Foto no personīgā arhīva
Pēc notikušās LAF pilnsapulces tomēr nolēmu uzrakstīt savu viedokli par šī brīža autosporta attīstību „mūsu pīļu dīķī", kur tradicionāli pagātnē ir bijušas ļoti slavenas celmlaužu tradīcijas un arī pēdējos 20 gados ir sasniegti vērā ņemami panākumi autosportā ne tikai Latvijā, bet arī starptautiski.
Diskusija iesākās, kad atsevišķi LAF biedri, kas pārstāv lielu daļu sportistu, organizē sacensības, kuru rīcībā ir autotrases, vēlējās „sakārtoties", „legalizēties", nevis organizēt savus pasākumus un sacensības, pārkāpjot LAF kodeksu un pakļaut riskam LAF licenzētus sportistus, kuriem, piedaloties šajās sacensībās, „pieķeršanas" gadījumā LAF varētu atņemt licenci ( par samaksāto biedra naudu piedalīties LČ vai augstākās sacensībās). Tā, šī mērķa vārdā, tika noorganizēta darba grupa, lai šo jautājumu izdiskutētu un sakārtotu.
Viena no atbildēm - (tieši) punktos 2.11.12. viss ir pateikts - vai nu saskaņots pasākums vai nav saskaņots pasākums, LAF licencētie sportisti nesaskaņotos pasākumos piedalīties nevar un punkts.
Ja LAF-am, valsts ir deleģējusi šīs te tiesības , tad likums attiecas vienlīdz vienādi uz visiem. Ja valsts LAF-am ir šīs tiesības deleģējusi, tad visiem vienādi ir arī likumi. Te tikai gribētos piebilst, ka valsts LAF-am ir „deleģējusi" TIKAI valsts čempionātu un valsts kausu sacensību organizēšanu, atstājot iespēju, tiesības citiem organizēt pasākumus un sacensības likuma, Par publisko pasākumu organizēšanu ietvaros.
Šai brīdī rodas jautājums: Vai „visiem vienādi likumi" būtu arī klaji nepareiza un netaisna lēmumu pieņemšana pilnsapulcē ar vienādām balss tiesībām, (atsauce uz sporta likumu) biedrībām, kuras nodibinājusi viena persona, lai organizētu sacensības jeb saņemtu sponsoru līdzekļus vai biedrības- klubi, kuros reāli darbojas vairāki desmiti autosporta entuziasti, kuri izaudzinājuši padsmitiem talantīgu, spēcīgu jauniešu un izņēmuši neskaitāmas licences maksājot par to izņemšanu biedru naudas, kuri ir uzbūvējuši trases un organizējuši neskaitāmas atsaucību guvušas sacensības......????????
Jautājums ir - kā Tieši šie atsevišķie klubi, biedrības, kam arī ir ne tikai 20 gadu necilvēcīga darba pieredze, bet pat 35 gadu pieredze autosportā, kas ir izbūvējuši trases, sporta kompleksus, sagatavojuši sportistus, apvienojuši sporta entuziastus, sasnieguši augstus panākumus, rezultātus starptautiskajā mērogā ar savu mērķtiecību, organizējuši „jau izbeigušos" LČ var tikt nosaukti par „kaktu maču rīkotājiem", kuriem ir tikai viena interese - lai ripo lati......
Absurds likās arī ieteikums - Ja esat tik „kruti" un spējīgi, uz priekšu - atceliet šo kodeksu!"
Šo pašpārliecināto ieteikumu ņēmām arī vērā un gribējām LAF kodeksu sakārtot, lai ieguvēji būtu pirmkārt, sportisti, klubi, kuros viņi izaug, otrkārt, organizatori, pateicoties kuriem izaug autosporta nākotne un kuri spējīgi rīkot interesantus pasākumus un arī drošas sacensības slēgtās trasēs. Tā rīkojāmies, lai nevajadzētu papildus ieviest jaunus kritērijus „acu pievēršanai" attiecībā pret atsevišķiem sportistiem, klubiem, organizatoriem, pasākumiem, sacensību rīkotājiem, ieviešot saprotamu kodeksu, kurš vienlīdz vienādi attiektos uz visiem, ar auto sportiskām aktivitātēm nodarboties gribošiem cilvēkiem kopā ar slaveniem, jau atzinību guvušiem autosportistiem.
