profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aluksne-4458.jpg
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Viesturs Saukāns: Sava vieta piramīdā

Go4speed 31.03.2011 - 13:22 Viesturs Saukāns: Sava vieta piramīdā
Foto: No personīgā arhīva

Ziemā apritēja pusotrs gads kopš pirmās folkreisa sacīkstes - toreiz, 2009. gadā ap Jāņiem debitēja jaunais, mūsu mentalitātei visai drosmīgais sporta veids. Šajā laikā aizvadītas 29 dažāda līmeņa folkreisa sacensības, kurās kopumā startējuši 99 dalībnieki. Pēc tā visa secinājums - pretēji dažu skeptiķu prognozēm, sporta veids ir atradis savu vietu Latvijas autosporta piramīdā.

Folkreiss savā būtībā ir sporta veids, kas nav nekas kardināli jauns mūsu valstī - autokrosa un rallijkrosa paveids, tikai ar lētākām, vizuāli ne tik uzspodrinātām mašīnām. Taču elements, kas izraisīja diskusijas, bija visu automašīnu cenas iespiešana 950 eiro robežās. Tātad, būvē mašīnu kaut par miljonu, bet Tev to nāksies pārdot par 950 eiro, ja kāds vēlēsies pirkt.

Pirmā reakcija: "Par šādu naudu nevar sagatavot sporta mašīnu!". Tika ar faktiem pierādīts, ka var. Nākamā reakcija: "Nu labi, var, bet tad sanāk pilnīgs mēsls." Iespējams, salīdzinājumā ar Evo X, tā arī varētu teikt. Bet te arī atklājās kopējā mūsu autosporta definīcija: ja autosports, tad dārgs, spīdīgs, glamūrīgs.

Folkreiss šajā ziņā darbojas pēc senā krievu principa: "esi vienkāršāks un publikai patiksi!" Man, personīgi, un zinu, ka arī daudziem tagadējiem folkreisa braucējiem, galvenais ir pasākums, atraktivitāte, azarts, kontaktcīņa un, galu galā, smaids un sajūsma brauciena finišā. Nekas, ka automobilim samīcītas durvis - ja rokas aug no pareizās vietas, ar lielo āmuru un divām malkas pagalēm visu var sakārtot. Tajā pašā laikā vismaz divas trešdaļas dalībnieku ļoti cenšas, lai viņa mašīna būtu skaista, buktes uz nākamo cīņu iztaisnotas...

Šobrīd šķiet, ka folkreiss pilda faktiski visus tam izvirzītos mērķus. Pirmkārt, tas tik tiešām ir viens no lētākajiem autosporta veidiem, sevišķi starp "dugotajiem". Tātad derīgs plašākām tautas masām. Otrkārt, tas labi aizpilda nišu starp tā sauktajiem standartauto sporta veidiem un "lielo" autosportu. Šī ir iespēja pēc sprinta tipa sacīkstēm pamēģināt ko azartiskāku, mazāk baidoties par kādu jaunu bukti, atļaujoties kaut kur atspiesties (pret konkurentu, piemēram!). Treškārt, folkreiss veidojas par "skatītāju sportu", jo cīņas un kontakti ir aizraujoši. Vienīgā problēma - ne visi rīkotāji sevi samoka, reklamējot savus pasākumus, līdz ar to īstenais skatītāju sports paliek bez svarīgākā elementa - skatītāja. Ceturtkārt, par ko īpašs prieks un patīkams pārsteigums - folkreiss veidojas par jauno sportistu kalvi! Apbrīnojama folkreisa Ziemas kausa statistika: folkreisā Junioru kausā tiek vērtēti sportisti vecumā līdz 21 gadam. Šogad Ziemas kausā piedalījās septiņi šādi sportisti, bet kopumā sešos posmos uz starta stājās 54 dalībnieki. Pieci juniori Ziemas kausa kopvērtējumā ieguva vietu pirmajā desmitniekā!

Folkreiss nekad nebūs Latvijas, vai kādas galaktikas čempionāta statusā, folkreisā netiks paaugstināta fiksētā pārdošanas summa, darīsim visu, lai folkreisa izmaksas neaugtu arī dalības maksu ziņā. Gribi dārgāk, ātrāk, skaistāk? Laipni lūgts uz autokrosu, rallijkrosu, rallijsprintu, šoseju, ralliju... Tikai netraucē puikām atpūsties un ķert kaifu! Runā, ka esot mežonīga bauda izcīnīt vienīgo uzvaru 38 dalībnieku konkurencē...
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png