Kristaps Blušs. Foto: Viesturs Lācis/Go4speed
HGK pilots Kristaps Blušs pagājušajā gadā ar jaunu, 840 Zs attīstošu 3. sērijas (E46) BMW pilnvērtīgi atgriezās driftā, izcīnot Austrumeiropas drifta vicečempiona titulu. Satikāmies ar Kristapu, lai atskatītos uz aizvadīto sezonu, kā arī uzzinātu visu par 2014. gada plāniem. Pirmajā intervijas daļā piedāvāsim Bluša atskatu uz 2013. gadu, bet otrajā daļā varēsiet lasīt par tuvākiem un tālākiem HGK pilota plāniem.
Kā tu vari noraksturot savu 2013. gada sezonu?
Es teiktu, ka diezgan veiksmīgi. Ar atsevišķiem izņēmuma posmiem, bet bijām visu laiku līmenī. Ar visām nelielajām ķibelēm otrā vieta Austrumeiropā (EEDC). Drift Allstars seriālā varbūt ne tik labi gāja, bet tur arī sakrita ķibeles, kļūmes, bet EEDC viss gāja.
Kā no braukšanas viedokļa novērtē sevi pagājušajā sezonā?
Pirmā sezona ar tikko uzbūvētu mašīnu...bija jāatrod kopīga valoda. Sezonas sākums bija saraustīts, pirmajās sacensībās Minskā vēl trasi nevarēju izbraukt ar pilnu gāzi, bija jāsaprot kā vadās un pie jaudas jāpierod. Uz sezonas beigām, kad biju jau iebraucies un izmantoju visu auto potenciālu, salūza dzinējs, kas atsvieda mani atpakaļ par 300 zirgspēkiem (pēdējie posmi tika aizvadīti bez kompresora). Neraugoties uz to, varēju jau uzrādīt gandrīz tādus pašus rezultātus kā ar jaudīgo motoru. Varbūt kādās atsevišķās sacensībās jauda pietrūka, lai vinnētu, bet esmu patiešām iebraucies un viss ir perfekti.
HGK auto darbībā. Foto: Viesturs Lācis/Go4speed
Kurš posms bija tavs šī gada highlight's?
No sportiskā un trases viedokļa lielākais izaicinājums bija Kačergina (Lietuvas EEDC posms). Domāju, ka visiem viņa bija izaicinājums un visi bija šokā par konfigurāciju un ātrumiem. Bet visemocionālākais moments domāju, ka bija brauciens ar Gvido (Elksni) NEZ drifta sacensībās Rīgā. Tur bija ļoti tuvu un kā viens, tā otrs domāja, ka ir vinnējis. Tajā braucienā viņš vinnēja un tas likās vislielākais sezonas zaudējums. Tīri šova pēc varēja iedot vēl vienu pārbraucienu, jo tā starpība nebija tik liela. Bet tās, protams, ir tiesāšanas nianses, par kurām nav vērts diskutēt. Kā tas ir, tā ir.
Papildus emocijas deva tas, ka pretī bija tieši Gvido?
Ar Gvido ir viegli braukt, jo ir skaidrs, ka viņš gāzi nelaiž vaļā un aiz viņa tu esi diezgan pārliecināts, ka kļūdas būs stipri maz un jādara maksimums, lai viņam tiktu līdzi. No paša sākumā jau jābrauc ar pilnu atdevi. Uz sezonas beigām mēs jau bijām ļoti stipri piešāvušies viens pie otra, jo jau aizgāja katrās sacensībās mūsu tandēmi.
Blušs pret Elksni. Foto: Viesturs Lācis/Go4speed
Pastāsti pāris vārdos par Grieķijas EEDC brīvdienu braucienu sezonas beigās.
Tā bija laba pieredze un ļoti labs sezonas noslēgums. Domāju, ka visi, kas uz turieni aizbrauca, to nenožēloja. Nesamāksloti brīvā atmosfērā sacensības ar atpūtu paralēli, jo visi bijām ar savām ģimenēm vai otrajām pusēm. No sešiem pjedestāliem (divi posmi) Austrumeiropas sportistiem bija pieci. Trases nebija ātras, bet bija kompaktas un kopumā tas bija labs fun's.
Viens no sezonas zīmīgākajiem pasākumiem noteikti bija dalība Gatebil festivālā.
