Foto: Andrius Laucius
Pagājušajā nedēļā no 15. līdz 18. jūlijam Palangā, Lietuvā, tika aizvadītas vienas no šī gada vērienīgākajām autosporta sacensībām Baltijas reģionā – “Aurum 1006 km Powered by Hankook”, kuru laikā norisinājās gan drifta, gan dragreisa, kā arī galvenās nedēļas nogales izturības sacensības, kuru laikā autošosejas braucējiem bija jāveic 1006 km distance. Uz starta stājās 28 automašīnas – Porsche, Lamborghini, BMW, VW TCR, Seat TCR, un pat viena Lada 2104 ar mega jaudīgu dzinēju, kā arī citas iespaidīgas automašīnas, kuras pilotēja 105 braucēji no Lietuvas, Igaunijas, Vācijas un Lielbritānijas.
Dalībnieku vidū bija arī vienīgais Latvijas pārstāvis - 19 gadīgais Valters Zviedris, šogad pārstāvot Lietuvas komandu “DHL/Čapkauskas Racing”, kura 2019.gadā ieguva Baltijas un Ziemeļeiropas zonas (NEZ) čempiona titulu. Šoreiz kopā ar Valteru startēja par Valteru gados vēl jaunākie Titas Čapkauskas, komandas īpašnieka Ramūnas Čapkauskas 18 gadīgais dēls, un tikai 17 gadus jaunais, bet talantīgais Henrikas Mtijošaitis, kuram jau ir zināma pieredze autorallijā, un pieredzējušais Audrius Stasiulevičius. Viņu rīcībā bija Cupra TCR-DSG automāšīna. TCR klasē pavisam bija pieteiktas četras šīs pasaulē strauju popularitāti gūstošās autošosejas TCR klases automašīnas – divas Cupras un divi VW Golfi TCR-SEQ.
Foto: Andrius Laucius
Valters jau ceturtdienas treniņos pierādīja, ka ir ātrākais starp komandas biedriem, un bija par sekundi ātrāks nekā Henrikas Matijošaitis un par divām sekundēm ātrāks nekā pārējie divi komandas biedri. Daudzstundu sacensībās arī komandas iekšienē pastāv zināma konkurence, jo visi brauc ar vienu un to pašu auto, un līdz ar to, kurš ir ātrākais treniņos, arī iegūst tiesības pārstāvēt komandu gan kvalifikācijas braucienos, gan stāvēt uz starta laukuma un uzsākt sacensības. Gan treniņos, gan kvalifikācijā Valters uzrādīja stabilus apļa laikus Top 10 robežās kopējā ieskaitē un cīnījās par 2. vietu TCR iekaitē, jo “Noker Team” TCR Golfs ar sekvenciālo ātrumkārbu visu laiku bija par kādu sekundi ātrāks nekā mūsu un pārējo komandu TCR auto.
Foto: Andrius Laucius
Kvalifikācija tika noslēgta 10. vietā, kas Valteram deva vietu piektajā rindā uz starta. Valters veiksmīgi uzsāka sacīkstes un labi aizvadīja savu pirmo vienas stundas maiņu, jeb, kā tas daudzstundu sacensībās tiek saukts, par “stintu”. Arī pārējie komandas biedri turēja labu tempu, un komanda visu laiku atradās ap 10.-12. vietu starp 28 startējušajām automašīnām un cīnījās par 2.-3. vietu TCR klasē ar “Lesta Racing Team” un “Sauda by GSR” komandām. Diemžēl 4. stundas izskaņā, kad pie stūres bija komandas īpašnieka Ramūnas Čapkauskas 18 gadīgais dēls Titas Čapkauskas, mūsu komandas Cupra automašīnas dzinējam radās nelabojams defekts – pārtrūka viens no kloķvārpstas klaņiem, kurš izsita robu motora blokā. Tas diemžēl pārvilka svītru labām izredzēm kāpt uz goda pjedestāla TCR ieskaitē. Valtera sejā bija redzama diezgan liela vilšanās, jo viņš jau bija saģērbies un pilnībā sagatavojies savam otrajam “stintam” un pat iekāpa un piesprādzējās automašīnā, lai turpinātu sacensības, bet tad mehāniķi paziņoja skumjo ziņu, ka motors ir neatgriezeniski bojāts un līdz ar to sacensības ir beigušās boksos.
Foto: Andrius Laucius
Šogad Valtera plānos ir startēt arī divās NEZ6H izturības sacensībās Pērnavā un Rīgā, kā arī Somijas un NEZ čempionātos ar Legend Cars automašīnām. Pirmais šī gada Somijas čempionāta posms, kurš tika plānots 1. augustā jaunajā, tikko atklātajā “Kymi Ring” trasē netālu no Kuovala pilsētas, diemžēl dēļ Somijā pastāvošajiem pulcēšanās ierobežojumiem tiek atcelts. Tāpēc tagad pirmais posms tiek plānots 22.-23. augustā Botniaring trasē, kas atrodas Somijas ziemeļos - Jurvā. Kā arī noteikti nākamgad mēģināsim atkal startēt Palangā, lai reabilitētos par šī gada neveiksmi!
Informāciju sagatavoja:
Aigars Zviedris /V. Zviedra menedžeris/