Foto: Gatis Krastiņš
Tiesneši – neredzamās frontes kareivji, kas arī ir krosa zaļie cilvēciņi. Nakts kross ir viens no sarežģītākajiem pasākumiem tiesāšanas ziņā, un pēc Brenguļu sacīkstes īpaši aizkustināts par tiesnešu darbu bija nakts galvenais soģis Mārtiņš Lapsa.
Mārtiņš, kurš pats ar divu, trīs gadu Folkreisa sacensību tiesāšanas pieredzi vēl skaitās “jaunais, daudzsološais”, atzīmēja savu sestdienas kolēģu veikumu: ''Man bija sagatavota tik tiešām emocionāla runa manai komandai sacensību noslēgumā. Taču, tā kā vēl bija jārisina incidenti un jāskatās video, saruna izpalika. Tas, ko būtu teicis, ir, ka šajā cīņā tiesneši nostrādāja ar visaugstāko atbildību, koncentrēšanos un izpratni par situācijām, kādas veidojās trasē! Darbs bija raits un atbildīgs, kas man ļāva strādāt un vest sacensību uz priekšu. Jāņem vērā, ka nakts kross ir viena no sarežģītākajām sacensībām gadā, jo tiesnešiem ir jāredz tumsā gan, ko dara sportisti trasē, gan, kur viņi paši liek kāju slidenajos apstākļos, gan palīdzēt sportistam droši pamest trasi, ja mašīna ir apstājusies. Sestdienas vakarā es redzēju augstāko pilotāžu šajā veikumā. Paldies, kungi un dāmas par to,” tā portālā autocross.lv citēts Mārtiņš Lapsa.
Lapsa atzīmēja arī organizatoru puses brigādi par veikumu sarežģītajos laika un tumsas apstākļos: “Arī Brenguļu autotrases komanda izdarīja visu, ko varēja. Piemēram, sacensību sākumā tika salauzta apmale, taču ātri tika atrasts risinājums un problēma novērsta. To visu saliekot kopā, tiesāt šādu sacensību ir bauda un dod to sajūtu, kāpēc es to visu daru.”
Debiju interesantā ampluā piedzīvoja arī Folkreisa braucējs Armands Aseriņš. Viņš ar kolēģi brīvprātīgi pieteicās palīdzēt trases komandai, ierodoties uz sacensību ar diviem jaudīgiem kvadricikliem, nostrādājot visu sacensību laiku. Pēc piedzīvotā Armands atzina: “Sestdien biju Brenguļu trases izpalīdzīgo roku lomā. Noķēru labu kaifu, redzot sacensību pavisam no citas puses. Taču arī sapratu, kāds elles darbs ir jāpaveic organizatoriem un viņu komandai!”
Sportisti pēdējos gados bieži ņēmuši rokā karogus un piedalījušies sacensību tiesāšanā. Arī sestdien trasē starta pogu manevrēja Folkreisa braucējs Ģirts Zelmenis, tehniskajā komisijā darbojās Raimonds Jerāns, bet komisārs bija Jānis Kozlovskis, kurš regulāri bijis arī galvenā tiesneša lomā. Viņi un arī vairāki citi vienmēr uzsvēruši, ka, redzot sacensības no otras puses, viņi daudz vairāk izprot tiesneša darbu, saprot nianses, kuras kā sportists cīņas karstumā nepamana.