profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aluksne-4458.jpg
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Latvijas autokrosa čempionāts piedzīvojis interesantas izmaiņas

Go4speed 21.02.2014 - 14:16 Latvijas autokrosa čempionāts piedzīvojis interesantas izmaiņas
Foto: Kalvis Zaļaiskalns/Go4speed

Trešdien tika aizvadīta pirmā LAF Krosa komisijas padomes sapulce kopš 12. februāra komisijas biedru sapulces. Pirmās sēde, kuras mērķis bija kalendāru un nolikumu apstiprināšana, sarūpēja pāris pārsteigumus gaidāmajā sezonā.

Kā ziņo autocross.lv, tad interesantas izmaiņas piedzīvojis Latvijas autokrosa čempionāts. Nolemts likvidēt brīvo treniņu sesiju, kas, zināmā mērā, apvienota ar laika kontroles braucieniem. Līdz šim brīvajos treniņos tika veikti trīs apļi, bet vēlāk sekoja laika kontrole ar vēl trim apļiem, no kuriem labākais veidoja starta pozīciju pirmajai kvalifikācijai. Jaunie noteikumi paredz, ka brīvo treniņu sesijas nebūs vispār, savukārt laika kontrole sastāvēs no četriem apļiem. Nolikumā uzsvērts, ka pirmajā no četriem apļiem laiks netiks fiksēts, neradot sportistam bez iepazīšanās tiekties uz pirmā apļa varoņdarbiem neiepazītā trasē. Otrais, trešais un ceturtais aplis jau ar fiksētiem laikiem, no kuriem labākais veidos laika kontroles rezultātu, kā līdz šim.


Foto: Kalvis Zaļaiskalns/Go4speed

Lai gan paredzama braucēju daļas pretestība šai idejai, saprotami jaunās sistēmas iemesli. Pirmkārt, šādā veidā tiek atslogots pietiekami nervozais rīts, kad divās, trīs stundās jātiek galā ar reģistrāciju, tehnisko komisiju, treniņiem, sapulci, laika kontroli un sacensību atklāšanu. Otrkārt, atceroties pērnā gada sportistu balsojumu Smiltenē, tiek atceltas jebkādas versijas trašu saudzēšanā ar trases konfigurācijas maiņām (riepas, ķīpas, utt). Lai gan brīvie treniņi šķietami aizņēma pāris stundas, šajā laikā pat pie 60 dalībniekiem tiek veikti aptuveni 250 apļi, kas vēl pirms sacensību atklāšanas izdara pietiekamu postu mīkstā seguma trasēs, piemēram, Smiltenē.


Foto: Rihards Baumanis/Go4speed

Vēl viens jaunums, kura ideja izskanēja jau pēc salonautomašīnu klašu sportistu sapulces, ir Open klases kausa izcīņa Open čempionāta ietvaros. Ja par visu pēc kārtas, tad Latvijas čempionāta Open klase ir aizmugures piedziņas vai pilnpiedziņas mašīnu klase ar motora darba tilpumu līdz 3500 kub.cm. Savukārt Open kauss būs tās pašas klases automašīnām, kuru motora darba tilpums nepārsniedz 2500 kub. cm. Tas izslēdz, piemēram, turbomašīnas, kuru motora tilpums ar koeficientu pamatā pārsniedz 2500 kub. cm, savukārt motivē braucējus ar mazākas kubatūras motoriem stāties uz starta.


Foto: Kaspars Būcens, Go4speed

Autocross.lv ziņo, ka šogad pārbaudes sacīkstes paredzētas 3. maijā Ludzā. Ja trase un rīkotāji tiks galā ar šo cīņu, pavisam reāla ir šīs trases debija Latvijas čempionātā nākamajos gados. Patīkami, ka Ludzas trases rīkotāji uztur kontaktus ar LAF Krosa komisijas vadību, priecē arī vietējās pašvaldības lielā interese par iespējamo autokrosa attīstību Ludzā. Zināms, ka 3. maijā Ludzā paredzēts LAF Krosa komisijas kausa posms, kā arī LAF Folkreisa Vasaras kausa posms, kas sākotnēji netika plānots.

Tāpat izmaiņas būs Latvijas čempionāta komandu vērtējumā, ar kurām var iepazīties ŠEIT.
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png