Foto: Viesturs Kundziņš/RA Motosport
Visas nedēļas garumā Lietuvas kūrortpilsētā Palangā risinājās ātruma svētki - „Omnitel 1000 km". To ietvarā notika gan vēsturisko spēkratu, gan „Fastlap" sacensības, tomēr uzmanības centrā, protams, pati 1000 kilometru sacīkste. Uz starta izgāja piecas, bet finišu sasniedza trīs latviešu ekipāžas.
Prestižajās izturības sacīkstēs uz starta izgāja 45 ekipāžas no 7 dažādām valstīm. Latviju šajās sacensībās pārstāvēja šādas komandas: HGK ar BMW M3 (A3000+), Kaļķis Motorsport ar VW Golf 3 (A1600), Papa's Racing Team ar Honda CRX (A2000), Viptuning ar BMW M3 (A3000+) un TVA Racing ar BMW 3. sēriju (A2000).
TVA Racing komanda uz „Omnitel 1000 km" tehnisku iemeslu dēļ neieradās ar savu jaunākās paaudzes BMW M3, tā vietā startējot ar vecākas paaudzes 3. sērijas BMW. Diemžēl arī šo spēkratu piemeklēja problēmas - jau pašā sacīkšu sākuma daļā TVA Racing ar pilotiem Vitāliju Kalmi, Viktoru Vasiļjevu un Igoru Zubkovu nācās izstāties dzinēja defekta dēļ.
Neveiksme piemeklēja arī Papa's Racing Team ekipāžu. Kā stāsta viens no pilotiem Mareks Matvejevs, tad „temps bija labs, varējām palikt trešie savā klasē, tomēr neizturēja ātrumkārba". Jāatzīmē, ka no 45 ekipāžām izstājās veselas 19, līdz ar to šīs patiešām var saukt par izturības sacīkstēm.
Tehniskas problēmas vajāja arī Viptuning ekipāžu ar Artjomu Kočlamazašvili, Raimondu Burakēviču un Agri Petrovski pie stūres. Neraugoties uz to, viņi sacensības nobraucu līdz galam un kopvērtējumā palika 21., no līdera atpaliekot par 64 apļiem. Veiksmīgāks rezultāts Andra Kaļķa komandai, kura ar viņu, Emīlu Jakrinu un Jurģi Liepnieku aizcīnījās līdz 18. vietai absolūti.
Visveiksmīgākais starts HGK komandai, kuru tehniskas ķibeles piemeklēja vien pašā sacīkstes sākumā, kad, risinot bremžu sistēmas problēmas, atkrita uz 44. vietu. Pēc tam sekoja aizraujoša sacensība, kuras laikā Kristaps Blušs, Egons Lapiņš, Uldis Timaks un Mārtiņš Kalniņš uzrādot izcilus apļu laikus aizcīnījās līdz otrajai vieta klasē un 8. absolūti.
Apļa laiki uzskatāmi par izciliem, jo ar 370 Zs šosejas auto HGK spēja konkurēt ar daudz labākām automašīnām. Tā, piemēram, GT klases Ferrari F430 Challenge labākais apļa laiks bija 1:23.422, bet HGK ar 1:26.706 no viņiem atpalika par nieka 3 sekundēm.
Mainīgo laika apstākļu sacensībā uzvaru galu galā izcīnīja Arūnas Granskas un Martynas Samuitis ar A2000 klases Honda Civic Type-R. Tādējādi viņi pārspēja gan sacensību favorītu Spyker C8 Laviolette GT2, gan pārējos „superkārus", pierādot, ka svarīgākais 1000 kilometru sacensībās ir nevis ātrums, bet stabilitāte un izturība.
Oficiālie rezultāti šobrīd vēl nav pieejami, tomēr finiša secību un labākos apļa laikus var apskatīt šeit: https://racing.lt/index.php?option=com_content&view=article&id=75&Itemid=86&lang=en