profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Zviedris ar komandu dramatiskajās '12H Mugello' sacensībās izcīna pjedestālu

Go4speed 25.03.2024 - 08:58 Zviedris ar komandu dramatiskajās '12H Mugello' sacensībās izcīna pjedestālu
Foto: Ebimotors

Ar aizraujošām cīņām, iespaidīgām avārijām un dramatiskām laika apstākļu maiņām sestdien un svētdien Itālijā tika aizvadītas “12H Mugello” izturības sacensības. Latvijas vadošais autošosejas pilots Valters Zviedris kopā ar lietuviešu-itāļu “Rimo Adero by Ebimotors” komandu izcīnīja otro vietu “992 / AM” ieskaitē, vienlaikus finišējot augstajā 4. vietā starp visām ar “Porsche 911 GT3 CUP” startējošajām komandām. Uzvaru absolūti izcīnīja nīderlandiešu “Team GP Elite” komanda ar “Porsche 911 GT3 R”.

''24H Series” čempionāta pirmajā posmā, kas norisinājās leģendārajā Mudžello trasē, piedalījās 36 komandas, kurās startēja vairāk nekā 130 piloti no 20 dažādām valstīm. Jau ziņojām, ka piektdienas kvalifikācijā Valters Zviedris uzrādīja ātrāku apļa laiku par WRC leģendu Sebastjenu Lēbu un kopā ar komandas biedriem Aurelijusu Rusteiku, Mantasu Janaviču un Mariusu Bartku 12 komandu konkurencē izcīnīja otro vietu savā “992 / AM” ieskaitē. Sestdienas sacensībās komanda attiecīgi startēja no 19. vietas absolūti un kā sestie no 16 “992” klases komandām. Jāatzīmē, ka par absolūto uzvaru cīnījās “GT3” klases spēkrati, kas šajā Mudžello trasē ir par aptuveni piecām sekundēm ātrāki nekā “992” klases “Porsche 911 GT3 CUP”.


Foto: Ebimotors

''12H Mugello” sākumā pie stūres sēdās Aurelijus Rusteika, kuram haotiskajā startā izdevās izvairīties no vairākām apkārt notiekošajām sadursmēm, kurās bojājumus piedzīvoja vairākas automašīnas, to starpā divas citas lietuviešu komandas. Pēc aptuveni stundas stūres grožus pārņēma Janavičus, kurš ar ļoti labu ātrumu divu stundu laikā komandu biju aizvedis līdz pirmajam trijniekam savā ieskaitē. Nākamās pilotu maiņas laikā pie stūres sēdās Zviedris, kurš turpināja iesākto kursu un arvien vairāk pietuvojās “992 / AM” ieskaites līderiem, uzrādot ātrākos apļa laikus klasē.

Tālāk trasē devās Bartkus, kuram sanāca noturēt komandu pirmajā trijniekā, savukārt neilgi pirms pirmās dienas finiša pieredzējušie komandas inženieri nolēma veikt taktisku boksu apmeklējumu un pilota maiņu, lai nostādītu sevi labākā pozīcijā sacensību otrajai dienai. Tādējādi pēc pirmās daļas, kas ilga 6,5 stundas, “Rimo Adero by Ebimotors” komanda atradās 4. vietā savā ieskaitē, tomēr ar jaunākām riepām un pilnāku degvielas tvertni nekā turpat priekšā esošie konkurenti. Jāatzīmē, ka pēc pirmās dienas finiša automašīnas tika novietotas slēgtajā parkā, tādējādi komandas tās nedrīkstēja aiztikt un otro daļu uzsāka tie paši piloti, kas noslēdza pirmo.

Foto: Ebimotors

Svētdienas rītā attiecīgi kā pirmais trasē devās Janavičus, tad sekoja Bartkus, savukārt Zviedris trasē devās kā trešais. Jāatzīmē, ka ar ātru un stabilu braukšanu, kā arī labu stratēģiju komandai izdevās pacelties uz pirmo vietu ieskaitē un būt trešajiem starp visiem “992” klases spēkratiem. Neilgi pēc tam, kad latviešu pilots sēdās pie stūres, pirmo reizi pa visu nedēļas nogali sāka līt lietus, kas braukšanu ātrajā trasē padarīja ievērojami sarežģītāku.

''Brauciens bija diezgan haotisks, jo pirmo reizi šajā nedēļas nogalē uzlija lietus. Manas braukšanas pirmās stundas laikā vēl varēja tikt galā ar to, jo lietus nebija stiprs un ne ātrajos pagriezienos. Tad tieši pēc tam, kad bijām uzlikuši jaunas sausā laika riepas, lietus kļuva arvien stiprāks un palika ļoti sarežģīti braukt ar šīm riepām. Tomēr arī šajos slidenajos apstākļos saglabāju labus apļa laikus, noturēju augstās pozīcijas un laikam kā viens no pēdējiem iebraucu boksos ar sausā laika riepām,” tā par savu otrās dienas braucienu izsakās Valters Zviedris.

Pēc riepu maiņas uz lietus “slikiem” nu jau pilnīgi slapjajā trasē devās Janavičus, kuram sarežģītajos apstākļos izdevās uzrādīt solīdus apļa laikus. Tomēr šajos haotiskajos apstākļos, kad strauji mainījās laika apstākļi un avāriju dēļ bija vairāki “Code60” periodi (trasē atļauts braukt ar maksimāli 60 km/h), “992 / AM” ieskaites tuvākajiem konkurentiem izdevās veiksmīgāk izmantot stratēģiju sev par labu un tikt garām Zviedra pārstāvētajai komandai. Atlikušajā pusotrā stundā boksos zaudēto neizdevās atgūt, tādējādi beigās finišā 2. vieta “992 / AM” ieskaitē, 4. vieta starp visiem “Porsche 911 GT3 CUP” spēkratiem un 11. vieta absolūti, aiz sevis atstājot vairākus daudz ātrākus automobiļus.


Foto: Ebimotors

''Lai arī pats noslēgums bija nedaudz neveiksmīgs, visa komanda ir priecīga par otro vietu mūsu debijas sacensībās. Mums visiem četriem pilotiem šī bija pirmā reize šajā čempionātā un šajā trasē, tādēļ rezultāts tiešām ir ļoti labs. Ar katru braucienu jutāmies arvien pārliecinošāk trasē un arī ļoti veiksmīgi sastrādājāmies gan savā starpā, gan ar itāļu “Ebimotors” komandu. Diemžēl beigās gan nedaudz nepaveicās, jo lielāko daļu no sacensībām cīnījāmies par “992 / AM” uzvaru, un arī trasē bijām starp ātrākajiem “Porsche 911 GT3 CUP”. Varam būt lepni par to, ka spējām būt rezultātos tik tuvu tādām leģendām kā Lēbam un Dumā, pirms sacensībām noteikti neviens neko tādu negaidīja,” priecīgs par aizvadītajām sacensībām ir latviešu autosportists.

Noslēgumā Zviedris min, ka “izbaudīju katru sekundi pie fantastiskā “Porsche 911 GT3 CUP” stūres un šīs izturības sacensības, protams, man bija arī ļoti labs treniņš sprinta sacensību sezonai, par kuras plāniem jau drīzumā varēsim pastāstīt vairāk”. Tikko notikušo “12H Mugello” sacensību ierakstu iespējams noskatīties “24H Series” Youtube lapā – 1. daļa un 2. daļa. Ar pilnajiem sacensību rezultātiem iespējams iepazīties ŠEIT.

Informāciju sagatavoja:
Artūrs Virbulis
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png