Publicitātes foto
Šogad savu desmito sezonu aizvadīja autošosejas Nacionālā klase, kura pirmskrīzes periodā uz starta spēja pulcēt ap 30 autosportistiem un kuras tehniskie noteikumi laika gaitā bija mainījušies minimāli. Lai atgrieztu masveidību, ir sagatavotas tehnisko noteikumu izmaiņas, kas pavērs durvis jauniem pilotiem.
Jauni tehniskie noteikumi izveidoti ar mērķi padarīt šo autošosejas klasi lētāku, kā arī iedrošināt potenciālos jaunpienācējus un esošos braucējus būvēt modernākas automašīnas startiem autošosejas sacensībās.
Galvenās izmaiņas Nacionālās klases tehniskajos noteikumos ir atļaut piedalīties automobiļiem ar divu litru 16 vārstu motoriem, saglabājot dzinēju standarta izpildījumā, ļaut izmantot tikai vienu sadales vārpstas modeli, ko piedāvā automašīnas markas rūpnīca, un veikt stingrāku tehnisko kontroli pēc sacīkstēm.
Publicitātes foto
Jaunie tehniskie noteikumi tiks apstiprināti decembra sākumā.
Nacionālās klases idejas aizsācējs Andis Meilands pārmaiņas raksturo šādi: ''Vairs nevarēs uzbūvēt motoru, izmantojot vienas autoražotāju markas dažādu motoru komponentes, kas iepriekš stipri sadārdzināja visu procesu. Tagad visām detaļām būs jābūt no viena izvēlētā modeļa komplektācijas.''
Desmit gadu laikā Nacionālajā klasē ļoti reti startēja citu Baltijas valstu braucēji. Nākamsezon situācija var pamainīties. ''Tehnisko noteikumu izmaiņas Nacionālajā klasē ir radījušas interesi lietuviešos un igauņos. Konkrēti braucēji ir apstiprinājuši vēlmi piedalīties,” interesi no kaimiņiem nenoliedz Andis Meilands.
Divkārtējais Nacionālās klases vicečempions Jānis Vanks iestājas par tehnisko noteikumu izmaiņām: ''Galvenā ideja, atļaujot 16V dzinējus, ir pakāpeniski atvērt noteikumus jaunākai tehnikai, jo 8V dzinēji jau ir ļoti sena vēsture.”
''Daudzvārstīgie dzinēji būs pieļaujami tikai pilnīgā standarta izpildījumā ar mērķi samazināt izmaksas Nacionālās klases automašīnu sagatavošanā, lai sports kļūtu daudz pieejamāks lielākam cilvēku skaitam,” galvenos ieguvumus ieskicē viens no Nacionālās klases līderiem.
Publicitātes foto
Pēteris Dzedulis ir iepriekš ar autosportu nesaistīta persona, kas nākamajā sezonā startēs Nacionālajā klasē ar Seat Ibiza automobili. ''Ar jaunajām tehnisko noteikumu izmaiņām Nacionālā klase ir kļuvusi daudz pieejamāka – ir plašāks motoru un automašīnu klāsts, kurām var veikt pārbūvi dalībai sacīkstēs.”
''Vairs nav nepieciešams tik liels budžets, lai uzbūvētu konkurētspējīgu auto. Tieši jauni tehniskie noteikumi bija galvenais pamudinājums manai debijai autošosejā,” galveno motivāciju izmēģināt spēkus sacensībās min Pēteris.
Desmit sezonu laikā Nacionālas klases sacīkstēs startējuši 86 dažādi braucēji, bet šogad uz starta izgāja 15 piloti. Par 2014. gada čempionu kļuva Igors Zubkovs, izcīnot uzvaras piecos braucienos ar BMW E30 automašīnu.
2015. gada kalendārā paredzētas piecas sacīkstes, no kurām divas tiks aizvadītas Rīgā.
Lai iegūtu vairāk informācijas, esat laipni aicināti rakstīt Andim Meilandam (andismeilands@inbox.lv).