profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Vasaraudzis: ceru, ka žiguļos nebūšu pēdējais

Artūrs Virbulis 03.05.2013 - 06:25 Vasaraudzis: ceru, ka žiguļos nebūšu pēdējais
Ivars Vasaraudzis. Foto: Apollo

Šo sestdien, 4. maijā, Biķernieku trasē risināsies pirmais „Dzintara Aplis 2013" posms, kurā uz starta izies arī septiņkārtējais Latvijas rallija čempions Ivars Vasaraudzis. Go4speed sazinājās ar Ivaru, lai uzzinātu vairāk par šo viņa avantūru.
 
Dzirdētas baumas, ka esi nopircis žiguli, vai tā ir un kā līdz tam nonāci?

Baumas jāsaka, ka atbilst patiesībai. Tādā fantāziju līmenī man tas bija jau kopš atjaunoja to „Dzintara Volgu", interese bijusi visu šo laiku, kā arī gribas vienkārši pabraukt. Pagājušajā gadā ar „929" sporta kluba palīdzību uzlaidu vienas sacensības ar Volgu un āķis lūpā bija. Šogad ar labu cilvēku, atbalstītāju labvēlību esam tikuši pie žiguļa.

Pāris vārdos par pašu auto, tas ir no jauna būvēts vai iegādāts?
Automašīnu VAZ 21011 iegādājos gatavu, jo pagājušajā gadā ar viņu brauca Armands Balceris. Un kā izrādās, tā bija pagājušā gada ātrākā VAZ 1600 klases mašīna (smejas). Būs jāmēģina noturēties turpat, citādāk izrādīsies, ka viss slēpjas Armandā, nevis mašīnā. To mēs redzēsim sestdien sacensībās, kā man ies vai neies. Protams, ka pirms sacensībām kaut ko pielabojam, pārejam pāri, jo kā auto pēc pēdējām sacensībām tika nolikts malā, tā arī viņš visu ziemu nostāvēja.

Vai ir plāns braukt visu sezonu un attiecīgi cīnīties par kopvērtējumu?
Tāds plāns ir. Ja jau mašīna ir, tad būtu diezgan muļķīgi viņu turēt šķūnītī. Protams, jāskatās, kā ar visādām laika sakritībām un citām lietām, bet nav jau to posmu tik daudz, lai nopirktu mašīnu un pēc tam nebrauktu. Gribas aizbraukt uz Igauniju (red.piez. jauno Pērnavas trasi), tur vēl nav būts, Kačerginā (red.piez. Lietuvā) arī gadus desmit neesmu bijis.


Ar šo auto Vasaraudzis šogad startēs. Foto: Valdis Zāgeuss/Go4speed

Esi pabraucis abās disciplīnās, tādēļ jautājums, kāda ir galvenā atšķirība starp autošoseju un ralliju?
Autošosejā tu brauc viens un brauc pēc tā, ko redzi un atceries. Ņemot vērā, ka trase ir aplis, tad tik, cik to atceries un saproti un māki trajektorijas, tik ātri tu arī vari pabraukt. Tev neviens neko nesaka priekšā. Nākamais, protams, ir, ka neesi viens trasē, kas liek vairāk domāt un neļauj likt klapes uz acīm. Tu, iespējams, vari vienu apli izbraukt ātri, kad neviens netraucē, bet sacensībās ir pilnīgi savādāk, kad apkārt ir 10-15 mašīnas, kas tevi mēģina apdzīt un kurām jāseko līdzi.

Kādēļ tieši Žiguļu klase, nevis kāda cita, piemēram, Volgas vai Nacionālā klase?
Žiguļi ir sava veida vēsture, nostaļģija. Es atceros sevi vēl no bērnības, kad visas brīvdienas tika pavadītas Biķernieku trasē, Ziepniekkalna mototrasē, līdz ar to kopā ar tiem pašiem Biķerniekiem esmu uzaudzis. Man nebija mērķis obligāti Žiguli vai obligāti Volgu. Ļāvos apstākļiem un nonācu pie Žiguļa. Pie kam, ja gribi braukt, piemēram, Nacionālajā klasē, tad tas paliek uzreiz nopietns sports un prasa attiecīgas finanses. Žigulītis ir žigulītis. Tu, protams, visam pieej tikpat nopietni klāt, bet tas ir kaut kā savādāk. Manā gadījumā, ja es braucu, tad braucu uz maksimumu.

Tas nozīmē, ka ir mērķis kaut ko sasniegt?
Mēģinās saprast, varbūt šosejā arī kaut kā varu pabraukt. Grūti komentēt, kamēr neesmu bijis trasē ar šo auto un līdzīgiem auto riņķī. Rallijā kaut ko plus mīnus esmu sasniedzis, bet Žigulis un šoseja ir pilnīgi cita lieta. Es neņemos spriest, vai būšu pirmais, bet, cerams, ka ne pēdējais (smejas). Sestdien dosim mizā un mēģināsim rādīt labāko sniegumu.


Pagājušogad Vasaraudzis aizvadīju vienu posmu Volgu klasē. Foto: Valdis Zāgeuss/Go4speed

Pirms sacensībām būs kādi treniņi?
Jā, piektdien gribu izbraukt treniņus, jo es negribu sestdien aizbraukt uz trasi un konstatēt, ka kaut kas tomēr neiet. Esmu braucis pagaidām no un uz piekabes un iebraucis servisā. Visam it kā pārej pāri, saskrūvē, pārskrūvē, ieeļļo, bet tehnika ir tehnika. Pats neskaitāmas reizes esmu pārliecinājies, ka arī jaunas lietas apstājas. Pabrauks kādu apli, paskatīsies, paeksperimentēs varbūt ar kaut ko.

Cik var saprast, tad tālejošāki mērķi attiecībā uz šoseju nav?
Tādi, ka es teikšu, ka mēģināšu piedalīties ar žigulīšiem iesākumā un pēc tam attīstīties uz kādu trakāku klasi, tādi nē. Es nebūšu Haralds Šlēgelmilhs, kurš pārsēdīsies uz formulu. Pirmkārt, esmu par lielu un smagu formulai un nemaz netiktu viņā iekšā (smejas). Haralds arī ir garš, bet gabaliņu plānāks.

Veiksmi sacensībās!
Paldies. Vēlos noteikti teikt paldies atbalstītājiem, kas ir Krown virsbūves apstrādes tehnoloģijas un vairāki draugi, paldies viņiem.
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png