Neizprotami mūsuprāt ir virzītais priekšlikums, lai atvieglotu un paplašinātu nodarbošanos ar autosportu un ar to saistītām aktivitātēm, kliedējot no LAF atsevišķu funkcionāru puses, jau gadiem uzturēto mītu, ka autosports nav domāts nabagiem, sadurās ar neizpratni, nespēju un nevēlēšanos saprast vai apzinātu nevēlēšanos sakārtot kodeksu galvenokārt sportistu un klubu interesēs.
Jau pašā sākumā cien. J. Nagļa teiktais „Mēs esam jau gana „liberalizējuši" šos divus kodeksa punktus" liecina, ka esošais kodekss nebija pamatoti vislabākajā kārtībā.
Pozitīvi uzskatāma „neitrālo" prezidija locekļu vēlme tomēr sakārtot kodeksu, bet nožēlojama likās aplaudēšana SEV, kad ar 2 balsu pārsvaru tika noraidīts punkts, vienkārši par sporta klubu pasākumu, sacensību definīciju - slēgtas sacensības, kas tādā redakcijā paredzētas un līdzīgi formulētas pat FIA kodeksā.
Neizteikšos, ko tobrīd padomāju par tieši to komisiju locekļiem, vadītājiem, kas šo uztvēra kā „apdraudējumu" dažām disciplīnām, paužot, ka apdraudēta visa LAF eksistence, pilnīgi un galīgi ignorējot faktu, ka LAF sastāv tikai un vienīgi pateicoties tieši biedriem - klubiem!
Cien. Juri Bogdanovič, Tu taču laikam esi VL/TBLNK biedrs, bet ar savu Madonas piesaukšanu vienmēr...., piedod Juri, atgādini, tos, kuri katru gadu 9. maijā pulcējās pie Uzvaras pieminekļa.
Cien. Jāni Krastiņ, nav visi „melni", bet ir daži melnīgsnēji, kuri paši spogulī savu melnumu neredz, bet no malas nav neviens pateicis.
Cien. Mārtiņ Žīdiņ, pirms lekt kājās un stāstīt, ka FIA lietas jākārto pa saviem personīgajiem līdzekļiem, būtu pats padomājis, ko E.Maišelis paveicis Latvijas autosporta labā. Var jau kādam „nepatikt" viņš, kurš tiekot ievēlēts pilnsapulcē prezidijā, varētu ļoti daudz kaut ko ietekmēt labā virzienā, bet diez vai viņš negatīvi ietekmētu rallija attīstību, organizējot labākos FIA Eiropas čempionātus jau gadiem.
Cien. Kristap Bluš, var arī „nepatikt" "Biķernieku aģentūra" un Vairis Brīze, kā arī vari pieprasīt viņa SIA „Biķernieku aģentūra" izslēgšanu no LAF, bet diemžēl tas pēc statūtiem ir iespējams vienīgi, ja divus gadus viņš nemaksās biedra naudu. Vajadzētu mazliet sasprindzināt atmiņu un novērtēt šī LAF biedra nopelnus un ieguldījumu dragreisa un drifta attīstībā pašos pirmsākumos.
Cien. Raimond Cabuli, nekorekti aicināji pārējos - „LAF iešaus sev kājā", ja "Pret" bijāt TIKAI 4!!! ar salasītām 13 balsīm, savu interešu vadīti. Komisijas pilnsapulcē uzdevu Tev jautājumu: "Kā panākt „augsnes radīšanu" autosporta attīstībai un jauniešu iesaistīšanai autosportā?" Atbilde nebija oriģināla... Ja jau zināji, ka tāds jautājums būs, varbūt zini - kādēļ šo jautājumu uzdodu jau kopš 2002. gada?
Cerot, ka tomēr atradīsim pareizo virzienu un ātrumu,
V.Šlēgelmilhs