Foto: Rode Racing
Rode Racing šogad sīvā konkurencē izcīnījuši komandas ieskaites titulu Baltijas autošosejas čempionāta BMW 325 Cup klasē un kā pirmā latviešu komanda startējusi prestižajā Porsche Sprint Challenge NEZ čempionātā. Jaunajai komandai šī ir vien otrā pilnā sezona autošosejā, tādēļ ieskatīsimies gan Rode Racing tapšanā un straujajā attīstībā, gan arī noskaidrosim komandas panākumu atslēgu un nākotnes plānus.
Rode Racing 2022. gadu iesāka ar trīs BMW 325 Cup automašīnām, kuras pilotēja Krišjānis Oskerko, Ernests Skulte un francūzis Leo Messenger. Oskerko komandas sastāvā 2021. gadā BMW 325 klasē bija izcīnījis trešo vietu kopvērtējumā un otro vietu Rookie ieskaitē, savukārt Messenger pagājušajā sezonā bija parādījis savu ātrumu divu stundu izturības sacīkstēs. Skulte komandai pievienojās kā šīs klases debitants, pirms tam ar labiem rezultātiem startējot ABC Race sacensību seriālā.
BMW 325 Cup jau otro gadu pēc kārtas ir klase ar lielāko dalībnieku skaitu un sīvāko konkurenci Baltijā. 2022. gadā tika aizvadīti pieci posmi (Latvijā, Somijā, Igaunijā un Lietuvā), kuros kopumā piedalījās 62 dalībnieki. Rekords tika sasniegts sezonas pirmajā posmā, kad sacīkstēs startēja 50 piloti, savukārt nevienā no posmiem nebija mazāk kā 35 sportisti uz starta.
Leo Messenger jau pirmajā posmā Rīgā sevi pieteica kā viens no čempionāta līderiem, kvalifikācijā izcīnot otro vietu. Pirmā brauciena pirmajos metros gan viņš tika iesaistīts sadursmē ar konkurentiem, kā rezultātā sacīkstes beidzās vēl īsti nesākoties. Otrajā posmā Somijā sekoja pārliecinoša uzvara, izcīnot pirmo vietu abos nedēļas nogales braucienos. Tālākajos posmos dažādu neveiksmju dēļ pjedestāli izpalika, kas lika sezonu noslēgt kopvērtējuma ceturtajā pozīcijā. Paņemot pozitīvo no šīs sezonas, jāatzīmē, ka Messenger uzrādīja izcilu ātrumu, to starpā četros no pieciem posmiem kvalificējoties pirmajā divniekā un izcīnot uzvaru trijos no desmit sezonas braucieniem.
Foto: Rode Racing
Ernesta Skultes rezultāti dažādu neveiksmju dēļ neatspoguļoja viņa pilno potenciālu, bet tāpat viņš spēja uzrādīt ievērības cienīgu ātrumu. Tā, piemēram, Igaunijas posmā viņš 45 pilotu konkurencē ierindojās 14. vietā, vienā no braucieniem finišējot pirmajā desmitniekā. Sezonas gaitā Rode Racing komandai pievienojās Dmitrijs Gorņevs, kurš Igaunijā ieguva trešo vietu Rookie ieskaitē, kā arī kopā ar Artūru Sarmu Lietuvā izcīnīja trešo vietu BMW 325 Cup klasē Nankang Endurance Academy 2h sacensībās. Tāpat sezonas vidū komandai pievienojās vēl viens franču pilots Olivier Villeneuve, kurš sezonas noslēgumā Rīgā bija soļa attālumā no sava pirmā goda pjedestāla, finišējot ceturtajā vietā Masters ieskaitē.
Foto: Jancisko Media
Lai arī Rode Racing kā komanda radusies vien pēdējos gados, tās dibinātājs un vadītājs Roberts Rode autosportā ir jau 15 gadus. Sākotnēji startējis drifta sacensībās Rode vēlāk pievērsās autošosejas disciplīnai. Pēc otrās vietas izcīnīšanas Minišosejas seriāla 3000 ieskaitē ar Toyota AE86 sekoja dalība Baltijas autošosejas čempionāta jaudīgākajā BGT klasē ar Nissan 200SX, kas 2019. gadā vainagojās ar Baltijas titula izcīnīšanu BGT AM ieskaitē.
Tajā pašā gadā tika izsludināta BMW 325 Cup klase, kas Rodi un komandas menedžeri Valdi Kikustu uzrunāja ar tās konceptu un potenciālu. Uz 2020. gadu tika uzbūvēta pirmā automašīna, ar kuru sprinta sacensībās rezultatīvi startēja Toms Bērziņš, savukārt Nankang Endurance Academy (NeA) 2h sacensībās Bērziņš ar Rodi spēja izcīnīt otro vietu sezonas kopvērtējumā. Tālākais jau labi zināms – 2021. gadā veiksmīga sezona ar trešo vietu kopvērtējumā Krišjānim Oskerko, kamēr NeA 2h izturības sacīkstēs ar Rodi un Messenger pie stūres tika izcīnīta klases uzvara sezonas noslēdzošajā posmā.
Foto: Rode Racing
Taujāts par komandas ātrumu, Rodes atbilde ir tikpat vienkārša: ''Protams, ka mums kā komandai ir jānodrošina konkurētspējīgs auto, bet beigās ātrums un panākumi ir atkarīgi no pilotiem, ar kuriem mums ir ļoti paveicies. Komandā valda laba sinerģija, jo ātrākie braucēji palīdz augt un attīstīties jaunajiem, kas ir ļoti efektīvi un dzen uz priekšu visu komandu.''
Uz nākamo sezonu komanda ir jau gandrīz pilnībā nokomplektēta un, ņemot vērā interesi, ir pat plāns uzbūvēt vēl vienu BMW 325 Cup automašīnu. Sportiskie mērķi 2023. gadam arī ir skaidri – aizstāvēt komandas titulu un cīnīties par čempiona kausa individuālajā ieskaitē.
Informāciju sagatavoja:
Artūrs Virbulis