profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aluksne-4458.jpg
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Mareks Dainis: 'Lai brauktu autokrosā, ar vistu un zivju kūpināšanu būs par īsu...'

Mārtiņš Jankovskis 03.11.2021 - 06:44 Mareks Dainis: 'Lai brauktu autokrosā, ar vistu un zivju kūpināšanu būs par īsu...'
Foto: No sportista personīgā arhīva

Mareks Dainis jeb dīdžejs [Ex] da Bass ir viens no zināmākajiem cēsniekiem Latvijā un ārpus tās robežām. 37 gadus jaunais, enerģiskais un talantīgais vīrietis darbojas ne tikai mūzikas industrijā, bet arī autosportā.

Sākoties pandēmijai, Mareks pieņēma smagu lēmumu - no Rīgas pārcelties atpakaļ uz Cēsīm, kur arī šobrīd tiek pavadīta lielākā daļa laika. ''Rīgas skaļā dzīve ir forša, bet dzīvē galvaspilsētā ir arī ļoti dārga. Ja tu esi atpazīstams dīdžejs un darba tev pietiek - viss ir kārtībā, bet brīdī, kad tev vairs nav iespējas strādāt savā profesijā - jāsaprot, vai tu to vari atļauties. Tā bija arī manā gadījumā, kad sākās Covid epopeja. Sākumā likās, ka tas viss būs īslaicīgi, bet kļūdījos. Tad arī ar mīļoto pieņēmām smagu lēmumu atdot īrēto dzīvokli, pārdot lielāko daļu iedzīves un pārvākties uz nezināmu laika periodu atpakaļ uz Cēsīm,” portālam Go4speed stāsta Mareks Dainis.


Foto: No sportista personīgā arhīva

Pārvācoties uz Cēsīm, Mareks pievērsies jaunai nodarbei, ar ko arī šobrīd daļēji tiek pelnīti iztikas līdzekļi. ''Par pēdējiem līdzekļiem pagājušā gada pavasarī uzsākām jaunu nodarbi - kūpināt vistiņas un zivis, izveidojot savu ģimenes zīmolu - Daiņu Delikateses. Kopš pašiem pirmsākumiem esam ļoti brangi auguši - nu jau mums seko un atpazīst mūs ļoti daudz cilvēku, par ko liels prieks. Cēsīs dzīvot ir forši, bet, domājot profesionāli - Cēsu novads manai dīdžeja profesijai ir par mazu. Spēlēt mazās ballītēs ir labi, bet es tomēr esmu sasniedzis zināmu līmeni, kura ietvaros ir jādomā plašāk.”

''Šeit ir miers, klusums, tuvumā visi mani mīļākie ezeri makšķerēšanai, arī boksi, kuros darbojamies ap saviem autokrosa mašīnām. Pašlaik izskatās, ka Cēsīs dzīvošu vismaz līdz nākamajam rudenim. Laiks un apstākļi rādīs.”


Foto: No sportista personīgā arhīva

Šobrīd Mareks nedomā par dīdžeja profesiju maiņu, jo šajā darbā ieguldīta sirds un dvēsele, tāpēc viņš cer, ka vienu dienu šis viss beigsies un viņš atkal varēs darīt to, ko no sirds mīl. ''Kāpēc, lai es domātu par profesijas pamešanu? Es tajā esmu ieguldījis nu jau 25 gadus savas dzīves, šo to ir sanācis pasaulē redzēt, bijis daudz lielisku pasākumu, ir daudz radītu dziesmu. Nē, no šī visa es atteikties nevēlos un negrasos. Es mīlu savu, profesiju un, manuprāt, esmu īstajā vietā.''