Jā, ar krievu kolēģiem un Turku (ASV drifta zvaigzne Raiens Turks) bijām uz Gatebilu, kur satikām daudzus labus cilvēkus, nodibinājām kontaktus, pavizinājāmies un ielikām arī kāju pasaules driftā. Speedhunters uzmetās virsū mūsu „HGK Kit Car" (un publicēja rakstu savā mājaslapā). Varbūt tas bija kā trumpis, izspēlēt to visu kopā ar Turku, lai būtu vēl lielāka ažiotāža. Tas viss ir nostrādājis, Facebook „like" ceļas un viss kārtībā (smejas).
HGK Kit Car ar Raienu Turku pie stūres. Foto: Viesturs Lācis/Go4speed
Pa ziemu tirdzniecībā parādījās tavs drifta auto. Ar kādu nolūku tas tika darīts un vai tas vēl ir tirdzniecībā?
Piedāvājums bija spēkā līdz februārim. Kādēļ? „HGK" ir pietiekami produktīvi un spējam uzbūvēt vairākas mašīnas gadā. Ir bieži vien cilvēki, kas nav gatavi gaidīt un pasūtīt projektu, bet redz auto darbībā un vēlas iegādāties. Nebija galēja nepieciešamība pārdot, bet izlikām tirdzniecībā ar domu, ka, ja pārdosim, tad vietā sagādāsim jaunu un kāds laimīgais tiktu pie šī auto. Kaut kāda interese bija, bet ar naudu koferītī neviens neatnāca.
Mašīnas cena - 69 990 eiro - bija līdzīga tai, par cik var uzbūvēt tādu jaunu?
Grūti teikt. Jauna varētu vairāk maksāt, jo „Croco" jau bija viena sezonu nobraucis un neskaitās vairāk jauna, lai gan visu laiku ir uzturēta un lolota. Izmaksā viņa vairāk, jo viņa ir ļoti tālu no standarta risinājumiem. Bet cena ir adekvāta tam darbam un lietām, kas tur ir ieguldītas.
Blušs pie sava un HGK lolojuma „Croco". Foto: Viesturs Lācis/Go4speed
Kas šobrīd notiek ar tavu auto?
Šobrīd krokodilam (Bluša auto iesaukts par „Croco") tiek atjaunots dzinējs ar kompresoru, jo sezonas beigas nobraucām ar atmosfērisko versiju, tā kā viņš atkal būs savējos parametros un varbūt pat vairāk (red.piez. 2013. gada sezonas sākumā bija 840 Zs). Gatavojamies pilnvērtīgi Austrumeiropas sezonai.
Rezumējot pagājušo gadu - ar savu otro vietu Austrumeiropas drifta čempionātā esi apmierināts un nav nožēlas par to, ka neizcīnīji titulu?
Pirmkārt, mērķis pirms sezonas bija iekļūt pirmajā trijniekā. Un tā otrā vieta arī tikai pēdējās sacensībās Ukrainā tika izrauta. Tikpat labi arī varēja būt pirmā, jo tā punktu starpība bija niecīga. Apmēram tos punktus es arī pazaudēju atsevišķās sacensībās (sarunu pārtrauc telefona zvans Kristapam). Pie kā mēs palikām? Bišķiņ pietrūka, ja? Tajā pašā Lietuvā finālbraucienā Odijam (red.piez. Formula D pilots Odi Bakčis) zaudēju, jo notriecu finiša pilonu. Varbūt arī tur tie 10-12 punkti palika.
Blušs, izcīnot otro vieta EEDC 4. posmā Kačerginā. Foto: Viesturs Lācis/Go4speed
Un par čempionu kļuva Gvido Elksnis.
Skatoties visas sezonas garumā, Gvido varēja uzrādīt stabilākus rezultātus, jo diezgan nestabili brauca šo sezonu. Perfekti viņš brauca tikai Rīgas trasē, ārzemju sacensības viņam nebija tik izdevušās, tāpat arī citiem konkurentiem, bet bez sportiskās veiksmes nekur. Viņš nekādus titulus līdz šim nebija izcīnījis, varbūt šis bija viņa laiks un viņa atspēriens. Un tas pat ir labi, jo 4 gadus ir bijis EEDC un ir 4 čempioni. Tas parāda, ka iekšējā konkurence ir liela un nav izteikti dominējošu pilotu.