Aivis Egle pagaidām rallijam liek punktu. Foto: Mārtiņš Jankovskis, Go4speed
Beidzoties Latvijas rallija sezonai, par N4 klases čempionu tika kronēts Aivis Egle/Andis Dauga. Jau pēdējā rallija ''Latvija'' laikā klīda runas, ka Egle nākamo sezonu varētu izlaist. Kā sarunā ar portālu Go4speed atzina Aivis, tad šobrīd izskatās, ka nākamgad sportistu mēs tiešām rallija trasē praktiski neredzēsim.
Aivi, lai arī uzvaru šogad N4 klasē tu neizcīniji nevienā posmā, pie čempiotitula tu tomēr tiki?
Jā, tā sanāk. Kopumā sezona diezgan veiksmīga, jo izcīnīju savu sesto čempiontitulu (visi tituli pilnpiedziņas klasē, jo Aivis braucis tikai ar šīs klases mašīnām - aut.).
Kas varbūt jūsu ekipāžai liedza ar Mitsubishi Evo X izcīnīt kādu uzvaru (trīs sezonās Egle ne reizi neuzvarēja ar Evo X - aut.)?
Tur varētu būt vairāki aspekti. Protams, galvenā lieta - finanses, jo nevarējām atļauties eksperimentiem, treniņiem. Arī riepu skaits bija ierobežots. Visu saliekot kopā, diemžēl nevarējām pacīnīties par uzvaru N4 klasē, lai arī, protams, bija daži ātrumposmi, kuros rezultāti bija labi. Taču pie šīs dienas ātrumiem, lai cīnītos par visaugstākajiem rezultātiem, tai lietai bija jāpieiet nopietnāk.
Šosezon Aivis ar Andi sasniedza finišu visos rallijos, kuros tika startēts. Foto: Rihards Baumanis/Go4speed
Piekritīsi, ka Evo IX tu biji izkodis līdz pēdējai skrūvei, bet Evo X nesanāca izkost līdz galam?
Jā, tā varētu teikt. Braucot ar Evo IX, mēs veicām dažādus regulējumus, eksperimentus, bet ar šo Evo X braucām ar tādu mašīnu, kādu to sākumā uzbūvējām.
Kurš rallijs šogad pašam vislabāk patika?
Šogad laikam labākais bija Eiropas rallija čempionāta posms Liepājā - Ventspilī, kur sanāca gan daudz nobraukt, gan uzrādīt labu rezultātu (septītā vieta absolūti un otrā vieta klasē 3).
Varbūt tev ir izskaidrojums, kāpēc šogad bija tik maz latviešu braucēju N4 klasē?
Domāju, ka tam visam pamatā ir nauda. Ekonomiskā krīze ir atstājusi lielu robu. Domāju, ka turpmāk tā situācija ļoti neuzlabosies, drīzāk pat varētu pasliktināties. Taču tur nav vainīgi ne LAF, ne sportisti, jo līdzekļi ir tik, cik ir.
Foto: Aigars Tīdmanis/Go4speed
Kādi plāni nākamajam gadam?
(Gara nopūta) Nākamo gadu izlaidīšu. Šobrīd to nevaru teikt par visiem 100%, jo, iespējams, kādā rallijā varbūt parādīšos, bet šobrīd vairāk velk uz to, ka nākamgad nebraukšu. Nav īsti ne motivācijas, ne arī līdzekļi.
Īstais brīdis, lai pamestu ralliju, jo, braucot retāk, pie čempiontitula būs grūti tikt?
Jā, visticamāk tā ir.
Ja visas kārtis sakrīt un pamainās apstākļi, vai pieļauj domu, ka varētu atgriezties rallijā?
Domāju, ka jā. Ja būs finanses, tad es varētu atgriezties pēc gada vai diviem, jo šobrīd nav tā, ka es visam pārvelku pāri strīpu.
No 31. janvāra līdz 2. februārim notiks ERČ posms Liepājā.
Jā, bet mēs tur tiešām nebrauksim, jo tas ir dārgs rallijs, ko izbaudīju šogad. Rallijam jau pašam nav ne vainas, taču bez līdzekļiem to izdarīt nevar.
Aivis šī gada ERČ posmā Liepājā klasē 3 izcīnīja otro vietu. Foto: Aigars Tīdmanis/Go4speed
Gan jau Raimonds Strokšs tevi noteikti mēģinās pierunāt uz Čempionu ralliju Talsos...
(smejas). Tā viņš man arī zvanīja un teica, ka obligāti jābūt, bet, lai nāk tuvāk un tad skatīsimies.
Pēc sarunas noprotu, ka braukt jau tev vēl gribas...
Jā, tā nav, ka negribu braukt. Gribu ļoti, bet ar gribēšanu vien nepietiek. Arī pašiem liekas, ka vajag pamēģināt kaut ko citu, jo kā nekā rallijā esmu pavadījis 13 gadus. Sakrājies tāds neliels nogurums.