Garijs Rožkalna un Ruslana Riļcina incidents. Foto: Viesturs Lācis/Go4speed
Sestdien, 27. jūlijā, garajā Biķernieku auto un moto trašu apvienotajā konfigurācijā pirmo reizi kopīgi norisinājās lietuviešu Fastlap seriāla un Latvijas autošosejas čempionāta Nacionālās klases sacensībās. Fastlap divās ieskaitēs pārliecinoši triumfēja mūsu pašu Mareks Matvejevs, savukārt Nacionālajā klasē par kārtējo uzvaru parūpējās Lauris Vīgants.
Fastlap seriālā piecās klasēs sadalīti startēja 56 dalībnieki, no kuriem deviņi bija latvieši. Vislabākos sasniegumus spēja uzrādīt Mareks Matvejevs, kurš, startējot ar Lotus Exige spēkratu, izcīnīja uzvaras PRO2500 klasē un Super Lap Pro braucienā, kā arī uzstādīja dienas absolūti ātrāko laiku - 2:31.852 minūtes. Tuvākais sekotājs - lietuvietis Vytas Bilinskas ar Mitsubishi Lancer EvoVIII - Biķernieku apvienoto auto un moto apļa konfigurācija veica vien 2:37.805 minūtēs.
Mareks Matvejevs. Foto: Egidijus Babelis
Latvijas čempionāta Nacionālajā klasē uz starta izgāja astoņi braucēji, no kuriem divi bija šīs klases debitanti - Antons Dolgopolovs un Garijs Rožkalns. Dolgopolovs šosejas pieredzi pēdējos gados bija uzkrājis vēsturisko Volgu ieskaitē, kurā izcīnījis arī neskaitāmas uzvaras un titulus. Savukārt jaunais Rožkalns ir veiksmīgs motošosejas pilots, kurš šosezon jau izcīnījis Baltijas čempiona titulu Superbike klasē.
Dolgopolovs pirmo braucienu iesāka atzīstami, jo pēc pozīcijas atdošanas Rožkalnam viņš stabili turējās piektajā vietā. Tomēr divus apļus pirms beigām viņa īrēto BMW spēkratu piemeklēja dzinēja defekts, kas nozīmēja izstāšanos pirmajā braucienā un nestartēšanu otrajā. Pēc sacensībām Antons Dolgopolovs atzina, ka braukšana esot bijusi interesanti, jo cīņas Nacionālajā klasē ir daudz asākas nekā Volgās.
Rožkalns pa priekšu, Vladimirs Ašs aizmugurē. Foto: Viesturs Lācis/Go4speed
Garijam Rožkalnam sacensības izvērtās par īstu piedzīvojumu, jo viņam sanāca saķerties ar abiem „TVA Racing" komandas pilotiem Vladimiru Ašu un Ruslanu Riļcinu. Viss sākās ar Garija ieslīdēšanu Aša auto sānos, tālāk sekoja incidents ar Riļcinu, pēc kura viņa auto sagriezās, bet pēdējos apļos starp Rožkalnu un Ašu izvērtās ļoti asa cīņa, kurā pārāks beigās izrādījās Ašs. Tomēr ar cīņu trasē viss nebeidzās, jo uzreiz pēc brauciena bija redzama asa vārdu apmaiņa, kurā iesaistījās gan visi trīs piloti, gan Rožkalna komandas dalībnieki.
Go4speed pēc sacensībām aicināja uz sarunu gan Vladimiru Ašu, gan Gariju Rožkalnu, lai noskaidrotu abus braucēju redzējumu uz notikušajiem gadījumiem. „Jauns, karstasinīgs puisis. Iebrauca man sānos, neesot paspējis sabremzēties un tas esot normāli. Braucis šosejā ar motociklu, varbūt tāpēc domā, ka visās vietās var ielīst un apdzīt, bet autošosejā tā nevar. Nacionālajā klasē esam pieraduši, ka braucam sportiskā režīmā, bet delikāti, un, ja ir kontakts, tad to pēc sacensībām izrunā, nevis bļaustās," tā atgadījumus ar Rožkalnu komentē Vladimirs Ašs.
Garijs Rožkalns. Foto: Viesturs Lācis/Go4speed
„Ok, nejūtu laikam vēl auto izmērus un viņu neredzēju," savu kļūdu incidentā ar Riļcinu daļēji atzīst Garijs Rožkalns, kurš turpinot atzīst, ka „ar Ašu bija tā - aizgāju viņam garām, vēlu bremzēju un uzsitu viņam, par ko viņš esot bijis dusmīgs. Tālāk viņš mani brutāli nelaida garām, brauca virsū un uzsita arī". Tomēr viņš ir apņēmības pilns turpināt startēt autošosejā, sakot, ka brauks nākamnedēļ notiekošajā „Riga Summer Race 2013".
Tikmēr Nacionālās klases spicē par vairāk aizmugurē notiekošajiem notikumiem ne zinis nelikās nedz Lauris Vīgants, nedz arī Jānis Vanks. Abi divi abos braucienos pārliecinoši atrāvās no visiem pārējiem, aizvadot savu attālo divcīņu. Pirmajā braucienā Vīgants jau no pirmajiem metriem bija izrāvis līderpozīcijā, kamēr Vankam nācās startēt no beigām un apdzīt priekšā braucošos. Otrajā braucienā Vanks startēja pirms Vīganta, tomēr Vīgantam izdevās ļoti labs starts un viņš jau pēc neilga laika spēja apdzīt pa priekšu braucošo konkurentu.
Lauris Vīgants. Foto: Viesturs Lācis/Go4speed
Jāatzīmē, ka kopvērtējumā otrajā vietā esošajam Vankam nācās cīnīties ar auto tehniskām ķibelēm, līdz ar to viņš nespēja pilnvērtīgi cīnīties. Neraugoties uz to Lauris Vīgants nežēloja ne sevi, ne auto un gāja uz pilnu. „Esmu atbraucis braukt. Šoreiz sāku ļoti labi just mašīnu, un viņa mani klausīja. Trases konfigurācija patika, pēc moto apļa uzbraucot uz auto apli pat palika drusku garlaicīgi. Laba spriedze, kad piektajā ātrumā pa kalniņiem lēkā, bet laist vaļā nevar, jo Vanks aizmugurē," smaidot sacensības komentē uzvarētājs Lauris Vīgants, piebilstot, ka „ļoti labi no paša sākuma sanāca atrauties. Tas gan ir risks ar aukstu auto jau no paša starta dot vaļā".
Nacionālās klases rezultāti:
1. Lauris Vīgants, VW New Beetle, 50 punkti
2. Jānis Vanks, Opel Astra, 40 punkti
3. Mārtiņš Putniņš, VW Golf 2, 30 punkti