Svētdien Smiltenē, Tepera trasē tika aizvadīts Latvijas un Baltijas autokrosa čempionāta pirmais posms. Lieliska debija Open klasē padevās Jānim Borševskim, kurš savā pirmajā startā ar ''Mitsubishi Evo'' sīvā cīņā Open klasē izcīnīja uzvaru.
Pēc sacensībām portāls Go4speed uz nelielu sarunu aicināja Jāni, kurš par savu debiju pastāstīja vairāk.
Jāni, tev šī autokrosā bija debija. Pastāsti lūdzu, kādās disciplīnās esi braucis iepriekš?
Esmu braucis Supersprintā, ziemas daudzcīņās, minirallijā un tagad autokrosā. Līdz tam braucu visur, kur nebija drošības karkass, bet tagad Smiltenes autokrosā aizvadīju pirmās sacīkstes ar drošības karkasu.
Jānis Borševskis. Foto: Santa Sinka
Kā tu raksturotu autokrosu?
Ir interesanta sajūta, kad brauc barā un tevi vai tu kādu baksti. Taču, kad pierod, tad nav tik traki. No sākuma likās, ka būs trakāk. Ir visu laiku jādomā un jāvaktē, kur kāds pieļauj kļūdu, lai to uzreiz varētu izmantot. Arī pašam visu laiku jābrauc uzmanīgi, jo nevar pieļaut situāciju, kad iebrauc tā saucamajā atrabotkā, jo tad uzreiz tiks zaudētas vērtīgas sekundes.
Vai var teikt, ka pēc šī viena posma tev ir iepaticies autokross?
Šis ir savādāks autosports, ar ko līdz tam nodarbojos. Taču man šis sporta veids patīk daudz labāk. Viņš ir ļoti interesants, kur visu laiku ir azarts, jo līdz pat brauciena beigām nav zināms, kā viss beigsies.
Foto: Jānis Petrānis, Go4speed
Sākums tev nebija veiksmīgs, jo bija daudz dažādu tehnisku problēmu.
Pirms šī posma aizvadījām testus, lai saprastu, kā ir braukt ar šo auto un ko tas spēj. Protams, testos braucām saudzīgā režīmā, bet sacensībās, kad jau braucām ar pilnu gāzi, tad tehnisku problēmu jeb bērnu slimību šim jaunajam auto, kuram ir 310 Zs un 610 Nm, bija daudz, tāpēc vienā brīdī biju nokāris degunu un finālā nemaz negribēju braukt. Domāju, cik var ilgi mocīties. Taču tad nolēmu, ka, ja jau esmu atbraucis, tad jābrauc līdz galam un jāskatās, kādas vēl problēmas izlīdīs.
Un tad finālā no 12.vietas aizcīnījies līdz pirmajai...
Nevienā brīdī nebiju aizdomājies, ka kaut kas tāds varētu pavērsties, taču sanāca no 12.vietas aizcīnīties līdz 1.vietai. Protams, žēl, ka izstājās Agris Brediks un Ints Jeršovs.
Jāņa kvēlākie atbalstītāji. Foto: Santa Sinka
Tagad āķis lupā?
Jā, azarts ir liels un pēc šādām sacīkstēm āķis ir lūpā (smaida). Sanāca skaļi sevi pieteikt. Kā iesācējs latiņu esmu uzlicis augstu (smejas). Paldies arī faniem, it sevišķi Mārupes rallija komandas atbalstītājiem.
Kādi ir tavi šīs sezonas plāni?
Plānā ir braukt visu autokrosa sezonu, kā arī nobraukt abus rallijkrosa posmus Latvijā, kā arī Lietuvā. Tālāk jau tad skatīsies.
Rezultāti:
1. |
Jānis Borševskis | Mitsubishi Lancer Evo IX | 7:11,49 | 15 |
---|---|---|---|---|
2. | Daliuss Valjuks | VW Golf III | 7:15,18 | 12 |
3. | Jānis Dreimanis | Talbot Matra Murena | 7:28,06 | 10 |
4. | Arturs Navicks | Audi Coupe Quattro | 7:38,57 | 8 |
5. | Dovids Vaitkevičus | VW Golf II | 7:39,04 | 6 |
6. | Eduards Iesalnieks | Toyota MR2 | 7:46,79 | 5 |
7. | Agris Brediks | Mitsubishi Evo Prospeed | 8:19,16 | 4+1 |
8. | Ojārs Troika | Toyota MR2 | +1 aplis | 3 |
9. | Kristaps Ašmanis | Ford Focus | +1 | 2 |
10. | Ints Jeršovs | Subaru-Audi V8 | +3/pusasis | 1 |