Ainārs Igaveņš. Foto: ASRT Media
Lai arī šobrīd Latvijas rallija sezona ir beigusies, komandas un braucēji aktīvi sākuši gatavaoties jaunajai sezonai, kura vairs nav aiz kalniem. Baltijas rallijā pēdējos gados lielākā un kuplākā ir latviešu ASRT rallija komanda, kuru vada Ainārs Igaveņš. Nesen komanda bija devusies uz Citroen rūpnīcu, kur tika iegādāts jauns auto - Citroën DS3 R3T.
Lai uzzinātu, kurš un kur ar šo auto brauks, kāds ir komandas vadītāja viedoklis par šo sezonu un kādi ir komandas mērķi nākamajai sezonai, šo rindu autors sazinājās ar Igaveņu. Ņemot vērā, ka informācijas bija daudz un ļoti interesantas, šo sarunu piedāvāsim divās daļās.
Jāsāk laikam ar karstāko un aktuālāko informāciju, jo ASRT tikko iegādājās Citroën DS3 R3T automašīnu.
Aleksejs Lukjaņuks 300 ezeru rallijā. Foto: Fotodarius.lt
Jā, tā tas ir. Šis auto ir domāts tam, lai mehāniķi to apgūtu no A – Z, jo nākamais modelis, ko taisāmies pirkt, ir Citroen DS3 R5. Šīs abas mašīnas ir līdzīgas, tāpēc, lai nākotnē strādātu ar R5, ir jāapgūst kārtīgi šis auto.
Kad plānojat iegādāties R5?
Tikai martā tas iznāks, tāpēc ceru, ka maijā jau šis auto būs pie mums.
Kurš sportists brauks ar šo Citroën DS3 R3T mašīnu?
Šis auto būs paredzēts krievu sportistam Petram Turkinam, kurš brauks Krievijas čempionātu un pāris rallijus Baltijā.
Vai ar šo auto kādā posmā varētu braukt arī kāds latviešu braucējs?
Protams, ka es gaidu latviešu pilotus, bet šobrīd īsti neredzu, kurš tas varētu būt. Ir dažas ekipāžas, kuras man patīk, kā strādā, bet pagaidām uzvārdus negribu saukt. Ceru, ka viņiem veiksies arī tālāk un tad jau redzēsim, kas notiks tālāk.
Sīms Plangi. Foto: ASRT Media
Gan jau, ka šis auto nav lēts.
Šī mašīna maksā tikpat daudz, cik laba Mitsubishi Evo X R4.
Kāda tad bija tā Citroen rūpnīca? Laikam vārdiem neaprakstāma...
Nu, vecīt, ja par frančiem saka, ka viņi ir tādi un tādi, tad no savas puses varu pateikt, ka viņi ir tik cilvēcīgi, draudzīgi, profesionāli, atklāti u.t.t. Es vairs ne par ko negribu domāt, jo pēc šīs vizītes man ir tāds stimuls strādāt tālāk. Viņi par mums zina un interesējas. Esam izcīnījuši savu vārdu, tāpēc viņi tagad zina, kas ir Latvija. Pirms tam viņi zināja, kas ir Marko Martins, Urmo Āva (populāri bijušie igauņu rallija braucēji –aut.), tad tagad viņi zina, kas ir Latvija, ASRT. Es esmu uz pareizā ceļa.
Kā Jūs, kā ASRT komandas vadītājs, vērtējat šo aizvadīto sezonu?
Un kā tev liekas, kā lai es to vērtētu (smejas)? Protams, ka sezona neizvērtās tā, kā bijām plānojuši. Jāsaka, ka uz visu to, ko bijām iecerējuši, gājām pārāk agresīvi. Varbūt nevajadzēja tik traki. Acīmredzot par maz kontrolēju situāciju, tāpēc vajadzēja grožus turēt stingrāk un uzstāt vairāk ar saviem redzējumiem.
Laikam būs mācība turpmākiem gadiem.
Jā, man tā ir baigā skola. Kā vadītājs zinu, ko darījām nepareizu un kas ir jāuzlabo. Vēl daudz jāmācās.
ASRT komanda servisa parkā. Foto: ASRT Media
Šī mašīna maksā tikpat daudz, cik laba Mitsubishi Evo X R4.
Kāda tad bija tā Citroen rūpnīca? Laikam vārdiem neaprakstāma...
Nu, vecīt, ja par frančiem saka, ka viņi ir tādi un tādi, tad no savas puses varu pateikt, ka viņi ir tik cilvēcīgi, draudzīgi, profesionāli, atklāti u.t.t. Es vairs ne par ko negribu domāt, jo pēc šīs vizītes man ir tāds stimuls strādāt tālāk. Viņi par mums zina un interesējas. Esam izcīnījuši savu vārdu, tāpēc viņi tagad zina, kas ir Latvija. Pirms tam viņi zināja, kas ir Marko Martins, Urmo Āva (populāri bijušie igauņu rallija braucēji –aut.), tad tagad viņi zina, kas ir Latvija, ASRT. Es esmu uz pareizā ceļa.
