Foto: Go4speed
No pirmdienas līdz trešdienai Biķernieku rallijkrosa trasē valdīja liela aktivitāte, jo trasē bija ieradušās vairākas rallijkrosa komandas un to braucēji, lai aizvadītu testus. Šogad Monster Energy FIA pasaules rallijkrosa čempionātā bija plānotas trīs oficiālās testu sesijas, no kurām divas norisinājās pirms 2018. gada sezonas starta. Trešā un noslēdzošā oficiālā testu sesija notika Rīgā, CSDD Biķernieku trasē, kas ilga trīs dienas.
Dalību testos bija apstiprinājušas vadošās Pasaules RX rūpnīcu komandas – PSRX Volkswagen Sweden, EKS, Team Peugeot Total, kā arī vairāki citi Eiropas RX un RX2 sacensību dalībnieki. Tikmēr pārējo Pasaules RX komandu automašīnas tobrīd jau bija ceļā uz Kanādu.
Lēbs pie saviem inženieriem. Foto: Go4speed
Šoreiz testos laiks lutināja, jo visas trīs dienas spoži spīdēja saule. Vien pirmdienas pēcpusdienā uzlija spēcīgs lietus, kas trasi padarīja slapju. Lai arī tobrīd komandas strādāja ar sausam laikam paredzētajiem regulējumiem, pēc lietus vairums braucēju devās trasē ar lietus regulējumiem, lai pārbaudītu, kā auto strādā šādos apstākļos. Protams, tas prasīja operatīvu darbu no komandas mehāniķiem, kuriem ātri bija jāpielāgo mašīnas tā brīža laikapstākļiem.
Foto: Go4speed
Ja pagājušajā gadā komandas centās slēpties no apkārtējo acīm (komandu teltis pārsvarā bija ciet), tad šogad klātesošie varēja redzēt katras komandas mašīnas un servisa zonas, jo, valdot karstajam laikam, teltis bija atvērtas, un komandu mehāniķi un piloti centās kaut nedaudz atvēsināties, jo karstums zem komandu teltīm bija vēl lielāks. Arī piloti centās nolīst kādā ēnas stūrī, lai nedaudz atvēsinātos.
Foto: Go4speed
Kā novēroja portāls Go4speed, tad testi ritēja ļoti raiti. Ļoti pamanāmas bija rūpnīcu komandas. Piemēram, Sebastjans Lēbs pēc saviem nobrauktiem četriem apļiem tikai uz brīdi iegriezās servisa zona, lai jau pēc pāris minūtēm dotos atpakaļ trasē. Arī citas komandas strādāja pēc līdzīgas taktikas.
Foto: Go4speed
Pavisam kopā bija sešas sesijas – trīs no rīta un trīs pēcpusdienā (no 13:00 – 14:00 visiem bija pusdienu pārtraukums). Lēbs testos piedalījās pusotru dienu (pirmās trīs sesijas), bet pēc tam darbu turpināja Timijs Hansens. Tikmēr VW piloti Peters Solbergs un Johans Kristofersons testos piedalījās tikai pirmās divas dienas, jo jau otrdienas vakarā komanda pameta Biķerniekus. Tikmēr EKS komanda testos piedalījās visas trīs dienas ar divām mašīnām, kas noteikti komandai deva iespēju iegūt vairāk informācijas. Jāatzīmē, ka testu pēdējā dienā pie EKS auto stūres bija manāms arī Niko Mullers. Jāpiebilst, ka pēdējā dienā Matiass Ekstroms un Andreas Bakeruds izbrauca ar Arta Baumaņa Volland Racing Kft. Euro RX komandas priekšpiedziņas mašīnām, tai skaitā arī ar jauno Arta ''Audi A1'' automašīnu.
Protams, rezultāti testos vairāk ir domāti inženieriem, bet, salīdzinot trīs vadošo komandu braucēju laikus (rezultāti tika ņemti otrajā aplī), tad visātrāk trasi tobrīd veica Lēbs (0:48.52 sek). Kristofersons trasi veica 0:49.30, bet Ekstroms 00:49.25. Piemēram, 2017.gada Latvijas RX posmā pirmajos treniņos, kas notika pa sausu trasi, ātrāko laiku uzrādīja Ekstroms (00:49.63).
Lai arī braucēji testos neatklāj, pie kā viņi strādāja un kādus rezultātus ieguva, kopumā braucēji šos testus novērtēja pozitīvi. Tas, kura komanda pastrādāja vislabāk, varēsim novērot jau nākamajā posmā, kas 4.augustā notiks Kanādā.