Par sensāciju ''Halls Winter'' rallijā parūpējās Kārlis Nebars/Gundars Berķis, kuri savā karjeras pirmajā rallijā izcīnīja uzvaru R2 klasē. Otrajā vietā ierindojās Ralfs Sirmacis/Māris Kulšs, bet diemžēl izstāšanos 3. ātrumposmā piedzīvoja Mārcis Ķenavs/Aleksandrs Innuss. Protams, daudzi no Kārļa negaidīja tādu sniegumu. Arī pilots portālam Go4speed atzina, ka tas bija patīkams pārsteigums, jo uzdevums šim rallijam bija pavisam cits.
''Pirmajos posmos mēģinājām aprast gan ar mašīnu, gan ar jaunajiem apstākļiem. Braucām piesardzīgi. Pēc servisa parka braucām tādā pašā stilā - pirmais ātrumposms tādā kā iepazīšanas stilā, bet otrajā reizē jau likām klāt. Arī rezultāti liecināja, ka ejam pareizajā virzienā, jo otrajā reizē sanāca atvinnēt savam laikam kādas desmit sekundes,'' stāsta Kārlis, kurš pēc rallija rakstīja protestu, jo pēdējā posmā ekipāža pēc Berķa avārijas tika apstādināta. Kā vēlāk noskaidrojās, tad protests tika apmierināts un Nebaram piešķīra iepriekšējā posma laiku, kas kopvērtējumā viņam debijas rallijā deva pirmo vietu.
Kārlis Nebars/Gundars Berķis. Foto: Mārtiņš Jankovskis/Go4speed
Kārlis atzīst, ka sajūtas pēc rallija esot lieliskas, lai arī šīs sacensības esot bijušas ļoti grūtas. ''Sajūtas pēc pirmā rallija ļoti labas. Protams, ir ko vēl uzlabot. Noteikti vajag pilnveidot stenogrammu. Ceru, ka nākamajos rallijos tik šauri un bīstami ceļi vairs nebūs. Manā skatījumā šis bija izdzīvošanas rallijs, jo uzskatu, ka tie, kuri finišēja, tie arī bija uzvarētāji. Apskatot kopvērtējumu, jāsecina, ka tikai puse spēja sasniegt finišu, jo, cik sanāca novērot, ļoti daudz sportistu bija piedzīvojuši avārijas.''
Jautāts, kāds bija ekipāžas mērķis un uzdevums pirms šī rallija, Kārlis turpina: ''Mans primārais mērķis šajā rallijā bija finišēt. Pēc servisa parka man bija nojausma, ka pirmajā trijniekā mēs varētu finišēt. Nolēmām arī turpmāk braukt savā tempā un pilnveidoties, lai nav tikai jāpukšķina līdz finišam. Gribējām, lai šis rallijs mums pašiem dod kaut ko vairāk nevis vienkāršu vizināšanos. Temps auga, par ko arī liecina rezultāti. Dažos posmos mēs bijām priekšā Ralfiņam, bet dažos - viņš.''
