Foto: Mārtiņš Vanags, Go4speed
Latvijas Automobiļu federācijas komisijas gatavojas 2015. gada sacensībām. Par saviem plāniem gatava informēt LAF Standartauto komisija, kura būs viena no pirmajām, kas uzsāks nākamā gada cīņas.
LAF SAK paspārnē ir Latvijas rallijsprinta čempionāts, Latvijas čempionāts un kausa izcīņa rallija supersprintā, kā arī minirallija kausa izcīņa. Kas mainīsies vai nemainīsies tautas sporta seriālos, to portālam pastāstīja Viesturs Saukāns, LAF Preses dienesta vadītājs.
LAF SAK vadītājs Juris Mūrnieks komentē gaidāmo Latvijas rallijsprinta čempionāta sezonu: ''Rallijsprintā turpinām iesākto, bez lielām izmaiņām. Starpsezonā bija vairāki priekšlikumi, kurus izvērtējām, respektējot sportistu viedokli. Jāatzīmē mūsu ilggadējā braucēja Aigara Tīdmaņa entuziasms, kurš deva lielisku sportista redzējumu par atsevišķiem seriāla elementiem. Čempionāts saglabās astoņu posmu skaitu, kas ir daudz, taču nācām talkā apvienoto posmu organizatoriem, balstot Latvijas rallija sporta kopējo līmeni. Rallijsprintu Lietuvā saglabājām ar lielo punktu koeficientu, rūpējoties par šī posma apmeklējumu, līdzīgi arī pēdējais posms kopā ar ralliju „Latvija 2015” – motivējot sportistus startēt, tiks piešķirti tā sauktie lielie punkti. Citu svarīgu izmaiņu nav.”
Foto: Mārtiņš Vanags, Go4speed
Latvijā pāris sezonas cenšas iesakņoties minirallijs. Neapšaubāmi vērtīgais sporta un sportistu attīstībai seriāls gan izrādījies sarežģīts no organizatoru viedokļa. Juris Mūrnieks: ''Minirallija projekts ir trausls, dažādā ziņā. Veidojot šo seriālu bijām pārliecināti, ka visu zinām un protam prognozēt, jo mums bija vēstures pieredze līdzīgu sacensību veidošanā. Taču progresējusī sportistu tehnika šobrīd pat kā standarta automašīnas ir tik augstā līmenī, ka tās rada riskus drošībai. Tas nav pieļaujams. Daži jaunumi – no nākamā gada sportisti varēs veikt vienu iepazīšanās braucienu. Savukārt visos posmos būs viena un tā paša speciālista gatavota stenogramma, kas sportistiem kalpos kā pamats, kuru pēc iepazīšanās varēs papildināt ar savām niansēm. Katram ātrumposmam papildu centīsimies izveidot GPS shēmas.”
Foto: Mārtiņš Vanags, Go4speed
''Minirallijā tiks ierobežots 4WD klases motoru darba tilpums – līdz 2800 kub. cm. Automašīnām ar lielāku kubatūru būs jāpievienojas 4WD+ klasei. 4WD+, savukārt, saglabā šogad ieviestos restriktorus, jo, pētot rezultātus, kļūst skaidrs, ka esam panākuši vajadzīgo efektu cīņā par drošību.”
„Šobrīd strādājam pie rallija supersprinta jaunās sezonas dokumentācijas, kuru ceram pabeigt līdz Šā gada beigām. Kad viss būs zināms, informēsim par jaunumiem arī šajā seriālā,” skaidro LAF SAK vadītājs.
Labotam ticēt.
Esmu rallija tiesnesis no rallija "Lielais Līgo". Laikam stāžs-39 gadi.
Rallijsprints- Par ko sliktāki pārējie ralliji, ka dažiem, piešķir vairāk punktus? Pārējiem organizatoriem, laikam, nevajag dalībniekus? No tā atkarīgs rallija budžets.
Minirallijs- Kapēc iepazīšanās, lai vēl lielāki ātrumi (liekam "dugas")?
Kapēc viens stenogrammu sastādītājs? Vai šis pasākums nav domāts dalībnieku apmācībai? šajā variantā sportistiem iemāca TIKAI vienu stenogrammu, bet ir arī citas, kas viņiem varētu noderēt. Katrā Latvijas novadā mums IR no kā mācīties. Organizatoru izdevumi arī palielinās, jo šis stenogrammas sastādītājs ir jāapmaksā.
Gribētu saņemt Mūrnieka kunga atbildi, tapēc šeit mans e-pasts: shoferis@inbox.lv
To pašu varētu arī supersprintā ieviest..