Foto: Urmo Sibul
Latvijas brauējs Ervins Grencis izcīnīja SuperBuggy klases uzvaru Eiropas autokrosa čempionāta otrajā posmā Lietuvā, Vilkiču trasē. Otru augstāko rezultātu sasniedza sezonu uzsākušais Juris Kuļikovskis, gūstot piekto vietu šajā pašā klasē, vēsta autocross.lv.
Pēc sarežģīta pirmā posma Mūsā, kur sacensību beigu fāzi Grencim izbojāja sajūga defekts, Vilkičos valmierietis bija neapturams, jau kopš laika kontroles braucieniem nonākot līderu grupā. Laika kontrolē sestdien uzrādījis otro rezultātu, Ervins sasniedza otro vietu arī savā pirmajā kvalifikācijas braucienā. Svētdien šiem rezultātiem tika pievienotas abu atlikušo kvalifikāciju uzvaras, kas ļāva kvalifikāciju noslēgt līderpozīcijā.
Tā kā klasē startēja tikai 15 dalībnieki, bet daļa jau bija izstājusies, šoreiz SuperBuggy braucējiem nebija jāaizvada pusfināli, bet gan uzreiz varēja ķerties pie fināla. Tajā Grencis guva uzvaru, pārliecinoši aiz sevis noturot sekotājus. To gan pēc pirmā apļa vairs nebija daudz – nestartējušo un avārijas rezultātā izstājušo dēļ sacīksti braucošas noslēdza vien piecas mašīnas. Ervina pārsvars pār otro vietu guvušo Džoniju Feilādu bija 2,6 sekundes, bet trešajā vietā finišējušais spēcīgais francūzis Vinsents Mersjē bija gandrīz desmit sekunžu attālumā.
Sarežģītu sacīksti piedzīvoja Bauskā trešo vietu guvušais Jānis Boks. Viņam neizdevās sacensību pirmā diena. Sestdien laika kontrolē vien desmitais rezultāts, arī pirmā kvalifikācija noslēgta sestajā vietā savā grupā. Svētdien savos kvalifikācijas braucienos Jānis trešajā un sestajā vietā, kas gan deva cerīgu rezultātu kvalifikācijas kopvērtējumā – piektā starta vieta finālā. Tomēr Jānim pat neizdevās izbraukt uz finālbraucienu, rezultātā viņš klasificēts devītajā vietā.
Toties situācijas sev par labu izmantoja šogad pirmo sacīksti aizvadījušais Juris Kuļikovskis. Laika kontrolē Jurim 13. vieta, bet trīs kvalifikācijas braucienu summā desmitā pozīcija – pēdējā, ar kuru iekļūst finālā. Juris, lai gan problēmu dēļ zaudēja līderim apli, noriņķoja līdz finišam, gūstot piekto vietu – vienu no saviem augstākajiem rezultātiem Eiropas čempionāta karjerā.
Sacīksti uzsāka arī Māris Līcis, taču jau sestdienas iesildīšanās treniņā piedzīvotais tehnikas defekts pielika punktu visai nedēļas nogalei.
Pēc diviem posmiem situācija SuperBuggy klases kopvērtējumā ir ļoti spraiga – Mersjē sakrājis 57 punktus, Grencim un Jakubam Kubičekam pa 56 punktiem. Netālu arī Florēns Tafani (49) un Boks (44). Juris Kuļikovskis 13. pozīcijā, bet Līcis ar Bauskā gūtajiem punktiem 16. vietā.
Arī Buggy 1600 klasē 15 dalībnieki, to vidū vienīgais Latvijas pārstāvis Andris Kuļikovskis. Laika kontrolē 11. vieta, bet trīs kvalifikācijas braucieni atnesa Andrim septīto vietu. Taču viņš nevarēja startēt pusfinālā, līdz ar to paliekot šajā posmā 11. pozīcijā. Klasē uzvaru guva Timo Palers, aiz sevis atstājot Jakubu Novotniju un Edu van Astenu.
JuniorBuggy klasē lieliski cīņu sāka Kristiāns Grencis, uzrādot otro rezultātu. Kvalifikācijas braucieni gan junioram sarežģītāki, jo nevienā no braucieniem neizdevās tikt trijniekā. Kvalifikāciju noslēdzis piektajā vietā, Kristiāns finālā guva septīto vietu. Čempionāta kopvērtējumā pēc diviem posmiem Grencim ceturtā pozīcija. Vilkičos uzvaru guva Stins Jaspers, aiz sevis atstājot Danielu Pitļunu un Malonu Feilādu.
TouringAX klasē katastrofu piedzīvoja spēcīgie mājinieki lietuvieši. Pārliecinošais favorīts, Mūsas posma uzvarētājs Pauļus Pleskovs, izstājās no cīņas otrajā kvalifikācijā. Savukārt Mūsā daudzsološais Eiropas čempionāta debitants Vitauts Valjukonis palika skatītājos pēc tehniskās komisijas, jo izrādījās, ka viņa auto ir nederīgs homologācijas termiņš… Klasē uzvaru guva čehs Petrs Šimurda, aiz sevis atstājot tautieti Lukašu Červeni un igauni Andri Ounu.
Ar nepacietību jāgaida nākamie Eiropas čempionāta posmi, lai varētu izprast seriāla kopējo situāciju – jau Mūsā bija salīdzinoši neliels dalībnieku skaits, taču Lietuvas sacīkstē klasēs braucēju bija vēl mazāk, kas rada bažas par čempionāta radošo krīzi. Skaidrs, ka cīņām nepalīdz ne Covid ierobežojumi starp valstīm un pašā čempionātā iekšienē, ne arī, iespējams, jaunie noteikumi par mono riepu un degvielas izmantošanu.
Papildklases cīņās nacionālajām salonautomašīnām uzvaru guva Ligits Kordušs. Neviens no trim mūsu sportistiem finālā netika – brāļiem Rihardam un Marekam Daiņiem sacīksti izbojāja tehnikas defekti, bet Jānis Gustāns, graujoši dominējis kvalifikācijas braucienos, pusfinālā apmeta kūleni un finālā netika.