Ralfs Sirmacis/Māris Kulšs. Foto: Mārtiņš Jankovskis/Go4speed
''Mašīna? Kā iesākumam - perfekta. Maksimālais ātrums nav liels (ap 170 km/h), taču tas dod lielāku drošuma sajūtu. Nezinu, cik man rādīja maksimālo ātrumu, taču bija vietas, kad mašīna vairāk negāja. Rallija sākumā bija problēmas ar to, ka īsti nezināju, kad jābremzē, cik mašīna turas uz ceļa. Taču ar katru nobraukto kilometru sapratām, kad jābremzē. Protams, esmu jau nedaudz apradis ar šo mašīnu, jo rallijs bija garš. Mums tiešām prieks, ka izdevās uzkāpināt tempu. Protams, ir vēl daudz jātrenējas un jāpilnveido stenogramma. Kā teica komandas biedri, tad, ja mēs pārdzīvosim Utenas ralliju, tad pārējie ralliji liksies vieglāki. Pārdzīvojām veiksmīgi un laimīgi. (smejas)''
Lai arī Nebars karjeras laikā daudz braukājis pa grants un asfalta segumiem, sportists atzina, ka nelielas bažas par ziemu un sniegu viņam bija. ''Sākumā mani biedēja ziema, jo nebiju braucis ar lielo radzi. Tāpat domāju, ka raustīsies kāja braukt lielā ātrumā. Ja sākumā vietām bija nedaudz bailīgi, tad pēc servisa parka jau biju apradis ar ātrumu un varēju braukt, cik ātri vien varēju, jo mašīna bija lieliska un ļoti labi turējās uz ceļa. ''
Kārlis Nebars/Gundars Berķis. Foto: Mārtiņš Jankovskis/Go4speed
Sportists piekrīt, ka nākamais rallijs jau būs vieglāks, jo nebūs lielais uztraukums. ''Protams, Sarmā būs nedaudz vieglāk - nebūs tā stresa, kas bija pirms Lietuvas rallija starta, kā arī zināšu, ko tā mašīna spēj un ko mēs paši mākam. Iespējams, pirms minētā rallija vēl aizvadīsim vienus testus.''
''Nobeigumā vēlreiz gribētu pateikties komandai un visiem draugiem, kas palīdzēja un noticēja man, kā arī visiem maniem atbalstītājiem. Centīsimies šādus mirkļus pasniegt vēl biežāk.''
''Halls Winter Rally'' absolūtais kopvērtējums:
1. | Jānis Vorobjovs | Mitsubishi Lancer Evo X | 01:06:28.4 | |
2. | Dominiks Butvils | Mitsubishi Lancer Evo X | +00:22.6 | |
3. | Kaspars Koitla | Mitsubishi Lancer Evo IX | +00:26.5 | |
4. | Vitauts Šveds | Mitsubishi Lancer Evo X | +00:40.2 | |
5. | Aivis Egle | Mitsubishi Lancer Evo X | +01:15.0 | |
6. | Mārtiņš Svilis | Mitsubishi Lancer Evo VIII |
+01:24.7 | |
7. | Māris Neikšāns | Mitsubishi Lancer Evo X | +01:38.9 | |
8. | Rokas Lipeiķis | Mitsubishi Lancer Evo VIII | +01:56.0 | |
9. | Benediktas Vanagas | Subaru Impreza WRX STI | +01:58.5 | |
10 | Staņislavs Travņikovs | Mitsubishi Lancer Evo VIII | +02:03.9 |
Kopvērtējums N4 klasē:
1. | Jānis Vorobjovs | Mitsubishi Lancer Evo X | 17 | |
2. | Kaspars Koitla | Mitsubishi Lancer Evo IX | 12 | |
3. | Vitauts Šveds | Mitsubishi Lancer Evo X | 10 | |
4. | Aivis Egle | Mitsubishi Lancer Evo X | 8 | |
5. | Māris Neikšāns | Mitsubishi Lancer Evo X | 7 |
Kopvērtējums A+klasē:
1. | Mārtiņš Svilis | Mitsubishi Lancer Evo VIII | 17 | |
2. | Staņislavs Travņikovs | Mitsubishi Lancer Evo VIII | 13 | |
3. | Daiņus Matijošaitis | Mitsubishi Lancer Evo IX | 10 | |
4. | Jurijs Osokins | Mitsubishi Lancer Evo VIII | 8 | |
5. | Aleksandrs Grīva | Mitsubishi Lancer Evo VII | 6 |
Kopvērtējums R2 klasē:
1. | Kārlis Nebars | Ford Fiesta | 16 | |
2. | Ralfs Sirmacis | Ford Fiesta | 14 | |
3. | Mike Ove Nīnemae | Ford Fiesta | 10 | |
4. | Egīls Īle | Volkswagen Polo | 8 |
Kopvērtējums 2WD klasē:
1. | Gatis Klemencis | Honda Civic Type R | 16 | |
2. | Jānis Berķis | Ford Fiesta | 12 | |
3. | Dovilas Čutele | Lada 2105 VFTS | 12 |