Foto: Autocross.lv
Šogad Latvijas čempionāts startēja, izmantojot radikāli izmainītu braukšanas formulu, kas balstījās uz starta vietu izlozi nevis laika kontroli, kā arī autokrosā tika ieviests džokera aplis. Šo sistēmu ar sajūsmu uzņēma līdzjutēji, kuri ieguva pārliecinoši aizraujošāku čempionātu, kas, savukārt, ir nepieciešams rīkotājiem, lai piesaistītu pēc iespējas vairāk klātienes skatītāju un krosa līdzjutējus kopumā.
Sportistu viedokļi gan nebija tik viennozīmīgi, jo braukšanas sistēmai izkristalizējās arī atsevišķi negatīvie elementi. Piemēram, izrādījās, ka kopumā sportistiem sezona kļuvusi dārgāka, jo aizraujošās cīņas likušas daudz strādāt ar mašīnu virsbūvju defektiem un locījumiem. Tāpat Džokera apļa ieviešanu atsevišķi dalībnieki vērtēja kā atkāpšanos no autokrosa tradīcijām.
Svētdienas sapulcē Krosa komisijas padome un autokrosa virziena vadītājs Arnis Odiņš neuzstāja uz kādas no braukšanas sistēmām ieviešanu, piedāvājot vairākus variantus. To skaitā šā gada sistēmu, iepriekšējo gadu sistēmu, vai abu sistēmu hibrīdu, apļu laiku ņemšanu atstājot tikai laika kontrolei, bet ne pārējai sacensību norisei, utt. Lai gan jaunajai sistēmai bija aktīvi pretinieki, vairāki balsojumi faktiski noveda pie 2020. gada sistēmas izmantošanas.
Foto: Autocross.lv
Arnis Odiņš arī prezentēja paredzētos jauninājumus Latvijas autokrosa čempionāta mārketinga jomā, daļu no seriāla jaunā imidža un citas nianses. “Aizvadītas divas autokrosa sapulces – ļoti dinamiska bagiju klašu attālinātā tikšanās, un pietiekami konstruktīva pārējo klašu braucēju sanākšana. Kopīgi nonācām pie rezultāta par nākamā gada sacensību norisi. Tas, ka mēs jau novembrī visai precīzi zinām, kā nākamgad brauksim, ļauj laicīgi sagatavot gan dokumentus, gan līdzjutējiem nepieciešamo informāciju. Tā kā kopā, par spīti ierobežojumiem, esam labi pastrādājuši!”
Viens no šā gada (un ne tikai) sāpīgajiem autokrosa jautājumiem bija 1600 klases nākotne un pastāvēšana. No vienas puses klasi nav uzdevums likvidēt, no otras puses šī ieskaite jau vairākus gadus ir uz pastāvēšanas robežas dalībnieku trūkuma dēļ. Nākamajam gadam 1600 spriedums ir vienkāršs: līdz 2021. gada 15. martam jābūt izņemtām vismaz septiņām attiecīgās klases sportistu licencēm – tajā brīdī būs skaidrs, vai klase uzsāks sezonu Latvijas čempionāta statusā.
Foto: Autocross.lv
Interesanti, ka šobrīd 1600 klases kvoruma būšana vai nebūšana no atsevišķu potenciālo braucēju puses tiek pasniegta kā atkarīga no džokera apļa un jaunās braukšanas sistēmas būšanas vai nebūšanas. Ja sportistu vairākums būtu balsojis par iepriekšējo braukšanas sistēmu, klases kvorums būtu garantēts. Savukārt šā gada sistēmas saglabāšana uz nākamo gadu ar garantiju likvidēšot 1600 klasi Latvijas čempionātā, spriež klases pārstāvji.
Abi lielie čempionāti ieguvuši 2021. gada virzienu, kas ļauj gatavoties gan rīkotājiem, gan sportistiem, gan līdzjutējiem! Līdz gada beigām tiks sagatavoti čempionātu dokumenti, un atliks vien gaidīt sezonas sākumu.
Autokrosa kalendārs:
Izmantotie resursi:
www.autocross.lv