Protams, Marekam Dainim ir vēl viena sirds lieta - autosports, ar kuru viņš nodarbojas jau kopš 2009.gada. ''Sāku ar folkreisu, bet turpinu ar autokrosu. Pēdējos gados gan mazāk (neaizvadu pilnas sezonas), bet vismaz pabraucu Eiropas autokrosa čempionāta Latvijas un Lietuvas posmus. Gandrīz katru gadu sanāk arī aizķerties uz pjedestāla, kas nav slikti, ņemot vērā faktu, ka treniņu praktiski nav un budžets ir ļoti ierobežots. Autosports ir mans hobijs - ja ir iespējas un rocība vai labu cilvēku atbalsts, braucu, ja nav - nebraucu. Pašlaik ir citas prioritātes. Kādreiz būtu gatavs atdot pēdējās apakšbikses, lai brauktu, bet laikam esmu izaudzis no tā vecuma.''


Foto: No sportista personīgā arhīva

Arī šogad sportisti bija spiesti saskarties ar dažādiem ierobežojumiem, taču, neskatoties uz to, Marekam sanāca piedalīties arī dažās sacensībās. ''Lai arī pirms šī gada sezonas bija skaidrs, ka finansiālu apsvērumu dēļ startēšu tikai atsevišķās sacīkstēs, sezona Covid pandēmijas ierobežojumu kontekstā izskatījās samocīta. Šeit gan jāatzīst, ka autokrosa sacensību organizatori izdarīja visu, lai visas paredzētās sacīkstes notiktu un tās būtu iespējams vērot arī klātienē. Jā, bija šādās tādas neērtības - testu taisīšana, ierobežota piekļuve dalībnieku parkam, bet tas viss ir sīkumi. Sacensības notika, skatītāji bija un autosporta svētki netika sabojāti.''

''Ar labu cilvēku atbalstu man bija iespēja aizvadīt prestižos Eiropas autokrosa čempionāta Latvijas un Lietuvas posmus Nacionālajā klasē. No Bauskas mājās devos ar 3.vietas kausu un no visiem stūriem apsistu auto, savukārt Lietuvā pa ilgiem laikiem pievīla tehnika, proti, brīdi, kad bija jādodas uz sava pusfināla pirmo starta rindu, pirmstarta zonā darboties atteicās masas slēdzis, kas bija kalpojis ilgus gadus. Tā man pjedestāls aizgāja gar degunu. Skumji, bet tāds ir tehniskais sports.”


Foto: No sportista personīgā arhīva

Bez startēšanas sacensībās Mareks šogad paspēja iejusties arī komentētāja lomā, kur Mūsas posmā viņš kopā ar Oskaru Kaņepu-Kalniņu komentēja autokrosa un folkreisa braucienus televīzijā. Dīdžejs atklāj, ka šī bija forša pieredze.

''Bija jautri, bet tajā pat laikā diezgan grūti, jo ēterā bijām ļoti daudz stundu. Paldies organizatoriem un manam pāriniekam Oskaram Kaņepam, kuri man šādu iespēju deva. Domāju, ka bijām līmenī, jo zināšanu un informācijas par autokrosu un folkreisu man pietiek, jokus dzīt arī māku diezgan brangi. Šādos projektos noder arī mana 17 gadus ilgā pieredze darbojoties radio. Ja man kādreiz vēl piedāvās komentēt sacīkstes tiešraidē, noteikti piekritīšu! Savulaik esmu vadījis arī sacīkstes klātienē: autokross, fokreiss, kalnā braukšanas sacensības Autotraks, pat BMX gonkas. Tāpat ir sanācis vadīt arī daudzas uzņēmumu sporta spēles.”

Foto: No sportista personīgā arhīva

Jautāts, kādi ir nākamās sezonas autosporta plāni, Mareks atzina, ka ''Ehh, kas to, lai zina. Izklaides industrija jau atkal ir apstājusies un neviens nezina, kad tā atsāks darboties. Sportam vajag brīvus finansiālos līdzekļus, kuru man pašlaik nav. No otras puses – auto ir diezgan labā kondīcijā un ir braucams. Dzinējs darbojas teicami, ātrumkārbai un amortizatoriem apkope bija salīdzinoši nesen, tāpēc jānomaina vien masas slēdzis, jāsaved kārtībā vizuālais un aidā trasē. Laiks rādīs.”

''Tiekamies trasē vai pie kāda ezera, vai kādā klubiņā,” optimistiski nobeidz Mareks Dainis.
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png