Kārlis Graustiņš un jaunais “BMW”, Foto: Kārlis Ozoliņš
Iepriekšējos gados “Street” un “ProAm” klasēs Latvijas driftā ievērojami sevi pierādīja Kārlis Graustiņš. Iespējams, daudziem šis vārds nav dzirdēts, taču nākotnē Kārlis gatavs sevi pierādīt “ProAm” klasē un vēlāk arī “Pro” klasē. Šogad viņu uz starta redzēsim “Team Blaze/3B Motorsport” komandā kopā ar Regnāru Mozgu – Kļaviņu, pilotējot ar V8 dzinēju aprīkotu “BMW E36”. Lai uzzinātu vairāk par jauno automašīnu, savu vēsturi driftā un nākotnes plāniem portāls Go4speed devās ciemos pie Kārļa.
Šogad sēdīsies daudz masīvākā un skaļākā automašīnā, kā tas bija pagājušajā gadā. Ko tu esi uzbūvējis?
Jauno automašīnu būvējām astoņu mēnešu garumā, personīgi ieguldot lielāko daļu darba, kā rezultātā, gribot negribot kļuvu par mehāniķi [smejas]. Iegādājos Anglijas tirgum paredzētu “BMW” 3. sērijas kupeju, kurā “HGK Motorsport” iebūvēja drošības karkasu. Automašīna tika aprīkota ar 4.4 litru V8 dzinēju, speciāli izgatavotu izplūdi un driftam atbilstošiem piekares elementiem.
Pārliecinošu sniegumu uzrādīji vienā no ‘333’ trases drifta treniņiem, taču sacīkstēs uz starta nestājies. Kāpēc tā?
Tā kā šoreiz automašīnu gribu savest pilnīgā kārtībā un pēdējā treniņā parādījās pāris problēmas, izvēlējos nestartēt sacensībās ar līdz galam nefunkcionējošu automašīnu. Šoreiz pie vainas bija kartera ventilācija un neveiksmīgā dzinēja regulācija, līdz ar to nevarēju izmantot visu automašīnas potenciālu. Ja kas tāds notiktu pirms gada vai vairāk, visticamāk, es būtu ķēris, skrējis un centies piedalīties ar šādu auto, taču tagad esmu sapratis, ka sacensības nekur nepazudīs un vēl paspēšu sevi pierādīt! Problēmu ar kartera ventilāciju esam novērsuši, kā arī ar iepriekšējo dzinēja regulāciju, kas izskatījās kā amerikāņu kalniņi, tiksim galā!
Foto: Kārlis Ozoliņš
Nav noslēpums, ka šogad grasies braukt Latvijas Drifta kausa “ProAm” klasē. Vai plāno piedalīties vēl kādās no sacensībām?
Jā, šosezon kā galvenais mērķis ir izvirzīts tieši šis kauss, taču mēģināšu piedalīties arī citās sacīkstēs. Neskatoties uz salīdzinoši mazo automašīnas jaudu, ļoti vēlos nostartēt kādā no “Drift Allstars” posmiem, jo automašīnas jau sākotnēji būvējām ar domu, ka nākotnē brauksim “Pro” klasē – viss ieturēts atbilstoši šīs klases noteikumiem un par visu auto būvēšanas laikā tika padomāts.
Vai būsi pārāks par Regnāru?
Jautājums ir, vai viņš būs pārāks par mani [smejas]! Jokoju, mēs esam patiešām draudzīgi. Tas mums vienmēr ir bijis sapnis un vēl pavisam nesen runājām par to, ka beidzot abas mašīnas satiksies trasē un atkal varēsim cīnīties viens pret otru!
Cik ļoti atšķirās Tava automašīna no Regnāra automašīnas?
Regnāra automašīna aprīkota ar 6 cilindru, 2.8 litru turbo dzinēju, turpretim man ir atmosfērisks 8 cilindru dzinējs. Automašīnu piekares ir salīdzinoši vienādas, jo par to parūpējās “3B Motorsport”, līdz ar to vadāmības ziņā mūsu automašīnām vajadzētu būt ļoti līdzīgām. Vizuālais izskats, kā jau komandai, arī tiks ieturēts vienā stilā. Virsbūves paneļus izvēlējāmies veidot vienādus, lai nerastos jautājumi par to, vai tas ir mans komandas biedrs, vai vienkārši līdzinieks!
Foto: Kārlis Ozoliņš
Kā tev izskatās šī gada konkurenti “ProAm” klasē?
