Ivars Vasaraudzis. Foto: Valdis Zāgeuss/Go4speed
Šodien, 4. maijā, Biķernieku trasē norisinājās autošosejas 2013. gada sezonas atklāšanas sacensības, kurās uz starta stājās gan vēsturiskie „Dzintara Apļa" spēkrati, gan arī Nacionālās klases piloti. Nacionālajā klasē uzvaru svinēja Jānis Vanks, Žiguļu braucienā triumfēja rallists Ivars Vasaraudzis, savukārt Volgās pārliecinoši pirmais Antons Dolgopolovs.
Kopā pa visām klasēm, kuru starpā bija arī divas Formulu ieskaites un atraktīvie „MitJet" spēkrati, uz starta izgāja vairāk nekā 50 dalībnieki. Vislielāko masu veidoja vēsturisko Volgu klase, kurā dalību ņēma 21 sportists. Atraktīvākas kļuvušas arī Žiguļu ieskaites „VAZ 1300" un „VAZ 1600", kur bez Ivara Vasaraudža debitēja arī rallists Matīss Mežaks.
Nacionālās klases pirmajā braucienā pārliecinošu uzvaru svinēja Jānis Vanks, kurš pēc izlozes sacensības sāka no otrās starta vietas. Otrajā un trešajā pozīcijā pirmo brauciena beidza Lauris Vīgants un Uldis Timaks, no kuriem pēdējais vairāk nekā pusi sacensību distances centās apdzīt priekšā braucošo Vīgantu. Jau pirmajā aplī pēc sadursmes izstāties nācās Mārtiņam Putniņam un Dzintaram Raitam, savukārt vienam no favorītiem Igoram Zubkovam dzinēja defekta dēļ sacīkstes beidzās otrajā aplī.
Otrajā braucienā visi, izņemot Zubkovu, atkal bija uz starta, un cīņas varēja turpināties. Jau pēc pirmā apļa vadībā izvirzījās Timaks, kuram ātri vien sāka sekot Vīgants. Timaks gan izrādījās ātrāks, līdz ar to Vīgantam otrajā sacensību daļā vairāk nācās skatīties uz aizmuguri, nevis priekšu, jo viņam klāt bija piesteidzies no priekšpēdējās vietas startējušais Vanks. Cīņa ilga vairākus apļus, tomēr beigās virsroku tomēr paturēja Vīgants, finišējot otrais aiz Timaka.
Jānis Vanks. Foto: Valdis Zāgeuss/Go4speed
Saskaitot abus braucienus kopā, par pirmā posma uzvarētāju tika kronēts Jānis Vanks, otrais Uldis Timaks, bet trešais Lauris Vīgants. „Ideāls sākums, labāk nevarēja vēlēties," prieku pēc sacensībām neslēpa Jānis Vanks. Pirmajā braucienā uzvara pārliecinoša, bet otrajā braucienā „no priekšpēdējās vietas sanāca gan pastumdīties, gan pagrūstīties un aizgrūstījāmies līdz trešajai vietai. Pacīnījāmies arī par otro, bet beigās bija tehniskas problēmas ar ātrumkloķi un pēdējo apli nobraucu ar ceturto ātrumu".
Ātrākajā Žiguļu klasē „VAZ 1600" ļoti laba debija izdevās Ivaram Vasaraudzim, kurš pirmajā braucienā palika otrais aiz Ginta Bremzes, bet otrajā braucienā, startējot no pirmās vietas spēja triumfēt. Šie rezultāti viņam ļāva arī izcīnīt absolūto uzvaru pirmajā posmā. Par iespaidīgu šovu otrajā braucienā parūpējās Gints Bremze, kurš cīņā par trešo vietu, pēdējā apļa pēdējā līkumā no trases izstūma Juri Dambi. Tiesneši gan Bremzem piešķīra 20 sekunžu sodu, līdz ar to Dambis otrajā braucienā tomēr trešais, bet Bremze - ceturtais.
„Čempionu mašīna mani aizveda līdz pirmajai vietai. Patika, jo abi braucieni bija ar labu cīņu, nebija tā, ka tāpat vari aizbraukt un uzvarēt. Pirmo braucienu gandrīz visu nosēdēju Gintam Bremzem astē, jo nebija īsti daudz vietu, kur viņam aizšmaukt garām. Un otrajā kā no starta aizbraucu pirmais, Pēteris (red. piez. Laipnieks) veiksmīgi trāpīja uz otro vietu un kaut kādā mērā ar viņa palīdzību varēju arī labi nobraukt," tā pēc sacensībām Ivars Vasaraudzis.
Dolgopolovs visiem pa priekšu. Foto: Valdis Zāgeuss/Go4speed
Volgu ieskaitē divas ļoti pārliecinošas uzvaras izcīnīja 2011. gada uzvarētājs Antons Dolgopolovs, kurš abos braucienos par desmit sekundēm apsteidza savu sīvāko konkurentu Andreju Pauperu, kurš attiecīgi gan braucienos, gan posmā palika otrais. Trešā vieta abos braucienos un tādējādi arī posma kopvērtējumā Ivaram Janekam. Iespējams, ka ar Dolgopolovu un Pauperu spēkos būtu varējis mērīties Ainārs Šēnfelds, kurš kvalifikācijā uzrādīja trešo ātrāko laiku, tomēr pirmā brauciena trešajā aplī, atrodoties otrajā pozīcijā, viņu piemeklēja tehnisks defekts, kas lika pāragri beigt sacensības.
„Izrādās, ka biju ātrāks par pārējiem. Grūtākais bija tas, ka iekšā bija baigais karstums, saulīte tā spīdēja, ka nosvīdu," pārliecinošo uzvaru komentē Antons Dolgopolovs. Par iespējamā konkurenta Šēnfelda izstāšanos uzvarētājs saka, ka „žēl gan, bet ir Volgām tā bēda, ka tehniskās ķibeles ir visapkārt un dažreiz sanāk tā, ka jāskatās no malas".
Bez uzvarētājiem visu dienu ar smaidu uz sejas pavadīja LAF Šosejas komisijas vadītājs Raimonds Cabulis, kurš pēc septiņu gadu pārtraukuma šodien pirmo reizi atkal stājās uz sacensību starta Nacionālajā klasē. 11 braucēju konkurencē Cabulis savās atgriešanās sacensībās ierindojās atzīstamajā piektajā vietā.
Rezultāti:
Nacionālā klase
1. Jānis Vanks, Opel Astra, 41 punkts
2. Uldis Timaks, BMW 320, 41 punkts
3. Lauris Vīgants, VW Beetle, 40 punkti
VAZ 1300
1. Mārtiņš Lagzdiņš, Lada 2105, 135 punkti
2. Pēteris Ziemanis, Vaz 21013, 135 punkti
3. Matīss Mežaks, Vaz 2101, 100 punkti
VAZ 1600
1. Ivars Vasaraudzis, Vaz 21011, 135 punkti
2. Gints Bremze, Vaz 1600, 120 punkti
3. Pēteris Laipnieks, Vaz 2105, 110 punkti
VOLGA
1. Antons Dolgopolovs, Gaz 24, 50 punkti
2. Andrejs Paupers, Gaz 2410, 40 punkti
3. Ivars Janeks, Gaz 2411, 32 punkti