Andis Neikšāns un portāla "Go4speed" lietotājs ar niku - Sindroms
Pēdējo reizi tas notika pirms sešiem gadiem, kad notika pilotu pāreja starp WRC TOP komandām (Markusa Gronholma pāreja no ''Peugeot" uz ''Ford" 2005.gadā). Tagad tas noticis atkal - 16.novembrī oficiāli tika apstiprināts tas, par ko baumoja jau kopš sezonas vidus - Hirvonens ''Citroen" pilots! Ožjē, kuram līgums ar ''Citroen" bija līdz 2013. gada beigām, vairs nav ''Citroen" pilots un pagaidām ir nekas.
Iespējams, viss sākās jau sezonas pirmajā pusē, kad Sebs ''versija 2.0" jeb Ožjē jau no pirmajiem posmiem uzrādīja līdzvērtīgu ātrumu un sezonas vidū komandas šefs Olivjē Kesnels jau atklāti simpatizēja jaunajam censonim - nenorādot, ka viņam būtu jāstrādā titulētā komandas biedra intersēs. Nav brīnums, jo Ožjē pilnīgi noteikti var uzskatīt par Kesnela radītu produktu, pretstatā Lēbam, kuru ienākšana rallija augstākajā līgā bija iepriekšējā komandas šefa Gija Frekelina nopelns. Lēba komentārs, atskatoties uz tā brīža situāciju: ''Man vienmēr bijusi komanda, kas mani atbalsta, bet kādā brīdī pamanīju, ka sāku par to šaubīties..."
Tagad Lēbu atbalstīs Hirvonens. Foto: ewrc.cz
Tieši ap šo laiku Lēbam no ''Volkswagen" tika izteikts naudas izteiksmē kārdinošs piedāvājums. Situācija, ka viņu līdzšinējo panākumu simbols ar saviem septiņiem vai astoņiem tituliem varētu spodrināt ''Volkswagen" tēlu, nepalika nepamanīta lielākajiem ''Citroen" bosiem. Rezultāts - Lēbam jauns divu gadu līgums ar ''Citroen". Tā vien izskatās, ka Lēbs no šīs situācijas izspieda visu, ko vien vēlējās - atbrīvojās no nevēlama konkurenta gan komandas iekšienē, gan čempionātā.
Pēdējo reizi tas notika pirms sešiem gadiem, kad notika pilotu pāreja starp WRC TOP komandām (Markusa Gronholma pāreja no ''Peugeot" uz ''Ford" 2005.gadā). Tagad tas noticis atkal - 16.novembrī oficiāli tika apstiprināts tas, par ko baumoja jau kopš sezonas vidus - Hirvonens ''Citroen" pilots! Ožjē, kuram līgums ar ''Citroen" bija līdz 2013. gada beigām, vairs nav ''Citroen" pilots un pagaidām ir nekas.
Iespējams, viss sākās jau sezonas pirmajā pusē, kad Sebs ''versija 2.0" jeb Ožjē jau no pirmajiem posmiem uzrādīja līdzvērtīgu ātrumu un sezonas vidū komandas šefs Olivjē Kesnels jau atklāti simpatizēja jaunajam censonim - nenorādot, ka viņam būtu jāstrādā titulētā komandas biedra intersēs. Nav brīnums, jo Ožjē pilnīgi noteikti var uzskatīt par Kesnela radītu produktu, pretstatā Lēbam, kuru ienākšana rallija augstākajā līgā bija iepriekšējā komandas šefa Gija Frekelina nopelns. Lēba komentārs, atskatoties uz tā brīža situāciju: ''Man vienmēr bijusi komanda, kas mani atbalsta, bet kādā brīdī pamanīju, ka sāku par to šaubīties..."
