profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aluksne-4458.jpg
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Šlēgelmilhs: Šis nav tikai vienas sacensības projekts (VIDEO)

Mārtiņš Jankovskis 07.09.2012 - 01:31 Šlēgelmilhs: Šis nav tikai vienas sacensības projekts (VIDEO)
Haralds Šlēgelmihs. Foto: No sportista personīgā arhīva

Pirms pāris dienām, sarunā ar vienu no ātrākajiem Latvijas autobraucējiem Haraldu Šlēgelmilhu, portāls Go4speed noskaidroja, ka sportists pēc ilgāka pārtraukuma atgriezīsies pie formula stūres. Sportists saņēmis piedāvājumu startēt pēdējā F2 čempionāta posmā, kas šī mēneša beigās notiks Moncā. Par to, ko sportists darīja šo gadu, kā viņš nokļuva līdz F2, šajā intervijā.

Tavs pēdējais starts bija pirms ļoti ilga laika...
Jā, tā sanāca, jo pēdējos trijos gados autosportā bija tendence, ka visās disciplīnās arvien lielāka nozīme bija naudai, ko pierāda F1. Šī iemesla dēļ mani starti pēdējā pusotra gada laikā tika ierobežoti.

Noteikti visu laiku meklēji sev iespēju kaut kur startēt?
Jā, nesēdēju rokas klēpī salicis. Uzturēju sevi fiziskā formā un visu laiku meklēju kādus pieņemamus variantus dažādos augsta līmeņa seriālos. Paralēli strādāju pie dažādiem projektiem 333 trasē - drošas braukšanas poligons, kartinga skola u.c.

Vai šajā pusotra gada laikā bija kāds konkrēts piedāvājums no kāda seriāla, kurā varēji startēt uzreiz?
Jā, bija varianti, kuros varēju braukt bez naudas ieguldījumiem, taču tas nebija tāds virziens, kādu gribēju. Un mans mērķis nebija braukt vienalga kur, ka tik brauktu. Esmu tomēr savas karjeras laikā braucis augstā līmenī, tāpēc zinu, kā tur viss notiek. Gribējās braukt nopietnā līmenī, bet braukt ķeksīša pēc neredzēju jēgu.


Šlēgelmilhs pie "Porsche'' automašīnas. Foto: Susanne Roßbach

Vienu brīdi tev bija arī menedžeris...
Menedžeris man ir arī joprojām, taču mūsu sadarbība nav izvērtusies pilnvērtīga jau iepriekš minēto faktoru dēļ - arī viņam ir jāmaksā. Taču mūsu savstarpējā sadarbība nekur nav pazudusi. Joprojām uzturam kontaktus.

Pastāsti lūdzu, kā tu, bez nopietnām sacensībām šajā pēdējā pusotrā gadā, uzreiz nonāci F2 seriālā?
Jāsaka, ka jau pirms pāris gadiem, kad tikko parādījās F2, biju viens no pirmajiem, ko F2 seriāla organizētāji uzrunāja, jo viņu mērķis bija piesaistīt dalībniekus no dažādām valstīm. Arī pēdējā laikā, kad apstākļi bija grūti, viņi mani uzrunāja. Tagad viss beidzās ar to, ka nesen no F2 galvenā organizatora atkal saņēmu piedāvājumu, kurš šoreiz bija realizējams.

Tas būtu?
Ciparus nesaukšu, taču piedāvājums bija ļoti labs un, pateicoties saviem atblastītajiem un visiem tiem, kas 23. septembrī piedalīsies kartinga sacensības (Šlēgelmilhs rīkos vēl nebijušas sacensības, par kurām pastāstīsim nedaudz vēlāk), varēšu piedalīties Moncā!


Haralds Šlēgelmilhs (pa kreisi). Foto: Aigars Tidmanis. Go4speed

Kas notiks, ja šajā posmā, ko arī novēlu, tev izdosies uzrādīt labu rezultātu?
Negribās notikumiem skriet pa priekšu, taču, ja šajā posmā būs labs rezultāts, tad man šim projektam būtu sponsors uz nākamo gadu. Man nav mērķis nobraukt tikai šo posmu un atkal kaut kur pazust. Mērķis ir braukt pilnu F2 seriāla sezonu nākamgad, uz ko arī tiekšos. Viss atkarīgs no manis, tāpēc darīšu visu, kas būs manos spēkos.

Pastāsti lūdzu nezinātājiem, kas īsti ir F2 seriāls?
F2 seriāls darbojas līdzīgi citiem čempionātiem - tur ir viena liela komanda, kura apkalpo visus braucējus, līdz ar to visiem ir vienādi apstākļi. F2 atrodas starp F1 un GP2. F2 formulas, kuras ir būvējis ''Williams F1'' komanda, ir jaudīgas - 500 Zs. Šīs visas formulas ir būvējuši F1 inženieri, tāpēc, cik sanācis dzirdēt no braucējiem, tad tās ir ātras un labas. Taču to, cik spēcīgs ir pats čempionāts, redzēšu Moncā.

Ko zini pastāstīt par saviem konkurentiem?
Par konkurentiem daudz ko nevaru pateikt. Esmu ar dažiem braucis kopā, kā arī esmu daudzus apsteidzis. Kā būs šoreiz, grūti spriest, jo daži no braucējiem šeit jau brauc vairākus gadus. Ja viss veiksmīgi sakrītīs, par trijnieku varētu pacīnīties!


Haralds Šlēgelmils atgriežas pie formulas stūres. Foto: formule2.com

Vai esi plānojis aizvadīt arī kādus testus?
Būs vienas dienas testi Anglijā, bet pēc tam būs vēl viena testu diena pirms pašām sacensībām jau Moncas trasē.
 
Cik zinu, tad F1 vairāk braucēju nokļūst no GP2 seriāla...
Jā, piekrītu tam, ka F1 nonāk vairāk braucēju no GP2 seriāla, jo GP2 notiek kopā ar F1, kam tomēr ir liela nozīme. Protams, ir tādi braucēji, kas no F2 aiziet uz GP2 un pēc tam cer nokļūt F1.

Taču noteikti F1 komandu skauti seko līdzi arī F2 braucējiem
Protams, F1 seko līdzi arī F2 seriālam un, kas pats galvenais, F2 uzvarētājam tiek nodrošināti testi ar F1 formulu (GP2 to nenodrošina). Ja tā ļoti pasapņo, tad ideālā variantā būtu uzvarēt F2 seriālā un pēc tam aizvadīt testus ar F1. Nezinu, ko tad izdarītu no laimes (smejas).


Haralds Šlēgelmilhs. Foto: Aigars Tidmanis. Go4speed

Kā ir ar izmaksām starp F2 un GP2?
Negribu ļoti iedziļināties šajā jautājumā, taču GP2 ir kosmiskas izmaksas.

Manuprāt, daudzi tavā vietā būtu jau padevušies un atmetuši visam ar roku, bet tu nepadevies un gāji tālāk...
Visi šķēršļi ir tieši tik lieli, cik lieli tie ir mūsu apziņā. Ja ir mērķis, tad uz to jātiecas, lai ko tas prasītu. Neatlaidīgam darbam vienmēr ir rezultāti.

Nu tad lai tev izdodas sākumā realizēt nākamā gada sapni.
Liels paldies


Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png