Foto: www.facebook.com/MarkeleviciusAutomotoPhotography/
Slavenais latviešu dīdžejs [Ex] da Bass jeb Mareks Dainis ne tikai kāpj uz skatuves un iegriež ballītes, bet arī brauc autokrosā. Nesen Dainis bija redzams startējam FIA Eiropas Autokrosa čempionāta 2. posmā Mūsas trasē, braucot Nacionālajā klasē. Cīnoties ar tehniskām problēmām, Mareks izcīnīja piekto vietu. Nedēļu vēlāk Dainis jau startēja Lietuvā, kur Eiropas Autokrosa čempionāta 3.posma ietvaros sportists Nacionālajā klasē kāpa uz goda pjedestāla trešā pakāpiena, kas bija sportista augstākais panākums starptautiskā līmeņa sacīkstēs.
Pēc sacīkstēm portāls Go4speed aprunājās ar Mareku, kurš pastāstīja par aizvadītajām sacensībām.
Foto: Raimonds Volonts
Marek, kā tev aizritēja mājas posms?
Mājas posms aizritēja ar mainīgiem panākumiem, lai gan kopumā ar rezultātu esmu apmierināts. Sacīksti iesāku ar ceturto labāko apļa laiku no 17 braucējiem. Ņemot vērā faktu, ka pirms Mūsas nebija iespējas aizvadīt treniņus un nepilnu gadu nebiju sacensībās startējis, domāju, ka tas ir labs rezultāts. Pirmo kvalifikāciju, startējot no pirmās rindas, aizvadīju finišējot top 3, bet jau tad bija aizdomas, ka kaut kas nav labi ar bremzēm. Otrajā kvalifikācijas braucienā izdevās perfekts starts tiekot blakus vadībā esošajam Edijam Ošam, bet nokrita gāzes trose un nācās izstāties jau pirmajā līkumā. Tas pamatīgi sabojāja kvalifikāciju rezultātu. Tālāk jau cīņa no beigām ar ķīlējošām bremzēm, bet finālā tiku. Ar Rūdolfa Bogena palīdzību bremžu defekts tika novērsts - par to viņam, liels paldies! Finālā cīņa no pašam beigām, līdz ar to 5.vieta šādā konkurencē un ar šādām tehniskām problēmām, manuprāt, ir labs rezultāts.
Brālim gan šis posms nebija veiksmīgs.
Jā, brālim sāpīga izstāšanās ar dzinēja defektu jau sacensību sākumā.
Rihards Dainis. Foto: Fotovaldas.com
Kas izdevās un kas patraucēja uzrādīt labāku rezultātu?
Pirms šīs sezonas manam auto tikai uzlabots dzinējs, kas jūtami griezās dusmīgāk, līdz ar to bija iespēja braukt ātrāk. Domāju, ka, jā nebūtu problēmu ar bremzēm, rezultāts būtu daudz labāks.
Kādi secinājumi priekšdienām? Ko vajadzētu vairāk uzlabot, lai neatkārtotos tādas neveiksmes?
Auto no Igaunijas mājās tika atvizināts nedēļu pirms sacīkstes. It kā visu pārbaudījām - to, kas bija labojams, salabojām, bet izrādījās, ka bremzes no auto stāvēšanas ārā nebija to labākajā formā. Labi, ka komandai vismaz uz fināla braucienu šo defektu izdevās novērst. Nākamreiz arī šim mezglam pievērsīsim lielāku uzmanību.
Auto no Igaunijas mājās tika atvizināts nedēļu pirms sacīkstes. It kā visu pārbaudījām - to, kas bija labojams, salabojām, bet izrādījās, ka bremzes no auto stāvēšanas ārā nebija to labākajā formā. Labi, ka komandai vismaz uz fināla braucienu šo defektu izdevās novērst. Nākamreiz arī šim mezglam pievērsīsim lielāku uzmanību.
Cik viegli vai smagi bija paspēt visu salabot, lai paspētu uz Lietuvas posmu?
Pēc Mūsas posma manam auto bija vairāk vizuāli nekā tehniski defekti. Ar brāļa auto gan gāja trakāk, jo bija jāpaspēj uzbūvēt jaunu dzinēju (Mūsā noķīlēja eļļas sūknis, kam nolūza skrūve, kas trāpīja zobsiksnā un salieca vārstus). Paspējām, lai gan jāatzīst, ka negāja viegli. Šeit liels paldies Mārim Rusmanim un mūsu trakajai mehāniķu komandai ar Jaceku priekšgalā. Zelta cilvēki!
Foto: Rallyemotions.com
Skatījos, ka mehāniķis Jaceks pēc finiša Lietuvas posmā palika bez ūsām...
