Mareka Daiņa jaunais auto ir iesvētīts. Foto: www.facebook.com/mareksdainis
Sacīkste praktiski visās klasēs sarūpēja pārsteigumus, jo vadošo braucēju pulkā nonāca sportisti, kuri vai nu aizvadīja debijas sacīkstes, vai nu līdz šim nebija guvušu panākumus.
Viens no lielākajiem pārsteigumiem bija Arņa Odiņa sniegums 1600 klasē. Par VAZ Klasika pērnā gada čempiona startu šajā ieskaitē oficiāli tika paziņots tikai divas dienas pirms Smiltenes sacīkstes. Šādas izmaiņas Odiņa plānos sekoja pēc elektrības problēmu konstatēšanas viņa VAZ Klasika klases auto, kas vairs nebija sagatavojams cīņai laicīgi. Sportists izmantoja radušos iespēju startēt ar priekšpiedziņas auto, pārsteidzoši uzvarot visos braucienos, arī finālā. Otro vietu klasē guva Jānis Balodis, kurš fināla sākumā centās neļaut Odiņam uzņemties līderpozīciju. Trešais – viens no galvenajiem favorītiem Andis Kļava.
2000 Super klasē kvalifikācijas braucienos pārliecinoši startēja Juris Spīķis un Edijs Ošs, bija arī citi pretendenti uz panākumiem. Finālā intriga atrisinājās visai ātri, jo Ošs izstājās pirmajā aplī. Spīķim ceļš uz uzvaru bija vaļā, kas tika izmantots pārliecinoši un pārdomāti, nepieļaujot kļūdas un kontrolējot pārsvaru pār sekotājiem. Otro vietu, daļu fināla sīvi spēkojoties ar Rūdolfu Bogenu, sasniedza Mārtiņš Starks. Bogenam trešā vieta.
Publicitātes foto
Open 2500 klasē sacensībā dominēja Lauris Unāms, bez pretestības uzvarot visos kvalifikācijas braucienos un arī finālā. Dienas gaitā veidojās intriga par otro vietu cīņā starp Int Jeršovu un Jāni Kozlovski. Taču Jāņa sacīkstes noslēguma daļu izbojāja tehnikas problēmas. Jeršovs otrais, bet stabilu sacīksti aizvadījušais Jānis Dreimanis – trešajā vietā.
VAZ Klasika klasē, kuru, kā minēts, pēkšņi pameta čempions Odiņš, dienas gaitā dominēja nākamais galvenais favorīts Kalvis Tēts. Uzvaras visos braucienos un pelnīta uzvara finālā. Cīņa par otro vietu bija sīvāka, jo uz to pretendēja vairāki braucēji. Savu labāko sniegumu Latvijas čempionātā demonstrēja Jānis Linde, kurš dienas gaitā pakāpeniski nostiprinājās līderu pulkā, līdz finālā sasniedza otro vietu. Uz pjedestāla kāpa arī igaunis Heinars Lehtsārs.
B600 bagiju klase sarūpēja lielāko pārsteigumu, jo par debijas sacīkstes uzvarētāju kļuva Jānis Baumanis. Jāatgādina, ka kross piedzīvo aizraujošu vārda un uzvārda sakritību – 2011. un 2012. gadā šajā klasē par Latvijas čempionu kļuva šobrīd rallijkrosa pasaules čempionātā startējošais Jānis Baumanis.
“Jaunais” Baumanis pārsteidza ar lielisku cīņu, braucot gan ātri, gan pietiekami agresīvi, lai varētu apdzīt konkurentus. Smagās divkaujās gan ar komandas biedru Kasparu Meņģeli, gan citiem braucējiem, Baumanis guva uzvaru finālā. Otrā pozīcija tika Gintam Astrauskim, kas ir vēl viens šīs klases pārsteigums, jo Gints līdz šim nebija pietuvojies pjedestāla dalīšanas cīņām. Astrauska otrā vieta bija pārliecinoša, pat neskatoties uz fināla pēdējo apļu uzbrukumiem no Jāņa Geistera puses.
Baltijas Buggy 1600 klasē fināls izvērtās haosā, jo brauciena otrajā daļā līderi piedzīvoja vienu neveiksmi pēc otra. Sākotnēji pārliecinošā divvaldībā atradās lietuvieši Tautvids Urba un Tomass Zavarskis. Taču drīz tehnikas problēmu dēļ izstājās Zavarskis, bet ritenis nolūza Urbas bagijam. Tikmēr aiz līderiem notika smagas kaujas – avārijas, apdzīšanas un tehnikas defekti veicinātas izstāšanās. Vadībā nonāca igaunis Janars Kadaks, taču drīz viņu apdzina Jānis Ščerbickis. Pavadījis līderpozīcijā dažus metrus, Jāņa bagijs pagriezienā noslāpa. Kadaks bija vadībā, bet Ščerbicki apbrauca Ritvars Zobens. Kadaks un Zobens finišā pirmie, bet Ščerbickim izdevās saglābt vismaz trešo vietu.
Latvijas Bērnu čempionāta Mini bagiju klasē uzvaru guva lietuvieši Normants Lepšis un Mats Zavarskis, trešajā vietā nonāca Linards Jasons. Tiesa, finālā pirmais finišēja Markuss Ūtēns, tomēr tehniskajā komisijā noskaidrojās tehnikas neatbilstība noteikumiem, kā rezultātā Ūtēna rezultāts tika anulēts.
Nākamais Latvijas autokrosa čempionāta posms notiks 28. maijā Vecpils autotrasē.
Biju vakar autokrosā Smiltenē. Tikai tā arī nesapratu Unāms kā varēja piedalīties Open 2500 klasē!?
Cik zinu, tam viņa subaru bija 2,0 turbo motors. Kur tad paliek koeficienti? Konkurenti izskatījās visai švaki pret viņu. Tikpat labi, tad jau es varu likt 3,2 atmosfēru iekš BMW un braukt 2500 Open klasē...