Eglītes 2014. gada dizains. Foto: Zeetex Tire
Pagājušais gads Jānim Eglītei izvērtās ļoti veiksmīgs, jo tika izcīnīts Latvijas čempiona tituls un vicečempiona tituls spēcīgākajā Eiropas drifta seriālā Drift Allstars. Pēc šādas sezonas Eglīte pamatoti lika cerības uz lieliem sponsoriem un tā arī ir noticis - titulētākais Latvijas drifteris kļuvis par „Zeetex Tires" komandas pilotu. Go4speed pirms sezonas apciemoja Jāni, lai noskaidrotu visu par jauno auto un 2014. gada plāniem.
Jau pēc aizvadītās sezonas Eglīte izteicās, ka plāno būvēt jaunu, jaudīgāku un konkurētspējīgāku auto, tomēr vispirms plānā bija pārdot veco labo 3. sērijas (E30) BMW, ar kuru pēdējos gados izcīnīti daudzi tituli un vēl vairāk kausu. Viens no iemesliem jauna auto būvniecībai, protams, bija konkurētspēja, tomēr par labu jaunākam spēkratam nospēlēja vēl viens iemesls.
Eglīte ar veco auto pret Drift Allstars čempionu Juha Rintanenu. Foto: Viesturs Lācis/Go4speed
„Bija sākts runāt ar sponsoriem par 2014. gadu un bija uzsvars, ka jāmaina mašīna. Uz 30 gadus vecas mašīnas reklāma nestrādā. Sacensībās ir daudz cilvēku, liela publicitāte un viņi (sponsori) uz to 30 gadus veco auto nebija baigi ieinteresēti," otro būtisko iemeslu jaunā drifta auto būvniecībai skaidro Jānis Eglīte.
Skaidrs bija, ka jātaisa jauns auto, tomēr kādēļ izvēle krita tieši uz E46 paaudzes 3. sēriju? „Tāpēc, ka mētājās tāda bundža ārā. Bija atvesta no Anglijas uz detaļām, daudz, kas nebija palicis no viņas, tikai nedaudz uzdauzīts kuzavs." Vairāki piloti uz šo gadu būvē E46 paaudzi, tomēr trīskārtējais Latvijas drifta čempions skaidro, ka „cik tad būs tie 46tie? 3, 4? Aizbrauc uz jebkuru gonku Eiropā un viņi tāpat tur nebūs vairāk par pieciem".
Eglītes auto ziemas sākumā "HGK" darbnīcā. Foto no personīgā arhīva.
Vēl viens faktors, kas nospēlēja par labu E46 virsbūvei, bija tas, ka priekš šī modeļa driftā nu jau pieejams plašs detaļu klāsts un ka tā būvniecībā nekas jauns nav jāizdomā. Sākot jau ar balstiekārtu un beidzot ar virsbūves aerodinamisko komplektu. Šajā brīdī Eglīte vēlas teikt lielu paldies „HGK", kas ļoti daudz palīdzēja virsbūves sagatavošanā. „Atvieglināšana, drošības karkass, virsbūves sagatavošana, dzinēja kronšteini u.t.t. Viņi tam visam jau gājuši cauri un visu zina," šo darbu uzticēšanu „HGK" skaidro drifteris.
Auto būvēšana sākās pavisam interesanti, jo sezona bija beigusies, naudas nebija un stāvēja plika virsbūve: „Likās, ka tad, kad pārdošu zaļo (red.piez. līdzšinējo drifta auto), tad varētu mēģināt uzcelt šo mašīnu. Sāku darīt visu to, kam nekādu baigo naudu nevajadzēja, virsbūves gatavošana u.t.t."
Eglītes auto būs aprīkots ar tiem pašiem pagājušā gada diskiem. Foto no personīgā arhīva.
Tomēr aprīļa sākumā, kad bijām ciemos pie Eglītes, situācija izskatījās jau diezgan cerīga. „Zaļais arī vēl ārā stāv (intervija notika īsi pirms vecā E30 pārdošanas) un jaunajam arī vēl tikai pāris metri palikuši, lai būtu gatavs darbam," situāciju aprīļa sākumā komentēja pilots. Jāatzīmē, ka titulētais 3. sērijas (E30) BMW tika pārdots uz Vāciju.
„Neesmu nekāds miljonārs, tāpat iet grūti, bet kaut kā kopīgiem spēkiem ar radiniekiem, vecākiem, „Wisefab" un visiem pārējiem izdevās iekustināt to visu lietu. Bez visas palīdzības tas nebūtu iespējams," sponsoru, radinieku un draugu nozīmi PRO klases auto būvniecībā skaidro Eglīte.
Igauņu piekares un lielo leņķu ražotājam „Wisefab" jaunā auto būvēšanas procesā bija būtiska nozīme, jo viņi Eglītes jaunajam E46 nosponsorējuši praktiski visu balstiekārtu. Sākot ar slaveno „Wisefab" priekšējo piekari ar lielo leņķi un beidzot ar regulējamo amortizatoru/atsperu (Koiloveri) komplektu. Pēdējais gan nāk no Formula D pilota Aurimas (Odi) Bakčis „Feal" brenda, kas ražo un tirgo speciāli driftam sagatavotus koiloveru komplektus.
Priekšējā "Feel" un "Wisefab" balstiekārta. Foto no personīgā arhīva.
„Palīdzībā ar Ardo (Kaldu) no „Wisefab" sakontaktējos ar Odiju. Līdz šim „Feel" komplekti bija pieejami tikai Nissan modeļiem, tomēr viņš nedaudz apdomājās un teica, ka ok, uztaisīsim tev amortizatorus," Latvijai līdz šim svešo amortizatoru izvēli skaidro „Zeetex Tire" komandas pilots.
Pati auto virsbūve ir pamatīgi atvieglināta, jo pilnīgi viss, izņemot jumta balstus un, protams, pašu karkasu, ir veidots no „HGK" stiklšķiedras elementiem. Auto svars vēl nav zināms, bet tam būtu jābūt ap 1100 kilogramiem. Vizuāli automašīna līdzināsies līdzšinējiem „HGK" veikumiem, tomēr būs divas atšķirības - nebūs lielā antispārna un būs citādāks priekšējais bampers.
Salons ieguvis zaļu krāsu, bet panelis aplīmēts ar čiekuru motīviem. Foto no personīgā arhīva.
Taujāts par to, vai nebija doma pārņemt detaļas no vecā auto, Eglīte skaidro, ka „tāda doma jau it kā bija, bet tad padomāju, ka, izjaucot veco, būtu vēl mazāka iespēja viņu pārdot. Vienīgais, ko izņēmu, ir vadītāja sēdeklis". Lai arī jaudas ziņā jaunais E46 būs pārāks, vecajā E30 palika pāris lietas kā degvielas tvertne un pedāļu grupa, kas attiecīgi bija labākas nekā jaunajam.
Tālāk nonākam līdz jaunās automašīnas sirdij. Ieliktais dzinējs ir 5,7 litru V8 „LS1" agregāts, kas apveltīts ar divām „BorgWarner" turbīnām. Par labu turbīnām un pret kompresoru vai NOS iekārtu nospēlēja dzinēja būvētāja Laura Ruskuļa viedoklis. Viņš tādu pašu dzinēju jau uzbūvējis Raimonda Tihonova Nissan 200SX. Kā skaidro pats braucējs, tad „dzinējs ir pārjaukts, iekšā viss ir pilnīgi jauns, izņemot kloķvārpstu un sadales vārpstu".
Dzinēja telpā mājos 5,7 litru V8 agregāts ar divām turbīnām. Foto no personīgā arhīva.
Interesants ir transmisijas risinājums, jo LS1 dzinējs tiks savienots ar BMW dīzeļa piecu pakāpju pārnesumkārbu. Tas iespējams, pateicoties latviešu kompānijai „ABC Clutch", kas ražo sajūgu komplektus un pārejas no dzinēja uz pārnesumkārbu, lai dzinējus varētu savienot ar lētākām un pieejamākām pārnesumkārbām. Salīdzinājumam - šāda BMW kārba no dīzeļa maksā ap 150 eiro, savukārt LS1 dzinējam atbilstošā manuālā pārnesumkārba maksā vairākus tūkstošus.
Taujāts par rādītājiem, Eglīte atbild: „Kā jau es, vienmēr esmu pieticīgs, tēmējam uz 700 Zs un 1000 Nm. It kā varētu darīt vairāk, bet pagaidām paliksim pie tā, un nākamgad tad skatīsies. Teorētiski tās turbīnas atļauj līdz 1100 Zs." Jāatzīmē gan, ka „Zeetex Tire" izplatītajā relīzē bija runa par 800 zirgspēkiem, tomēr īstos rādītājus varēs redzēt pēc dzinēja regulēšanas, kas plānota jau šajā piektdienā.
Pēdējos gados Latvijas titulētāko drifteri tehniskas problēmas sacīkstēs nepiemeklēja, jo vairākus gadus tika braukts ar vienu un to pašu auto, tādēļ loģisks ir jautājums, vai nav bažas par jaunā spēkrata tehnisko uzticamību. „Teikšu tā, nav bail. Tieši E46 ir vispateicīgākais driftam, sākot ar dzinēja novietojumu un beidzot ar piekari. Ar dzinēju tas pats - džeks zina, ko dara un ja viss ir pareizi salikts, tad nevajadzētu dzinējam uzsprāgt. Vienmēr pastāv risks, kā jau jebkurai sporta automašīnai, bet jācer, ka viss būs kārtībā," uzticamības momentu komentē Eglīte.
Automašīna solās būt gatava jau nākamnedēļ, kad ar to Biķerniekos plānots aizvadīt jau pirmos treniņus. Pirmās sacīkstes gan ir 17.-18. maijā Londonā, kur norisināsies Drift Allstars pirmais sezonas posms. Šajā brīdī jāatzīmē, ka Eglīte šosezon aizvadīs pilnu Drift Allstars sezonu, tomēr pārējos seriālos, izņemot lielās sacīkstes Rīgā, šogad nav plānā.
Šī gada mērķis - Drift Allstars čempiona tituls. Foto: Viesturs Lācis/Go4speed
Savu izvēli par labu Drift Allstars braucējs skaidro sekojoši: „Labākais piedāvājums bija no Drift Allstars un tad tika izlemts, ka jābrauc visa sērija." Ar labo piedāvājumu, protams, domāts līgums ar „Zeetex Tire", kas Eglīti šosezon sponsorēs gan ar riepām, gan naudu. Sezonas mērķis pēc pagājušā gada vicečempiona titula ir skaidrs: „Ejam uz titulu, nav ko tur slēpt. Ar to tehniku, kas būs, domāju, ka būs s*di jums džeki (smejas)."
Sarunas beigās Eglīte vēlējās teikt paldies „Krāsu forumam", „Nitram" radiatoriem, „HGK", „Wisefab", „Feal", Laurim Ruskulim par dzinēja būvniecību un, protams, ģimenei.