Foto: www.facebook.com/SetPromotion
Sestdien, 2. maijā sporta kompleksā 333 norisināsies Autocross.lv Rallijkrosa kausa izcīņa, kurā uz starta izies 90 dalībnieki no Latvijas, Lietuvas, Igaunijas un Krievijas. Kā noskaidroja portāls, tad uz starta izies trīs ''TT Motorsport'' komandas automašīnas - divi ''Renault Clio'' un ''Citroen C4''.
Kā sarunā ar portālu Go4speed pastāstīja ''TT Motorsport'' komandas vadītājs Uģis Traubergs, tad viens no šiem ''Clio'' būs bijušais Reiņa Nitiša auto.
Ar šo auto Nitišs kļuva par Eiropas rallijkrosa čempionu
''Jā, startēsim mēs ar trīs mašīnām – diviem ''Renault Clio'' un vienu ''Citroen C4 SuperCar''. Abi šie ''Clio'' būs gandrīz identiski, ar kuriem brauks krievu sportisti. Viens no šiem ''Clio'' būs Reiņa Nitiša bijušais automobilis, ar kuru Reinis izcīnīja sev Eiropas rallijkrosa čempiona titulu ''Super 1600'' klasē,'' stāsta Uģis Traubergs.
Ar ''Citroen C4'', kura jauda esot virs 500 Zs, brauks krievu braucējs Romans Stepaņenko, taču agrāk ar šo mašīnu braukuši gan Liams Dorans (rallijkrosa zvaigzne un šī gada Petera Solberga komandas biedrs), gan Timurs Timerzjanovs (2012. un 2013. gada Eiropas rallijkrosa čempions, kurš šogad brauc Reiņa Nitiša Olsbergs MSE komandā), gan arī Reinis Nitišs.
''Pēc pagājušās sezonas šo ''Citroen'' esam diezgan būtiski pārbūvējuši – ritošo daļu, amortizāciju u.c. lietas, tāpēc pirms jaunās sezonas gribas ar šo un pārējām mašīnām izbraukt Latvijā. Varēsim ne tikai atbalstīt vietējo autosportu, bet arī labāk sagatavoties jaunajai sezonai.''
Trauberga komandas C4, ar kuru braucis Liams Dorans. Foto: www.rallycrossworld.com
Protams, uz papīra ''Citroen'' šajās sacensībās ir jābūt spēcīgākam par konkurentu automašīnām, taču Uģis atzina, ka visu nenosaka tikai automašīna. ''Grūti spriest, cik spēcīgs būs šis ''Citroen'', salīdzinājumā ar citiem. Ja mēs šo Citroen salīdzinām ar šī brīža pasaules SuperCar mašīnām, tad tam ir lieks svars (aptuveni 30 kg). Domāju, ka aplī mēs ar šo ''Citroen'' mašīnu zaudētu kādas divas sekundes. Taču domāju, ka priekš Nacionālā čempionāta sacīkstēm visam vajadzētu būt kārtībā. Taču jāskatās, ka ies mūsu braucējam, kuram tie rezultāti ir nevienmērīgi. Vienu dienu viņš var nobraukt ļoti labi, bet citreiz pieļauj muļķīgas kļūdas.''
Jautāts, kādi ir komandas plāni, Traubergs turpina. "Šīs mums būs treniņsacīkstes, jo pēc šī posma ir plāns ar visiem trim pilotiem piedalīties trīs Krievijas rallijkrosa posmos, bet pēc tam plānots braukt četros vai piecos Rallycross Challange posmos. Ja viss izdosies, tad ir plānā, ka Stepaņenko šogad piedalīsies arī vienā pasaules RX posmā, lai salīdzinātu savus spēkus ar pasaules labākajiem braucējiem.''
''TT Motorsport'' komandas ''Mitsubishi Evo un ''Citroen C4''. Foto: https://clubturbo.info
Atgriežoties pie "Citroen" spēkrata, Traubergs piebilda, ka šis ir ļoti labs auto, kas der Nacionālajam čempionātam. ''Šis auto ir ļoti labs Nacionālajam čempionātam. Ja nav mērķi braukt visaugstākajā līmenī, tad ar šo auto var uzrādīt ļoti labus rezultātus. Arī rezerves daļas šim auto mums ir ļoti daudz. Kas pats svarīgākais, tad šis auto ir viegli apkalpojams. Protams, visiem patīk jauni auto, taču tādām mašīnām vajag ļoti lielu naudu. Ņemot vērā, ka mums tie mērķi ir vairāk vērsti uz Nacionālo čempionātu un Rallycross Challange, tad domāju, ka mēs šajos čempionātos droši varam braukt ar šo auto, un visam ir jābūt kārtībā.''
Lai arī šobrīd pasaules RX uz starta iziet daudz jaunu mašīnu un komandu, Uģis atzīst, ka ne vienmēr jauna un laba mašīna dod rezultātu, jo ir jābūt arī zināšanām. Spilgts piemērs tam esot ''ALL-INKL.com Münnich Motorsport'' komanda, kura pasaules RX startē ar Audi S3.
Trauberga Citroen C4 pret ''ALL-INKL.com Münnich Motorsport'' komandas Audi. Foto: https://clubturbo.info
''Daudzi domā, ka nopirks jaunu un labu auto, un varēs braukt ātri, taču tā gluži nav. Mašīnas cena nav noteicošais, lai uzrādītu augstu rezultātu. Lielāks spēks ir komandās un viņu zināšanās, kas ir pārbaudījuši visas detaļas un zina, ko var sagaidīt. Domāju, ka vācu komandai, kas startē pasaules RX, auto maksā divas reizes vairāk, nekā Reiņa Nitiša komandas mašīna, bet rezultāti viņiem galīgi nav tādi, lai cīnītos ar Olsbergs MSE komandu. Kamēr komanda neuzkrās pieredzi, tikmēr uzskatu, ka augstu rezultātu viņiem būs grūti sasniegt. Jau pagājušajā gadā šis turīgais vācu uzņēmējs izveidoja komandu, kur iegādājās dārgāko un labāko tehniku, kas var būt, taču rezultāta nav. Ja nemaldos, tad viņu budžets bija ap pusotru miljonu eiro, kas citām komandām bija neaizsniedzams. Ne vienmēr visu nosaka finanses, jo jābūt arī zināšanām,'' nobeidz titulētais un panākumiem bagātais Traubergs.