Pirms fināla Lietuvā mūsu galvenais mehāniķis Jaceks pateica, ka, ja es tikšu uz pjedestāla, tad viņš šķirsies no ūsām. Tā arī notika! Un tā nebija pirmā reize. Pirms trim gadiem viņš šķīrās no ūsām Marijampolē, kad brālis kļuva par Baltijas čempionu. Arī toreiz viņš teica, ka to izdarīs, ja Rihards uzvarēs. Vīrs un vārds.
Kā aizritēja Lietuvas posms un vai viss izdevās, kā bija plānots?
Teikšu kā ir - pirms Lietuvas posma man bija sajūta, ka šī būs mana pēdējā autokrosa sacīkste, bet, kad laikā kontrolē uzstādīju ceturto labāko laiku no 18 braucējiem - parādījās motivācija! Brālim - atkal dzinēja defekts. Viss tika salikts jauns, tikai viena nieka detaļa palika nenomainīta (to fiziski tik ātri nevarēja dabūt), kas arī beigās pievīla. Fināla startā no septītās vietas aizbraucu kā piektais, līdz ceturtajā aplī priekšā braucošie sataisīja ziepes, un man izdevās izvirzīties trešajā pozīcijā. To līdz finišam arī noturēju, lai gan otrās vietas ieguvējs bija rokas stiepiena attālumā. Eh, būtu vēl viens aplis...
Teikšu kā ir - pirms Lietuvas posma man bija sajūta, ka šī būs mana pēdējā autokrosa sacīkste, bet, kad laikā kontrolē uzstādīju ceturto labāko laiku no 18 braucējiem - parādījās motivācija! Brālim - atkal dzinēja defekts. Viss tika salikts jauns, tikai viena nieka detaļa palika nenomainīta (to fiziski tik ātri nevarēja dabūt), kas arī beigās pievīla. Fināla startā no septītās vietas aizbraucu kā piektais, līdz ceturtajā aplī priekšā braucošie sataisīja ziepes, un man izdevās izvirzīties trešajā pozīcijā. To līdz finišam arī noturēju, lai gan otrās vietas ieguvējs bija rokas stiepiena attālumā. Eh, būtu vēl viens aplis...
Foto: www.facebook.com/MarkeleviciusAutomotoPhotography/
Nekādu tehnisku problēmu nebija?
Pirmās dienas otrajā braucienā lietuvietis ar tikko uzbūvēto Polo man pamatīgi apskādēja auto, novirzot aizmugurējo tiltu par 5cm pa labi un saliecot asi. Tā kā tiltu nebija iespējas atrast un nomainīt - sacīkstes otro daļu braucu ar auto, kurš taisnēs vairāk gāja šķērsām nekā taisni. Vispār, ja godīgi, lietuvieši brauc daudz dusmīgāk un nekaunīgāk nekā mūsējie.
Pirmās dienas otrajā braucienā lietuvietis ar tikko uzbūvēto Polo man pamatīgi apskādēja auto, novirzot aizmugurējo tiltu par 5cm pa labi un saliecot asi. Tā kā tiltu nebija iespējas atrast un nomainīt - sacīkstes otro daļu braucu ar auto, kurš taisnēs vairāk gāja šķērsām nekā taisni. Vispār, ja godīgi, lietuvieši brauc daudz dusmīgāk un nekaunīgāk nekā mūsējie.
Vai šis ir tavs augstākais rezultāts Starptautiskā līmeņa sacensībās?
Līdz šim mans augstākais panākums bija 2.vieta Eiropas autokrosa čempionāta Latvijas posmā pirms gada (fiziski finišēju trešais, bet otrā vieta saņēma sodu par apdzīšanu dzelteno karogu zonā, līdz ar to mani klasificēja otrajā vietā). Trešā vieta Eiropas autokrosa čempionāta Lietuvas posmā nacionālajā klasē ir mans augstākais panākums starptautiskā līmeņa sacīkstēs.
Foto: Jānis Klāks
Kā pavadi brīvo laiku?
Brīvo laiku, kura man nav baigi daudz, jo paralēli strādāju radio, tirgoju sporta riepas un spēlēju pasākumos, maksimāli daudz mēģinu pavadīt pie dabas, makšķerējot.
Kāds ir tavs šī gada lielākais loms?
Šogad lielākā zivs, ko esmu noķēris, ir 5 kg karpa Kalna Spuļļu dīķos.
Foto: No sportista privātā arhīva
Kādi ir tavi nākamie plāni?
Šī gada autokrosa sezona mūsu ģimenei ir beigusies. Jau gada sākumā bija skaidrs, ka ierobežota budžeta dēļ brauksim tikai Eiropu Mūsā un Vilkyciai. Bet, ja pēkšņi uzrastos kāds sponsors, kurš būtu gatavs mūs finansiāli atbalstīt atlikušajos Latvijas autokrosa čempionāta posmos, domāju, ka mēs sagrupētos un brauktu.
Lietuvas posma atskats:
Mūsas posma atskats: