profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aluksne-4458.jpg

Drifteru kartinga turnīra nolikums

2012. GADA "GO4SPEED" DRIFTERU KARTINGA TURNĪRA NOLIKUMS

1. Vispārējie noteikumi


     1. Dalībnieka ekipējums.
Dalībnieka ekipējumam jāatbilst īres kartinga pakalpojumu sniedzēju iekšējās kārtības noteikumiem. Obligāta prasība ir lietot aizsargķiveri, kas parasti ir pieejama arī sacensību norises vietā. Ir atļauts lietot personīgo aizsargķiveri.
  
     2. Uzvedība sacensību laikā un vietā (trasē un ārpus trases):
         2.1 dalībnieks ar cieņu izturas pret citiem dalībniekiem, trases personālu, sacensību rīkotājiem un tiesnešiem;

         2.2 dalībnieks noteiktajā laikā reģistrējas sacensībām;

         2.3 dalībnieks piedalās dalībnieku sapulcē;

         2.4 dalībnieks neizraisa apzinātas sadursmes;

         2.5 dalībnieks cīnoties par pozīciju atstāj vietu arī konkurentiem;

         2.6 dalībnieks nebremzē pret priekšā braucošā dalībnieka gokartu;

         2.7 dalībnieks, kuru cits dalībnieks apdzen pa apli, pēc iespējas ātrāk palaiž viņu garām, arī tad, ja zilie karogi netiek rādīti;

         2.8 dalībnieks seko tam, kas notiek trasē priekšā, blakus un aizmugurē;

         2.9 dalībnieks neizdara pāragru startu;

         2.10 dalībnieks brauc tikai norādītājā braukšanas virzienā trasē un boksu celiņā;

         2.11 dalībnieks boksu celiņā brauc drošā ātrumā (lēnām);

         2.12 dalībnieks trasē, boksu celiņā un ārpus trases ievēro maksimālu piesardzību;

         2.13 dalībnieks piedalās sacensībās neesot alkohola reibumā vai narkotisko vielu iespaidā;

         2.14 dalībnieks ievēro īres pakalpojuma sniedzēja un vispārējos drošības noteikumus;

         2.15 dalībnieks strīdus situācijas risina korekti, ja nepieciešams kā vidutājus pieaicinot sacensību rīkotājus vai tiesnešus;

         2.16 dalībnieks ievēro citus šeit neaprakstītus godīgas un drošas cīņas principus.


     3. Sacensību tiesāšana un sodi.
Sacensību tiesāšanai var tikt piesaistīti tiesneši-konsultanti, kas seko līdzi tam vai dalībnieki ievēro šī nolikuma punktā 1.9. minētos noteikumus. Par noteikumu neievērošanu tiesneši ziņo sacensību rīkotājiem. Lēmumu par sodu pieņem sacensību rīkotāji, vajadzības gadījumā konsultējoties ar tiesnešiem. Rīkotāji var pieņemt sekojošas soda sankcijas atkarībā no pārkāpuma rakstura un smaguma:

         3.1 Aizrādījums vai brīdinājums,

         3.2 Soda sekunžu piešķiršana,

         3.3 Soda vietu piešķiršana,

         3.4 Iegūto punktu anulēšana,

         3.5 Rezultāta anulēšana,

         3.6 Nosacīta vai reāla diskvalifikācija,

       3.7 Rīkotāju pieņemtais lēmums nav pārsūdzams, taču nav galējs. Atsevišķos gadījumos arī pēc sacensībām, izvērtējot pieejamos video materiālus vai uzklausot dalībnieku vai citu iesaistīto personu viedokļus, lēmums var tikt mainīts vai atcelts.

2. Sacensību norises kārtība


        2.1 Sacensības sastāv no kvalifikācijas braucieniem, pēc kuriem tiek noteikta starta kārtība (dalībnieku starta vietas), un sacīkšu braucieniem, kuros tiek noskaidrots vietu sadalījums sacensībās.

        2.2 Kvalifikācijas braucienos noskaidro dalībnieku secību sacīkšu braucienos, kvalifikācijas braucieniem tiek noteikti sekojoši noteikumi:
              2.2.1Kvalifikācija sastāv no divām vismaz 8 minūšu garām kvalifikācijas sesijām katram sacensību dalībniekam.

              2.2.2Sacensībām reģistrējušies dalībnieki kvalifikācijas braucienos tiek sadalīti pēc Dalībnieku saraksta, kurā dalībniekus reģistrē pēc pieteikšanās secības

        2.2 Gokartus, ar kuriem dalībnieki piedalās katrā no kvalifikācijas sesijām nosaka izloze, kura notiek pirms katras no kvalifikācijas sesijām.

       2.3 Dalībnieka kvalifikācijas laiks ir abu sesiju laikā uzrādītais labākais apļa laiks. Ja divi vai vairāk dalībnieki uzrāda vienādu kvalifikācijas laiku, tad augstāku vietu ieņem tas braucējs, kuram ir labāks otrā sesijā uzrādītais apļa laiks, ja arī tas ir vienāds, tad augstāku vietu ieņem dalībnieks, kurš atrodas augstāk dalībnieku sarakstā.

      2.4 Pirmās sesijas kvalifikācijas braucienu veic pēc dalībnieku saraksta apgrieztā secībā. Otrās kvalifikācijas sesijas brauciens tiek veikts pēc kvalifikācijas pirmās sesijas rezultātiem apgrieztā secībā.

       2.5 Gadījumā, ja trasē nav pieejama vai arī nedarbojas laika ņemšanas iekārta, laiks tiek uzņemts ar vismaz diviem rokas hronometriem un kvalifikācijas ieskaites laiks ir vidējais laiks starp abiem hronometru uzrādītājiem laikiem.


        2.6 Sacīkšu braucienos tiek noskaidrots vietu sadalījums posmā. Sacīkšu braucieni notiek pēc sekojošiem noteikumiem:
              2.6.1 Dalībnieki pa sacīkšu braucieniem tiek sadalīti pēc kvalifikācijas rezultātiem.

             2.6.2 Sacīkšu braucienu (finālu) skaits ir atkarīgs no sacīkstei kvalificēto dalībnieku skaita un braucienos izmantoto gokartu skaita, kas ir atkarīgs no trasē pieejamo gokartu skaita, ieskaitot 1 vai 2 gokartus, kas jāatstāj rezervē tehnisku problēmu gadījumiem.

              2.6.3 Vispirms tiek veikti sacīkšu braucieni par zemākajām vietām, pēdējais notiek finālbrauciens.

              2.6.4 Gokartus, ar kuriem dalībnieki piedalās sacīkšu braucienā nosaka izloze, kas notiek vai pēc kvalifikācijas vai arī pirms katra no sacīkšu braucieniem.

              2.6.5 Starts notiek no vietas un starts un finišs tiek dots ar gaismas signālu, karogu vai citu iepriekš norunātu signālu.

              2.6.6 Katrs no sacīkšu braucieniem ilgst ne mazāk kā 10 minūtes. Pirms sacīkšu braucienu sākuma, tiek noteikts sacīkstes braucienos veicamo apļu skaits.

           2.6.7 Gadījumā, ja divi vai vairāki dalībnieki sacīkstes laikā uzrāda vienādu labākā apļa laiku, tad augstāku vietu „ātrākā apļa" vērtējumā ieņem tas braucējs, kurš sacīkstēs finišējis augstākā pozīcijā.

        2.7 Katrā posmā tiek apbalvoti A fināla pirmās trīs vietas, kā arī B fināla pirmā vieta.
3. Tehniskas problēmas kvalifikācijas un fināla braucienu laikā:

     3.1 Ja gokartu skar nopietnas tehniskas problēmas kvalifikācijas laikā, kas neļauj turpināt braucienu vai neļauj to darīt sacīkšu režīmā, tad rīkojas pēc sekojošiem noteikumiem:

              3.1.1 ja problēma tiek konstatēta pirmā apļa laikā kopš izbraukšanas no boksu celiņa, dalībniekam ir tiesības atgriezties boksos un saņemt rezerves gokartu, par ko lēmumu pieņem rīkotāji, šajā gadījumā kvalifikācijas ieskaitē ies apļa laiks, kas uzrādīts ar rezerves gokartu.

              3.1.2 ja  problēma tiek konstatēta pēc pirmā apļa, dalībniekam ir tiesības saņemt rezerves gokartu, taču kvalifikācijas ieskaitē tiks ieskaitīts tas aplis, kas ir veikts ar izlozēto gokartu.

       3.2 Ja kvalifikācijā braucējam nav iespējams noteikt labāko apļa laiku un attiecīgi braucēja vietu kvalifikācijas ieskaitē organizatoru vainas dēļ (piem., nekorekti piestiprināts transponders), tad braucējam tiek dota iespēja piedalīties atkārtotā kvalifikācijas braucienā, kura ilgums tiek noteikts puse no sacīkstēs noteiktā kvalifikācijas brauciena ilguma. Par atkārtotā brauciena piešķiršanu lemj organizatori.

      3.3 Gadījumā, ja ar gokartu notiek tehniska rakstura problēma pusfināla vai fināla brauciena laikā pēc starta, tad braucējam ir jādodas boksos vai arī jānovieto gokarts trases malā drošā vietā. Rezerves gokarts netiek piešķirts.

Veiksmīgus startus!

Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png