Foto: www.autocross.lv
Nedēļas nogalē Zviedrijā, Hēljesas trasē, norisināsies NEZ Kroskartu čempionāta pirmais posms. Uz cīņu dodas arī Latvijas braucēji – Roberts Vītols brauks 125cc klasē 44 dalībnieku konkurencē, Ingus Beļakovs cīnīsies 250cc klasē 29 dalībnieku konkurencē, bet Dāvis Tobiass brauks 650cc klasē 38 dalībnieku konkurencē.
Jaunā sezona turpina iepriekšējo tendenci – labot posmu dalībnieku skaita rekordu. Kā ziņo autocross.lv, tad deviņu klašu kopējais dalībnieku skaits ir 235 sportisti!
Absolūts dalībnieku rekorda pieaugums ir Xtreme klasē. Ja pirms diviem gadiem bija divi dalībnieki, tad šogad sarakstā jau ir 57 sportisti. Pērn šajā klasē startēja Beate Klipa, bet šogad viņa veselības problēmu dēļ ir spiesta izlaist šo posmu, bet solījusies uz Latvijas posmu 333 trasē jūlijā būt uz starta.
Ingus Beļakovs testos. Foto: Ingus Beļakovs
Latvijas pārstāvis NEZ Kroskartu komisijā Jānis Beļakovs skaidro: ''Hēljesas sacensības pēdējo trīs gadu laikā ir kļuvušas par kroskartu lielāko festivālu ne tikai Ziemeļeiropā, bet arī visā Eiropā. Šogad ir kritis kārtējais pieteikto dalībnieku rekords — 235 dalībnieki no 7 dažādām valstīm! Dodoties uz šīm sacensībām, mērķi vienmēr ir augstākie, un programma ir tikt A finālā. Tālāk iznākums finālā vairāk ir veiksmes faktors. Jāatzīmē, ka šogad NEZ kroskartu posms tiks rīkots arī 333 trasē jūlijā, bet ar katru reizi dabūt posmu uz Latviju ir arvien grūtāk. Jāņem vērā arī fakts, ka šogad Igaunijas rallijkrosa čempionāta ietvaros ir izveidota Extreem klase ar astoņiem braucējiem, kas noteikti nākotnē sastādīs papildus konkurenci organizēšanā. Es ļoti ceru, ka 333 posms pulcēs papildus braucējus no Latvijas, it sevišķi no krosa B600 klases, kas ir vistuvākā klase, kas atbilst Xtreme klases noteikumiem, ar nelielu pārbūvi.”
Tikmēr Roberts Vītols un Provento Racing komanda ziņo, ka veiksmīgi noslēdzies darbs pie tehnikas gatavošanas. Roberts atzīmē gatavību cīnīties par visaugstākajām vietām: ''Būs smagi jācīnās, bet domāju, ka esam tam gatavi. Trase ir sarežģīta, piemēram, katra brauciena pirmais līkums tramplīnā pēc starta var būt rezultātu izšķirošs.”
Tikmēr Roberta tēvs, menedžeris un konstruktors Uģis Vītols atzīmē, ka starpsezonas laikā izdevies realizēt dažus tehnikas gatavošanas uzdevumus: ''Vienmēr ar skaudību skatījos uz Olivera Solberga un soma Kaliomaki startiem. Mani visu laiku urdīja doma, ka neesam sliktāki par viņiem un varam panākt tikpat iespaidīgu sniegumu. Pēc pēdējiem darbiem un izmēģinājumiem esam piepildījuši mazu sapnīti – tagad arī mūsu kroskartam startā ceļas gaisā kroskarta priekša, tātad rāviens no vietas ir nopietns. Tas gan prasīs zināmas iemaņas arī no Roberta, jo, lai šo startu realizētu, ir jānoķer precīza gāzes pedāļa vieta, turot starta apgriezienus. Taču pēc izmēģinājumiem liekas, ka viņš saprata šo niansi. Un jā, par izmēģinājumiem runājot, patīkamu attieksmi šajā pavasarī esam saņēmuši no Biķernieku trases saimniekotājiem Normunda un Mārtiņa Lagzdiņiem, par to paldies!”