Foto: Go4speed
Lai startētu jebkurā autosporta disciplīnā, jāievēro gan tehniskie noteikumi, gan arī drošības prasības. Lai arī tehniskajos noteikumos katrs punkts ir atrunāts ļoti plaši, portāls "Go4speed" piedāvā jums pašus galvenos un svarīgākos punktus, kas jāņem vērā, lai varētu startēt autokrosā.
Kalendārs
Pavisam kopā šogad Latvijas autokrosa čempionātā sportistiem būs jāaizvada seši posmi - divi Smiltenē, autotrasē Teperis, divi Priekulē, autotrasē Pilskalni, kā arī pa vienam posmam Brenguļu autotrasē (Valmiera) un Mūsā (Bauska). Zināms, pirmais posms tiks aizvadīts jau 24. aprīlī, bet sezona tiks noslēgta 10. septembrī Bauskā, Mūsas trasē.
Klases
Latvijas autokrosa čempionātā ir piecas klases - 1600 (priekšpiedziņa, līdz 1600 kub. cm), 2000 Super - (priekšpiedziņa, līdz 2000 kub. cm), Open (aizmugures piedziņa, pilnpiedziņa, bez motora tilpuma ierobežojuma), B600 - (aizmugures piedziņas bagiji ar 600 kub. cm motoru) un D12 klase, kas paredzēta smagajām automašīnām (GAZ 51 un GAZ 52). Tāpat ir arī Latvijas kausa klase - VAZ Klasika, kurā var braukt aizmugures piedziņas standarta VAZ automašīnas.
Dalībnieki
Dalības maksa katram dalībniekam katrā čempionāta posmā - Ls 50. Čempionātā atļauts startēt tikai LAF Krosa komisijas licencētiem sportistiem, kuriem pieteikums dalībai sacensībās jānosūta ne vēlāk kā piecas dienas pirms sacensībām.
Prasības
Protams, ka, lai startētu jebkurā klasē, jāievēro zināmas prasības. Ne tikai tās, kas skar automašīnas tehniskos noteikumus, bet arī tādas, kas skar gan pašu sportistu, gan arī drošību. Protams, virsbūve un aprīkojums katrai automašīnai var būt nedaudz citādāks (detalizētākā informācija pieejama www.laf.lv tehniskajos noteikumos), taču katrai mašīnai noteikti jābūt šādām drošības prasībām - drošības karkasam, sēdeklim, drošības sporta jostām (ar vismaz četriem stiprinājuma punktiem pie automobiļa virsbūves), masas slēdzim un sportista ekipējumam (kombinezons, cimdi, apavi, ķivere).
Sacensību norise
Vispirms pēc automašīnu tehniskās pārbaudes seko brīvie treniņbraucieni (vienlaicīgi trasē var atrasties astoņas mašīnas), kur katrs dalībnieks var iepazīties ar sacensību trasi. Pēc tam seko laika kontroles braucieni, kas ir obligāts pasākums, bet pēc tam norisinās kvalifikācijas braucieni, kas jau tiek dalīti atsevišķi pa klasēm. Notiek trīs kvalifikācijas braucieni katrā klasē, kur katrā braucienā jāveic pieci apļi. Braucējs, kurš braucienā ieņem pirmo vietu, saņem vienu punktu, otrais - divus punktus, trešais - trīs punktus, un tā tālāk. Tie, kas nobrauc tikai divus apļus, saņem 12 punktus, tie, kuri kvalifikācijas braucienos nav startējuši, saņem 20 punktus, bet tie, kuri tiek izslēgti no kvalifikācijas braucieniem, saņem 25 punktus. Vēlāk notiek finālbrauciens (jābrauc septiņi apļi), kurā var piedalīties tikai tie braucēji, kuri kvalifikācijas
braucienos kopā ieguvuši mazāk par 40 punktiem. A fināla sacensību uzvarētājs tiek pie 15 ieskaites punktiem, otrā vieta saņem 12 punktus, bet trešā - desmit punktus.