ir vairāk nekā 10 R2 klases automašīnas, Baltijā kopā ap 20. Lai arī lielākoties tās ir rallijam sagatavotas automašīnas, tās ir iespējams aprīkot ar šosejas piekari. Turklāt izmaksas startam autošosejas posmā ir vismaz divas reizes zemākas nekā startējot rallijā," apgalvo M.Dzenītis.
"Visticamāk, ka 2016. gadā atsevišķa Baltijas un Latvijas čempionāta ieskaite R2 mašīnām netiks izveidota. Tomēr, ja atsaucība šim R2 projektam būs pietiekami liela visa Baltijā, tad tiks izskatīta iespēja R2 klasei piešķirt arī čempionāta statusu," stāsta Baltijas autošosejas čempionāta organizators Andis Meilands.
Interesi par savu komandas sportistu dalību šajā projektā ir izrādījis arī SRT komandas vadītājs Ģirts Krūzmanis: "Pirmkārt, tā ir iespēja piedalīties sacīkstēs ar mūsdienīgām, izturīgām automašīnām, kuras ir gana ātras un interesantas gan atbalstītājiem, gan skatītājiem. Savukārt jaunie rallija braucēji pierastu pie auto kontroles lielākā ātrumā, kā arī iemācītos braukt tīrākas trajektorijas un tas būtu kā labs pamats, lai veiksmīgi startētu asfalta rallijos, kas ir izteikti daudz, piemēram, Eiropas rallija čempionātā."
SRT komandas vadītājs arī sola, ka autošosejas trasēs nākamgad būs iespējams redzēt visus komandas pilotus, viņu vidū arī Ralfu Sirmaci un Nikolaju Grjazinu, ja vien sportistiem nebūs jāaizvada kāds no rallija posmiem vai treniņiem.
Jaunā projekta ietvaros tiks veiktas nelielas izmaiņas arī posmu norisē, punktu skaitīšanas sistēmā un tehniskajos noteikumos.