Foto: Raimonds Volonts
FIA Eiropas autokrosa čempionāta 1. posmam, kas 25. un 26. maijā norisināsies sporta kompleksā „Mūsa", jau šobrīd pieteicies rekordliels dalībnieku skaits, lai arī līdz pieteikumu pieņemšanas termiņa beigām atlikusi vairāk nekā nedēļa. Gaidāmas arī izmaiņas Latvijas sportistu sastāvā.
Mūsas sacīkstei pieteikto sportistu skaits 3. maijā sniedzās pāri 80 dalībniekiem, tomēr līdz pieteikšanās beigu termiņam vēl ir vairākas dienas - tā noslēdzas 12. maijā. Tas nozīmē, ka šogad Bauskā pulcēsies pēdējo gadu lielākais dalībnieku skaits. Latvijas posms pirmo reizi čempionāta vēsturē atklās Eiropas čempionātu, tāpēc Mūsas posmam pievērsta maksimāla speciālistu uzmanība - eksperti gaida ziņas un izmaiņas dalībnieku pulkā.
Touring Autocross klasē jau 18 pieteikumu. No pērnā gada Eiropas čempionāta top-8 startam pašlaik nav pieteicies vienīgi vicečempions Krievijas sportists Valentīns Koršunovs. Pārējā Eiropas salonautomašīnu virsotne - kaujas gatavībā. Arī čempions čehs Vāclavs Fejfārs un bronzas medaļnieks Tamašs Karai, kuri būs galvenie favorīti gaidāmajā cīņā.
Foto: Raimonds Volonts
Mūsas tribīnes tricinās gan Latvijas, gan Lietuvas līdzjutēji, jo cīņai gatavojas gan lietuvietis Pauļus Pleskovs, gan Latvijas jaunākais atradums Agris Brediks. Agris pirms nedēļas debitēja Latvijas autokrosa čempionāta Open klasē, gūstot pārliecinošu uzvaru augstvērtīgā konkurencē. Cīņa Eiropas čempionātā būs ievērojami augstākā līmenī, tāpēc būs interesanti vērot Bredika progresu EČ nedēļas nogalē. Rallija zvaigznes Aivja Egles "Prospeed" uzņēmumā gatavotā "Mitsubishi Lancer Evo VIII" automašīna var sarūpēt pārsteigumus.
SuperBuggy klasē pašlaik 24 pieteikumi, tajā skaitā kaujas gatavībā pērnā gada čempions vācietis Bernds Štūbe, bronzas medaļnieks Andrē Hinenkamps, kā arī pārējie top-6 braucēji. Latviju pēdējos gados tradicionāli pārstāvēs Jānis Boks un Juris Kuļikovskis, bet par pēdējo dienu sensāciju parūpējies Ervins Grencis, kurš pieteicies lielākajā bagiju klasē. Grencis pērn debitēja Eiropas čempionāta Buggy 1600 klasē un, lai arī sākums nebija veiksmīgs, izdarīti secinājumi, un komanda ir gatava jauniem izaicinājumiem.
Buggy 1600 klasē pašlaik lielākais pieteikto sportistu skaits - 28. Lai gan starpsezonā bija runas, ka šī klase kļūs sportiski vienkāršāka, jo līderi masveidā pārcelsies uz SuperBuggy ieskaiti, lielākā daļa klases favorītu ir ierindā. Uz lielo klasi devušies vienīgi čempions francūzis Tomass Anakleto un septītās vietas ieguvējs pērn čehs Tomašs Pospišiliks. Visi pārējie top-10 braucēji ir gatavi cīņai Mūsā.
Foto: Raimonds Volonts
Smagajā konkurencē šajā klasē arī Latvijas sportisti. Lielas cerības saistītas ar pērn lielisku sezonas otro pusi veikušo Andri Kuļikovski, kurš pēdējā posmā Itālijā guva septīto vietu 50 dalībnieku konkurencē. Savās mājās startam gatavojas arī Māris Līcis, kurš šosezon neplāno veikt pilnu Eiropas čempionāta programmu, tomēr Mūsā gatavs cīnīties par augstākajiem rezultātiem. Regulāri savās mājās uz starta stājas arī Jānis Ščerbickis, bet Latvijai Buggy 1600 klasē vēl viens debitants - valmierietis Ronalds Baldiņš, kurš pērn rudenī Baltijas Buggy 1600 kausa pēdējā posmā Mūsā debitēja un guva otro vietu aiz Līča.
13 dalībnieki pieteikušies Eiropas Junioru bagiju čempionāta klasē. Savukārt šogad nacionālā satelītklase Eiropas kategorijām būs B600 bagiji, kuriem Mūsas posms tiks vērtēts arī Latvijas čempionāta ieskaitē. Šajā klasē plānots vismaz 10 dalībnieku starts.
Latvijas autokrosa komanda cītīgi gatavojas savam mājas posmam. Šķiet, līdzjutēji pēdējos gados piedzīvo autokrosa paaudžu maiņu, kad Eiropas klašu dalībnieku pulkā nav, piemēram, Alda Zēberga un Jāņa Bogdanoviča vārds (Jānis būs redzams B600 klasē!). Toties parādās jauni uzvārdi - Brediks, Baldiņš, progresē jaunākās paaudzes krosa braucēji - brāļi Kuļikovski, Līcis un citi.