Tagad Lēbu atbalstīs Hirvonens. Foto: ewrc.cz
Tieši ap šo laiku Lēbam no ''Volkswagen" tika izteikts naudas izteiksmē kārdinošs piedāvājums. Situācija, ka viņu līdzšinējo panākumu simbols ar saviem septiņiem vai astoņiem tituliem varētu spodrināt ''Volkswagen" tēlu, nepalika nepamanīta lielākajiem ''Citroen" bosiem. Rezultāts - Lēbam jauns divu gadu līgums ar ''Citroen". Tā vien izskatās, ka Lēbs no šīs situācijas izspieda visu, ko vien vēlējās - atbrīvojās no nevēlama konkurenta gan komandas iekšienē, gan čempionātā.
Sebastjans Lēbs un Sebastjans Ožjē - nu jau bijušie komandas biedri. Foto: citroen-wrc.com
Tagad Lēbs ieguva teicamu otrā plāna lomas spēlētāju, kurš pieņēmis to, ka nekas cits viņš šajā komandā nekad nebūs, kā tikai punktu vācējs komandu ieskaitē un komandas līdera gregari (melnstrādnieks - velosporta terminoloģijā runājot). Turklāt ļoti ticami, ka 2012.gada sezonā ''Citroen" komandā vairs nebūs arī Kesnela... Diez vai pat Mihaela Šūmahera ietekme ''Ferrari" bija lielāka par to, ko tagad ieguvis Lēbs un ''Citroen World Total Rally Team".
Loģisks jautājums visā šajā kontekstā - kurš ieņems Hirvonena vietu ''Ford" komandā? Līdz šim nebija īpašu šaubu, ka tas būs Ožjē. Bet... pilnīgi nav skaidrs, kas šobrīd notiek ar ''Ford" komandu. Joprojām nav panākta vienošanās, ka ''lielais" ''Ford'' turpinās ralliju uzskatīt par savu autosporta prioritāti. Ilggadējais ''M-Sport" otrās komandas sponsors - Lielbritānijas loģistikas gigants ''Stobart", jau sezonas vidū paziņoja, ka 2011.gads ir pēdējā sezona, kad viņi sponsorē rallija komandu. Arī komandas galvenais sponsors ''Abu Dhabi" paziņojis, ka pārtrauc sadarbību ar ''M-Sport"...
Ilgus gadus "Stobart" komandā brauca Metjū Vilsons. Foto: ewrc.cz
Kāds tur šobrīd vēl Ožjē!? Un gluži loģiski izklausās Malkolma Vilsona teiktais, ka viņš šobrīd nav tādās pozīcijās, lai izteiktu piedāvājumu Ožjē, jo galvenā prioritāte šobrīd nodrošināt, lai ''Ford" tiktu līdz starta līnijai 2012.gadā. Ja izdosies vienoties par ilgtermiņa sadarbību, tad varēs domāt arī par pilotu jautājumu. ''Velsas rallijā bija acīmredzams ļoti cerīgais sniegums, kuru nodemonstrēja piloti ar ''Ford" automašīnām, tā kā mums paverās daudz iespēju," teica Vilsons. Ņemot vērā, ka Vilsonam rallijs pirmāmkārtām ir bizness, un naudu skaitīt viņš prot, tad Mads Ostbergs un/vai Ots Tanaks šajā situācijā šķistu racionāla izvēle. Ožjē variants izskatās iespējams tādā gadījumā, ja Malkolmam, lai apmaksātu Ožjē pakalpojumus, pāris miljoni nebūs jāmeklē savā kabatā.
Mads Ostbergs. Foto: ewrc.cz
Skaidrs šobrīd ir tikai tas, ka kaut kāda skaidrība šajā jautājumā parādīsies vēlākais ap 12.decembri - datumu, līdz kuram jāiesniedz oficiālie komandu pieteikumi 2012.gada WRC sezonai. Manuprāt, skaidrs ir arī tas, ka ''Ford" tādā vai citādā variantā startēs arī 2012.gada sezonā - ne jau tāpat vien pusotru mēnesi pirms Monako WRC posma Jari-Mati Latvala un Ots Tanaks ar ''Ford Fiesta WRC" gatavojas startēt Francijā notiekošajā rallijā ''Rallye du Var". Būs interesanti.
Lietotājs Sindroms