Konkurenti šogad izskatās stipri, jo visiem ir salīdzinoši jaudīgas automašīnas, taču uzskatu, ka viss balstās uz pieredzi. Latvijā ir tāds stāvoklis, ka driftam atvēlētas nedaudz trases, kurās lielo jaudu iespējams izmantot. Viss vairāk balstās uz meistarību un pieredzi – nevis lielā jauda, kuru parādīt ir svarīgāka, bet gan tas, kā braucējs spēj savaldīt savu mašīnu. Protams, “ProAm” klase ievērojami pietuvojusies “Pro” klasei, taču tas mūs nebiedē un cīnīsimies ar visiem spēkiem!
Kā noritēja būvēšanas process? Gadījās arī kādas aizķeršanās?
Jā, reizēm bampera lūpa aizķērās [smejas]! Nopietni runājot, lielākās problēmas 2 nedēļu garumā sagādāja mans “mazais” augums. Tā kā esmu 190cm garš un drošības karkass automašīnā novietots tur, kur tas ir novietots, radās problēmas ar manis “iedabūšanu” iekšā, jo jumtā caurumu zāģēt negribējās! Krēslu stiprinājumus veidojām no nulles, graizījām automašīnas grīdu, kā arī stūrei uzstādījām 15cm garu pāreju. Vēlāk izrādījās, ka arī sporta krēsls augumā raženākiem cilvēkiem maksā 20 eiro dārgāk, kā citiem! Ar visu pārējo būvēšanas procesu problēmu gan nebija un viss noritēja veiksmīgi.
Foto: Kārlis Ozoliņš
Saprotams, ka sezona ir tikko sākusies, bet vai ir kādi plāni nākošai sezonai?
Uz nākošo sezonu noteikti palielināsim jaudu, jo grasāmies braukt “Pro” klasē. Ar piekari šobrīd nekādu problēmu nav un tā strādā tā, kā tai jāstrādā, līdz ar to tur neko nemainīsim. Dzinēja jaudas palielināšanai uzstādīsim turbīnu vai kompresoru. Vēl gan nav līdz galam izlemts, kuru no tiem izvēlēsimies, taču jauda tiks palielināta.
Uzbūvēt pilnīgi jaunu auto driftam nav lēts prieks. Kā sokās ar atbalstu no citiem?
Patiešām ir cilvēki, kas palīdz! Mūs sponsorē “Hansaflex”, ProTuning.lv, “Mriepas” palīdz ar riepām, tāpat arī iepriekš minētie “3B Motorsport”. Driftā patiešām nav tā, kā citi mēdz stāstīt, ka atbalstītājus atrast nav iespējams! Šie cilvēki mūsu komandā redz izaugsmi un saprot, ka mums sanāk! Tāpat ļoti daudz palīdz ģimene – liels paldies manai mammai, kura atrodās ārzemēs, taču vienmēr man ir palīdzējusi, kā arī manai draudzenei, kura palīdz kā morāli, tā arī fiziski.
Kāpēc mēs atkal tevi redzam iekš “BMW” 3. sērijas un tieši “E36” modeļa ?
Jo tas ir studentu auto [smejas]! Šis auto mūsu platuma grādos ir visizdevīgākais cenas un jaudas ziņā, un es uzskatu, ka tas nav morāli novecojis tik ļoti, lai viņu nevarētu uztaisīt gana pievilcīgu un konkurētspējīgu. Man patika mans pagājušā gada auto un tā arī gribēju turpināt. Protams, ka reizēm gribētos kaut ko interesantāku un ne tik populāru, taču tās ir ievērojami lielākas izmaksas un detaļu nepieejamība.
Foto: Kārlis Ozoliņš
Kā tev gāja pagājušajā gadā?
Pagājušais gads noritēja patiesi interesanti, jo sezonu sākām “Street” klasē, taču pēc pirmā posma sapratām, ka nav jēgas šeit sēdēt, tāpēc devāmies uz “ProAm” klasi. Gribējām citiem pierādīt sevi ar daudz mazāku jaudu, liekot lietā meistarību, ko daudzi pēc tam arī atzina. Vienā no “ProAm” posmiem kāpu uz pjedestāla, kā arī visu sezonu kvalificējos tandēmiem, uzvarot džekus, kam jaudas bija daudz vairāk, kamēr mēs braucām ar ielas mašīnām.
Sarunas noslēgumā Kārlis atzina, ka svētdien centīsies aizvadīt treniņu kādā no trasēm nepiespiestā gaisotnē un, ja viss noritēs kā plānots, tad uz nākamajām sacensībām Igaunijā dosies ar jaunu sparu un apņēmību. Savu meistarību viņam ir izdevies pierādīt iepriekšējos gados, kad “Street” klasē viņš ieguva vairākus pjedestālus, kā arī veiksmīgi debitēja dažos no “ProAm” posmiem. Diemžēl, “Team Blaze/3B Motorsport” sezona iesākusies ne tik veiksmīgi, jo pagājušajā posmā tehnisku iemeslu dēļ gan Regnārs, gan Kārlis sacensībās piedalīties nebija spējīgi.