Latvijā lēnām apgriezienus sāk uzņemt autosporta sezona. Šoreiz kārta autokrosam, jo 29. aprīlī pl.11:30 Smiltenē, Tepera trasē, tiks dots starts Latvijas autokrosa čempionāta pirmajam posmam, kas būs arī Baltijas kausa sacīkstes Buggy 1600 klasei. Uz šo brīdi sacensībām pieteikušies 77 sportisti, taču, iespējams, sacensību dienā šis skaits varētu papildināties.
Kopumā pirmajā posmā par godalgotām vietām cīnīsies sportisti no šādām klasēm - 1600, 2000 Super, Open, B600, Buggy 1600, D-12, Beta, CK 125 un Vaz Klasika.
Foto: Rihards Baumanis, Go4speed
Kā portāls Go4speed noskaidroja pie LAF preses sekretāra Viestura Saukāna, tad šogad liela nozīme būs arī kvalifikācijas braucieniem, kuros varēs nopelnīt papildus punktus. ''Ja līdz šim kvalifikācijā bija tā, ka gandrīz varēja darīt ko gribi, jo visu izšķīra fināls, tad šogad par uzvaru katrā no kvalifikācijas braucieniem (kopā trīs braucieni) sportists papildus varēs iegūt divus punktus (otrās vietas ieguvējs punktu)," iesāk Viesturs Saukāns. ''Līdz ar to, ja kāds sportists uzvarēs visos trijos kvalifikācijas braucienos, tad viņš uz finālu dosies ar sešiem punktiem, kā arī ar papildus vienu punktu par absolūto uzvaru kvalifikācijā. Kopā maksimums kvalifikācijā varēs iegūt septiņus punktus, bet, uzvarot sacensībās, varēs tikt pie vēl 15 punktiem. (Maksimums vienā posmā varēs iegūt 22 punktus)."
Tāpat pie jaunumiem Viesturs minēja komandu cīņas. Katrā komandā jābūt trīs sportistiem, bet kopvērtējumā vērtēs tikai divu labāko braucēju izcīnītos punktus.
Foto: Rihards Baumanis, Go4speed
Jautāts par kuplo dalībnieku skaitu, LAF preses sekretārs turpina. ''Uz sezonas sākumu šis viennozīmīgi ir rekords. Zinājām, ka uz atklāšanas posmu būs daudz sportistu, taču nedomājām, ka to būs tik daudz.
Arī šoziem vairums sportistu, gatavojoties jaunajai sezonai, daudz laika bija spiesti pavadīt garāžā. Kamēr viens skrūvēja savu veco bērīti, cits, savukārt, gatavoja kaut ko jaunu. ''Ļoti interesanti būs pavērot Intu Jeršovu (''Subaru Impreza''). Cik sapratu, tad viņa mašīnai būs jauna virsbūve, kā arī sportists ļoti piestrādājis pie mašīnas atvieglošanas. Domāju, ka viņš noteikti šogad būs spēcīgāks nekā pērn," turpina Saukāns.
Foto: Rihards Baumanis, Go4speed
''Tāpat ar pilnpiedziņas ''Audi 90'' brauks Jeršova draugs Roberts Ansons. Interesanti būs pavērot Spīķu ģimeni. 2000 Super klasē 2010. gadā par Latvijas čempionu kļuva Jānis Spīķis, 2011. gadā - brālis Intars Spīķis, bet šogad viņus nomainīs trešais brālis - Juris Spīķis. Viņa rīcībā būs ''Peugeot 206'', kurai, cik sapratu, būs diezgan nopietna ātrumkārba. Skatīsimies, kā ies Andrejam Lajevskim, kurš brauks ar aizmugures piedziņas ''Opel Kadett''. Protams, šādi varētu turpināt un turpināt, jo katrs sportists kaut ko mēģina uzlabot, pamainīt."
Foto: Gints Bērziņš, Go4speed
Sarunas nobeigumā Viesturs atzina, ka šogad sacensībās atgriezušās pāris mašīnas, kuras autokrosa čempionātā braukušas pirms kāda laika. Piemēram, 1600 klasē Ritvars Zobens brauks ar Andra Dambja bijušo ''Ford Fiesta''.
Ar visiem dalībniekiem var iepazīties šeit!