Foto: Jānis Klāks, Jancisko Media
Nākamgad Eiropas autokrosa čempionāts piedzīvos lielākās pārmaiņas, iespējams, tā vēsturē. Klasēm mainīsies statuss, viens riepu un degvielas piegādātājs un citi jaunumi, vēsta autocross.lv. Zināms, ka LAF Krosa komisijas vadītājs Gunārs Kosojs izvēlēts par Eiropas autokrosa čempionāta visu posmu sacīkšu direktoru.
Nākamgad Eiropas čempionāta statusu saglabās SuperBuggy, Buggy 1600 un JuniorBuggy klases, bet tām pievienosies jaunā Cross Car klase. Tās sezonu paredzēts veidot čempionāta nogalē – abos Francijas posmos, kā arī čehu Pžerovā un itāļu Madžorā, kur šogad kopā ar EČ posmu jau notika labs pārbaudes festivāls (Cross Car kalendārs vēl jāapstiprina). Tikmēr čempionāta statusu zaudē pēdējos gados nīkuļojusī TouringAutocross salonautomašīnu klase – tās seriāls nākamgad būs FIA Kausa izcīņa. Klasei sezonu veidos čempionāta sākuma daļas posmi – Zēlova, Mūsa, Vilkiči, Mačenberga un Novapaka).
Cross Car klases tehniskos noteikumus paredzēts publiskot decembra sākumā. Dzirdēts, ka gaidāmais motora darba tilpuma maksimums būšot 850 kub. cm, kas ir pārsteigums kuplajai Ziemeļeiropas kroskartu kustībai, kuras limits ir motobūvei piesaistītais 750 kub. cm.
No nākamā gada visām minētajām klasēm būs jāizmanto ETS kompānijas degviela, kas sportistiem radīs nelielu sadārdzinājumu katrā posmā (degvielas cena 4,15 eiro litrā), taču atvieglos komandām degvielas loģistikas risinājumus, jo degvielu piegādātājs tirgos sacensību norises vietā.
Nākamgad SuperBuggy un Buggy 1600 klasei būs jāizmanto Cooper kompānijas riepas. Vienošanās ar Cooper noslēgta uz trim gadiem. Ražotājs apņēmies veikt ievērojamu darbu čempionāta popularizēšanas ziņā, izmantojot savus mārketinga un publicitātes instrumentus – šis var izrādīties labs ieguvums čempionāta prestiža veidošanai. Riepu montāža un tehniskais nodrošinājums iekļauts cenā (cena robežās no 212 līdz 224 eiro). Sportistiem nebūs ierobežojumu riepu skaitā, kā arī iegādāšanās veidā (kaut no konkurenta) – galvenais, lai riepas ir no konkrētā piegādātāja tirgotās produkcijas aprites dalībnieku parka ietvaros. Respektīvi, braucējam nebūs katrā posmā jāiegādājas kāds konkrēts riepu skaits, tas varēs startēt kaut ar lietotām no konkurenta nopirktām riepām. Cross Car vienotais riepu piegādātājs būs Goldspeed, savukārt TouringAutocross un JuniorBuggy riepu ražotājs netiek noteikts.
Foto: Jānis Klāks, Jancisko Media
Chronomoto piegādās sacensību rīkotājiem arī trases video kameru komplektu, kā uzdevums būs fiksēt notikumus braucienos, no kuriem vadoties lēmumus būs vieglāk pieņemt tiesnešiem.
Izmaiņas arī sacensību vadībā – līdzšinējam formātam (galvenais tiesnesis, komisāri, utt) tiek pievienots sacensību direktora (Race Director) postenis. Lai arī galvenie tiesneši un komisāri sezonas posmos ir atšķirīgi, direktors būs vienots visās sacīkstēs, sadarbojoties ar pārējo sacensību vadību. Tas nodrošinās lēmumu un vadības vienmērīgumu visos posmos. Patīkami, ka Eiropas autokrosa čempionāta sacensību direktors būs Latvijas tiesnesis un Krosa komisijas vadītājs Gunārs Kosojs, kuram ir ilgstoša pieredze sacensību tiesāšanā krosa disciplīnu augstākajā līmenī.
Sacensību norises vietas faktiski jau minētas: Zēlova, Mūsa, Vilkiči, Mačenberga, Novapaka, Senžorža, Pžerova, Sentiņī, Madžora. Sezona sāksies maija vidū Vācijā, beigsies septembra otrajā pusē Itālijā. Latvijas un Lietuvas dvīņi – maija beigās un jūnija sākumā.
Eiropas autokrosa čempionāta kalendārs 2020. gadam
1.posms: 16.-17. maijs, Vācija, Zēlova
2.posms: 30.-31. maijs, Latvija, Mūsa
3.posms: 6.-7. jūnijs, Lietuva, Vilkiči
4.posms: 27.-28. jūnijs, Vācija, Mačenberga
5.posms: 4.-5. jūlijs, Čehija, Novapaka
6.posms: 18.-19.jūlijs, Francija, Senžorža de Montegu
7.posms: 22.-23.augusts, Čehija, Pžerova
8.posms: 12.-13. septembris, Francija, Sentiņi de Vēra
9.posms: 19.-20. septembris, Itālija, Madžora