Foto: sterhluki.ru
Jau vēstījām, ka 17. maijā, Pleskavas apgabalā, testu laikā notika traģiska frontālā avārija, kur smagi cieta trīs cilvēki, bet viens gāja bojā. Kā ziņo portāls informpskov.ru, tad noslēgusies izmeklēšana par šo traģisko avāriju, kas esot notikusi pēc tam, kad viena no ekipāžām nepaklausīja tiesnešu prasībām un pēc ātrumposma izbraukšanas uzreiz brauca atpakaļ, kur tobrīd trasē jau traucās Vjačeslava Kučerova / Alekseja Ļaduhina ekipāža.
Kā ziņo izmeklēšanas komisija, tad 17.maijā no 10:00 – 17:00 Novosokoļņičeskojā rajonā notika testi, kurus rīkoja Pleskavas apgabala autosporta federācija. Šajos testos piedalījās Krievijas rallija čempionāta 3.posma dalībnieki. Šie nebija rallija organizatoru oficiālie testi, un tie neietilpa sacensību programmā.
Pleskavas apgabala autosporta federācija saņēma oficiālu vēstuli par to, ka tiks aizvadīti testi. Federācija šajos testos norīkoja septiņu cilvēku lielu tiesnešu brigādi, kuri apkalpoja šos testus. Zināms, ka testos klāt bija arī neatliekamā medicīniskā palīdzība.
9:00 no rīta vecākais tiesnesis testu posmā izvietoja pārējos tiesnešus. Testos piedalījās trīs ekipāžas - ''PRO-Sport'' ekipāža (Mitsubishi Lancer Evо8, krāsaina mašīna), Kučerovs/Ļaduhins (Mitsubishi Lancer Evо9, balts auto) un Travņikovs/Gergels (Mitsubishi Lancer Evо10, sarkans auto). No 10:00 – 12:00 notika iepazīšanās ar trasi, kuras laikā tiesnešu brigāde ar sportistiem vienojās par apzīmējumiem, kas un kā atļautu vai aizliegtu virzīties pa trasi.
Foto: informpskov.ru
12:00 sporta automašīnām sākās testi, kas ilga līdz 16:00. Pirms braucieniem viens no sportistiem palūdza tiesnesim, lai no finiša puses tiesnešu mašīnu pavirzītu aiz ceļa zīmes Stop. Tas tika lūgts tāpēc, lai būtu ērtāk apgriezties braukšanai pretējā virzienā, kas arī tika izdarīts.
Testu laikā sarkanās mašīnas pilota (Travņikova) vietā apsēdās treneris Aleksejs Lukjaņuks. Ap plkst. 16:00 galvenais tiesnesis sarkanajai mašīnai deva startu. Pēc tam pie starta līnijas piebrauca baltā mašīna. Galvenais tiesnesis, saņēmis ziņu no finiša tiesneša, ka sarkanā mašīna ir atbraukusi, deva startu baltajai mašīnai. Tikmēr sarkanā mašīna, neaizbraucot līdz ceļu zīmei Stop, apgriezās uz ceļa un uzreiz, nesaņemot tiesneša atļauju, sāka virzīties atpakaļ uz starta pusi. Finiša tiesnesis, skrienot pakaļ un žestikulējot, centās apturēt sarkano mašīnu, taču auto paātrinājās un devās atpakaļ uz starta pusi.
Pēc tam finiša tiesnesis pa rāciju deva ziņu visiem pārējiem tiesnešiem, lai tie skrien uz ceļa un mēģina apturēt jebkuru no divām automašīnām. Arī starta tiesnesis deva tādu pašu rīkojumu. Pasākumi, lai apturētu kādu no mašīnām, nebija veiksmīgi, un abas mašīnas sadūrās, pēc kā arī tās aizdegās. Avārijas rezultātā gāja bojā baltās automašīnas stūrmanis Ļaduhins, bet pārējie trīs braucēji guva smagas traumas un tika nogādāti slimnīcā.
Izanalizējot šo testu negadījuma apstākļus, komisija nolēma, ka divu automašīnu frontālā sadursme notika dēļ nesaskaņotības starp tiesnešu brigādēm un ekipāžām, kā arī komandu cilvēkiem, kuri arī bija testos.
Savā ziņojumā komisija atzīmēja, ka pašlaik Krievijas automobiļu federācijā nav apstiprināti noteikumi tam, kā aizvadīt testu braucienus sporta automašīnām. Ņemot vērā šos notikumus Pleskavas reģionā un līdzīgus gadījumus citos valsts reģionos, lai novērstu šādas traģēdijas turpmāk, komisija ir ierosinājusi Krievijas automobiļu federācijai izveidot darba grupu ar pārstāvjiem no FIA, kuriem būs jāizstrādā noteikumi attiecībā tam, kā turpmāk tiks aizvadīti testi sporta automašīnām Krievijā.