profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aluksne-4458.jpg
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Jeršovs pret Kozlovski – kurš būs ātrāks Smiltenē?

Go4speed 22.04.2011 - 11:29 Jeršovs pret Kozlovski – kurš būs ātrāks Smiltenē?
Go4speed/Aigars Tīdmanis


Jau šo svētdien Smiltenē, autotrasē Teperis, tiks dots starts jaunajai autokrosa sezonai. Uz pirmo posmu kopā pieteikušās 48 ekipāžas, kas nozīmē to, ka cīņa katrā klasē būs ļoti sīva un spraiga.

Šī gada būtiskākais jaunums ir tāds, ka ''Open'' klasē var braukt arī ar pilnpiedziņas automašīnām, tikai tām jābūt smagākām par aizmugures piedziņu automašīnām. Vismaz pirmajā posmā šajā "Open" klasē redzēsim vienu pilnpiedziņas automašīnu - ar to brauks Ints Jeršovs, kuru pārsvarā esam pieraduši redzēt gan rallijsprinta, gan arī supersprinta sacensībās. Kā portālam Go4speed pastāstīja Latvijas Automobiļu federācjas (LAF) pārstāvis Viesturs Saukāns, cīņa starp pilnpiedziņas un aizmugures piedziņas automašīnām būs sīva. "Iespējams, startus Jeršovs vinnēs, bet līkumi, uzsākšanas, bremzēšanas - tur gan viņu konkurenti varētu pārspēt," viņš prognozē.

Pirmajā posmā uz starta izies 48 ekipāžas, kas esot gana daudz. "Uz pirmo posmu kopā pieteikušās 48 ekipāžas, kas ir normāli. Nevar teikt, ka baigi daudz, bet nav arī tā, ka baigi maz. Runājot par autokrosu kopumā, tad labā ziņa ir tā, ka tas nav kļuvis dārgāks," stāsta Saukāns. 

Saukāns atzīst, ka, lai arī šobrīd valstī finanšu situācija ir tāda, kāda tā ir, kopumā autokrosa nākotne neizskatās slikta. Šobrīd Eiropā startē divi latviešu sportisti (Jānis Boks un Māris Līcis). Arī ierastie līderi Latvijā sāk mainīties, jo nāk jauni, taču kopumā autokross dzīvo savu dzīvi bez tādiem straujiem palēcieniem.

Kā jau katrs tehniskais sporta veids, tad arī šis nav no tiem lētākajiem. LAF Preses pārstāvis uzskata, ka ja grib startēt autokrosā, tad sākumā jāmeklē tādas klases, kas nav dārgas. "Ja grib startēt autokrosā, sākumā jāmeklē tādas klases, kas nav dārgas. Varu pateikt to, ka, piemēram, 2007. gadā Latvijas čempiontituls 1600 klasē (iekļaujot pilnīgi visu) esot izmaksājis 36 000 eiro, kas priekš Latvijas čempionāta ir šokējoši daudz. Bet, lai autokrosā cīnītos par pirmo trijnieku, tad būtu jārēķinās ar apmēram pieciem - desmit tūkstošiem latu."

Kamēr citi autokrosā iegulda lielas naudas, tikmēr pagājušā gada ''Open'' klases uzvarētājs Jānis Kozlovskis atzīst, ka viņš daudz naudas neiegulda, bet gan vairāk izmanto galvu un prātu. "Domāju, ka autokrosa vēsturē esmu viens no lētākajiem krosa čempioniem, jo tiešām neieguldu daudz naudas,'' portālam Go4speed stāsta Jānis. "Vairāk strādāju ar galvu, prātu, kā arī meklēju visu nepieciešamo pēc iespējas lētāku. Lai startētu autokrosā, sākumā jāuzbūvē mašīna, kas kā minimums maksā 5000 latus. Ātrumkārba maksā apmēram 3000 latus, kā arī dzinējs maksā apmēram tikpat.Sezonā, ja nelūzt kārba, tad var izbraukt pa lēto, bet, ja salūzt ātrumkārba, tad katrs remonts ir apmēram no 500 - 2000 latiem. Bez labas kārbas un motora par čempionu nevar kļūt. Ja gribi tādu kārbu, kas der ilgam laikam, tad tāda jāsūta no Anglijas, kas maksā apmēram 10 000 eiro."

Taču tikai ar spēcīgu un labu tehniku uzvarēt nevar, jo jābūt arī pieredzei un zināšanām, kas Jānim ir. "Pagājušajā gadā par čempionu kļuva tas, kuram mazāk lūza tehnika. Šogad turpināšu braukt ar to pašu ''Toyota MR2'', kuru pa ziemu pilnībā pārskrūvēju un sagatavoju jaunajai sezonai. Protams - mērķis aizstāvēt čempiontitulu, jo cita mērķa nemaz nevar būt,'' - tā Kozlovskis, kurš atzina, ka, gatavojoties jaunajai sezonai, treniņus speciāli neaizvada, jo tas esot dārgi. Viņš izvēlas trenēties gandrīz katru dienu pie garāžas.

Ja Jānis ir pieredzējis autokrosa braucējs, tad tāds noteikti nav Ints Jeršovs, kurš atzīst, ka šajās sacīkstēs brauc tāpēc, ka grib izmēģināt kaut ko jaunu. "Autokrosā nolēmu braukt tāpēc, ka gribējās izmēģināt kaut ko jaunu. Braukšu ar ''Subaru'' automašīnu, kurai, salīdzinot at rallijsprintu, būs šis tas jāpamaina, jāuzlabo. Automašīnā tikai nesen palaista, tāpēc šobrīd tai vēl nav tā jauda, kuru gribētos,''atzīst sportists.

Runājot par priekšrocībām, Jeršovs uzskata, ka viņa priekšrocība varētu būt pilnpiedziņa, taču noteikti nedrīkst aizmirst par startu un brukšanas prasmi. ''Mana priekšrocība būs tā, ka braukšu ar pilnpiedziņu. Būs interesanti. Treniņus neesmu aizvadījis, jo tās visas trases jau daudz maz zinu. Galvenais jātrāpa pareizajā tonusā un viss būs labi. Lielākā uzmanība jāpievērš tehnikai, kas no rezultāta sastāda 40% - 50%, bet pārējais atkarīgs no braukšanas un mašīnas. Protams, arī starts ļoti svarīgs. Rallijsprinta pieredze neko man nepalīdzēs. Drīzāk autosprinta pieredze varētu palīdzēt. Pagaidām braukšu vienu posmu, bet tad jau vēlāk manīs,'' tā Jeršovs.

Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png