Kā Jūs, kā ASRT komandas vadītājs, vērtējat šo aizvadīto sezonu?
Un kā tev liekas, kā lai es to vērtētu (smejas)? Protams, ka sezona neizvērtās tā, kā bijām plānojuši. Jāsaka, ka uz visu to, ko bijām iecerējuši, gājām pārāk agresīvi. Varbūt nevajadzēja tik traki. Acīmredzot par maz kontrolēju situāciju, tāpēc vajadzēja grožus turēt stingrāk un uzstāt vairāk ar saviem redzējumiem.
Laikam būs mācība turpmākiem gadiem.
Jā, man tā ir baigā skola. Kā vadītājs zinu, ko darījām nepareizu un kas ir jāuzlabo. Vēl daudz jāmācās.
ASRT komanda servisa parkā. Foto: ASRT Media
Kāds varbūt bija komandas mērķis pirms sezonas?
Aleksejam Lukjaņukam bija jākļūst par Latvijas un Igaunijas čempionu. Ambiciozs mērķis, bet gribējām to īstenot. Diemžēl nesanāca ne tur, ne tur.
Kurš no visiem sezonas posmiem pašam patika vislabāk. Gan, skatoties no braucēju puses, gan arī no komandas vadīšanas?
Viennozīmīgi Somijas rallijs. Šis rallijs priekš tik jaunas komandas, kāda bijām mēs, bija lielisks no visiem aspektiem. Šī iemesla dēļ bija jēga braukt un cīnīties. Man, kā komandas vadītājam, tiešām viss apmierināja. Pēc šī rallija sapratu, ka mēs to varam un ir jāiet tālāk.
Gan Somijas rallijā, gan pēc tā klīda runas, ka Lukjaņuku pēc tik veiksmīgā snieguma varētu noskatīt kāda spēcīgāka komandā. Kā bija patiesībā?
Tā visiem liekas, bet dzīvē tā nenotiek. Lai arī cik skumīgi tas nebūtu, bet viņš nevienam neinteresē. Lukjaņuks interesē man, kurš var nest tālāk produktu, mācīt cilvēkus, testēt mašīnas. Ja viņš būtu jaunāks, tad varbūt par viņu interesētos kādas lielās komandas, taču viņa vecums to neļauj darīt. Ja tā būtu, tad tas pats Jari Ketomā, kurš ir zināms visiem, jau sen brauktu kādā stiprā komandā. Lukjaņuka tirgus ir Krievija, jo jau šobrīd viņš daudz trenē citus braucējus. Tādā ziņā viņš jau ir guvis lielu panākumu, ka pats var šādi strādāt un mācīt citus.
Ainārs Igaveņš un Aleksejs Lukjaņuks - kā cimds ar roku. Foto: ASRT Media
Kā vērtējat Lukjaņuka šīs sezonas sniegumu? Brīžiem tik ātrs, ka neviens viņu nevar noķert, bet brīžiem muļķīgas kļūdas?
Tas, ko redzēju es, viņam bija kāre braukt un sisties līdz galam. Viņu nevarēja apturēt. Viņš gāja kā bullis uz lupatu. 300 ezeru rallijā sapratu, kas viņam ir par problēmu, taču viņš ir tāds, ja iet, tad līdz galam.
Kā tas izpaužas?
Viņš man godīgi pateica: ''Ainār, es nebraukšu lēnām”. Viss jau ir labi, bet viņam vēl nav tās pieredzes, lai varētu tādā tempā iet uz rezultātu. Saprotu, ka visi grib uzvarēt, taču mums tas rallijs nebija svarīgs. Tajā brīdī ir jābūt domāšanai līdzi un jāsaprot, ka nevar visu laiku skriet. Viņš nevarēja skriet, taču Lukjaņuks neklausīja un tāpat to izdarīja (būdams līderis, sportists avarēja – aut.).
Manuprāt, N4 mašīnu viņš jau ir izkodis no A -Z un tā vairs nespēj turēt Alekseja slodzi...
Šinī gadījumā Lukjaņukam ar likumu ir jāaizliedz braukt ar N4 mašīnu, jo viņš ir tik labs braucējs, ka viņam mašīnas svars traucē vadīt mašīnu. Dažos rallijos tas pierādījās, ka viņa temps ir tik ātrs, ka fizika viņu sāk lauzt.
Vismaz tagad viņš saprot, kur bija tās kļūdas?
Jā, viņš ir sapratis, kur bija kļūdas.
Tad jājautā, vai nākamgad mēs Lukjaņuku redzēsim ASRT komandas sastāvā un vai viņš ir gatavs labot šīs kļūdas?
Šobrīd situācija ar viņu ir tāda...
Informācija sekos...
Lukjaņuka 2013. gada labākie momenti:
Tad ieteica www.krustojumi.lv, kā diena pret nakti ar citām skolām. Iesaku!