Foto: Fotogrāfs Olafs Ezertēvs
Kā ziņo Latvijas automobiļu federācija, tad krosa komisijas padome apstiprinājusi jaunizveidotos sacensību kalendārus, tādā veidā paredzot nepieciešamo posmu skaitu Latvijas autokrosa un rallijkrosa čempionātam, kā arī Folkreisa Vasaras kausam un citiem seriāliem.
Kalendāru atjaunošana bija nepieciešama, jo valstī izsludinātās ārkārtējās situācijas dēļ bija jāatceļ visas paredzētās sacensības laikā no aprīļa līdz jūnija beigām. Tā kā LAF nosacījumi paredz, ka Latvijas čempionātam jāsastāv no vismaz četriem posmiem, bija nepieciešams nodrošināt abu čempionātu pilnvērtīgu sacensību kalendāru.
Turklāt, tika paveikts vēl vairāk – sadarbojoties ar partneriem kaimiņvalstīs Igaunijā un Lietuvā, izdevies sagatavot sacensību kalendārus arī visiem Baltijas mēroga seriāliem.
Foto: Fotogrāfs Olafs Ezertēvs
Latvijas Rallijkrosa čempionāts tiks aizvadīts četros posmos, seriāls startēs jūlija sākumā Rīgā, Biķernieku trasē, bet finišēs Bauskā, Mūsa Raceland trasē septembra sākumā. Čempionātam būs svarīgi visās klasēs visos posmos nodrošināt nepieciešamo dalībnieku skaita kvorumu (septiņi dalībnieki), jo neviens no četriem posmiem nedrīkst palikt bez ieskaites, lai klase nezaudētu čempionāta statusu.
Foto: Fotogrāfs Olafs Ezertēvs
Krosa komisijas kausa izcīņa šogad zaudēja savu ziemas daļu, taču vasaras periodā izdevies sarūpēt piecus posmus. Kauss, kā ierasts, arī šogad startēs kopā ar Folkreisa Vasaras kausu, vienīgi, atšķirībā no Folkreisa, nebūs Mūsas posma, jo Bauskā visas klases startē vienlaidu režīmā abu dienu garumā. Šogad Krosa komisijas kausa izcīņa mainījusi formātu: PRO klasē pulcēsies visu Latvijas čempionāta salonauto klašu braucēji, savukārt izveidotas divas AM klases amatieru braucējiem. AM 2000 priekšpiedziņas un AM 2000 aizmugures piedziņas klasēs startēs dalībnieki bez iepriekšējās pieredzes Latvijas čempionāta un starptautiskā līmeņa sacīkstēs. Tehniskie nosacījumi veidoti tā, lai pēc iespējas samazinātu automašīnu būvniecības izmaksas.
Foto: Fotogrāfs Olafs Ezertēvs
Latvijas bērnu čempionāts Mini klasei šogad sešos posmos – kopā ar pieciem Latvijas autokrosa čempionāta posmiem, kā arī sacīkste kopā ar Biržu rallijkrosa čempionāta posma dalībniekiem. Pērnais eksperiments seriālā iekļaut vienu rallijkrosa posmu visām pusēm šķita veiksmīgs.
Par spīti Covid-19 izraisītajai krīzei, šogad izdevies glābt Baltijas kausa ieskaites visos paredzētajos vērtējumos. Kopīgu kalendāru arī šogad izmantos Baltijas Buggy 1600 un Open 4500 kausa dalībnieki. Abām klasēm paredzēti pieci posmi, seriāls sāksies jūlijā Pilskalnos. Šobrīd zem jautājuma zīmes ir ekstravagantais posms Misso trasē Igaunijā, jo Baltijas krosa speciālistiem jāizvērtē paredzētie organizatoru darbi trases drošības uzlabošanā. Baltijas kausa noslēgums paredzēts septembra beigās Lietuvas Pluņģē.
Foto: Fotogrāfs Olafs Ezertēvs
NEZ Baltijas rallijkrosa čempionāts trijos posmos – pirmā sacīkste jūlijā Rīgā, sekos posmi Lietuvas Vilkičos un igauņu Kehalā.
Apstiprināts, ka atcelta šā gada NEZ Kroskartu čempionāta norise, pamatā vīrusa izplatības dēļ Zviedrijā, kur Covid-19 demonstrē agresīvākus rezultātus nekā citās reģiona valstīs. Tiek ietekmēta gan pašu zviedru pārvietošanās, gan tranzīts caur šo valsti, gan citu valstu braucēju dalība Zviedrijas sacensībās. Taču katra krīze ir iespēja – Somijas kroskartu braucēji, kuri palikuši bez nacionālā seriāla, meklē iespējas startēt citur, tāpēc pastāv iespēja, ka Xtreme un CK 650 (+250) braucēji varētu aizvadīt pilnu Latvijas rallijkrosa čempionāta sezonu, kur abas klases ir katra posma programmā. Tas būtu izcils ieguvums Latvijas seriālam un sportistiem!
Tuvojoties sezonai var parādīties vēl dažādas nianses saistībā ar kalendāriem un sacensību norisi. Sekojiet līdzi informācijai www.laf.lv, www.autocross.lv, www.rallycross.lv!
Autokrosa čempionāta kalendārs:
Rallijkrosa čempionāta kalendārs:
Folkreisa vasaras kauss:
Krosa komisijas kauss:
Baltijas autokrosa kauss: